Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Håller på att göra ett foderstatsberäkningsprogram för att underlätta detta ständiga räknande. Vad skulle ni vilja att ett sådant...
2
Svar
27
· Visningar
2 139
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Vet inte om jag lagt tråden rätt, men i allafall: Jag har länge funderat på det här med skrittmaskin. Men jag kan inte komma fram...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
10 227
Senast: Kolsyrad
·
T
Hästvård Upptäckte idag att pållan höll svansen högt i båge. Tjusigt tänker ni, men det visade sig att anledningen var att hon var svullen och...
Svar
3
· Visningar
1 270
Senast: tyrdur
·
Hästvård Min erfarenhet av unghästkarpiter är begränsade - jag har endast sett en häst med kraftiga överben under karpus, för flera år sedan. Men...
Svar
10
· Visningar
3 241
Senast: Geisli
·
M
Foder & Strö När jag öppnar en bal av vårt småbalssilage och balen är fryst inne i så slänger jag hela balen för att den är dålig. En tjej i stallet...
Svar
14
· Visningar
1 528
Senast: Travanti
·
A
Hästvård Jag har en kallblodstravarvalack på 21 år som har en lodrät spricka i vänster framhov (utsidan) se bild 1, och den går ända upp men är...
2
Svar
34
· Visningar
6 215
Senast: Docka-93
·
B
Foder & Strö Vi fick tipset att ge vår häst Betforvatten, vilket jag inte hade hört talas om. Nu vill jag föra tipset vidare för det har funkat så...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 905
Senast: Tinen
·
P
Foder & Strö Jahg har hört mycket olika om foder , jag undrar vilket värde ska ett hö ha för att det ska vara bra ? Och hur mycket kan man räkna på...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: Rolle
·
T
Foder & Strö Det här med foder ibland. Jag ska ta hand om en varmblodsvalack,som kommer från banan precis. Då har han toppkondition.D.v.s han är...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: nordis
·
N
Hästvård Vad är konsekvenserna av ett sluttande kors? Bra eller dåligt? Något speciellt man bör tänka på om hästen har det? Har hört både...
2
Svar
23
· Visningar
7 446
Senast: Nora
·
Hästvård Är det kotym att högdräktiga ston ska verkas med längre tå? Hörde detta för ett tag sedan och blev rådvill. Vad säger ni...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: hovis
·
Hästvård Hosthäst - Behöver man blöta lucernhacket eller går det bra som det är (det verkar ju inte damma direkt?)
Svar
3
· Visningar
871
Senast: carrin
·
U
Hästvård min häst har helt plötsligt börjat lägga tungan över bettet.. hon har gått hur bra som helst utan problem fram till nu..hon går...
Svar
9
· Visningar
1 083
Senast: carrin
·
Foder & Strö Vilka olika sorters färdigfoder finns det som INTE innehåller någon havre?
2
Svar
32
· Visningar
2 555
Senast: trygga_rut
·
K
Foder & Strö undrar lite ni som köper eget foder inkl.hö/halm/spån. vad betalar ni på ett ungefär för: betfor havre/korn hö halm spån jättetacksam...
Svar
13
· Visningar
1 966
Senast: Wannabe_Me
·
B
Hästvård Är det nån karens på AMC's isbalsam/isspray samt Eclipse Kylgel? Híttar det inte på travsport.se....eller så ser jag dåligt :D Nån?
Svar
5
· Visningar
792
Senast: lundsbo
·
Hästvård VAd kan man ge nu och vad bör man ge? stelkrampen är solklar men när ? Kommer banne mig inte ihåg. hon är beräknad 23juni.
Svar
1
· Visningar
739
Senast: lundsbo
·
E
Foder & Strö Ska flytta min häst till ett stall där hästarna har fri tillgång till hö på dagarna. Hur ska man då veta hur mycket de ska ha på...
2
Svar
20
· Visningar
1 722
Senast: Trissa
·
Foder & Strö jag har börjat att fundera att ge mina hästarna halm som komplement till spån att strö med. detta för att de ska få något att tugga på...
Svar
18
· Visningar
5 169
Hästvård För en vecka sen (lördagen) fick min ponny en lindrig senskada :( . Ingenting är av, alltså, men hon har haft zinklinbandage och gått på...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: tepee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama