Liiiten jordbit i hösilagabalen - hur göra?

Sv: Liiiten jordbit i hösilagabalen - hur göra?

byt leverantör, han måste ha skördat för lågt... vem vet hur länge turen håller i sig :confused: . jag fodrar med hösilage för första gången i mitt liv i vinter, men jag har inte hittat något skumt i nån bal .
jag köper av en leverantör som mest säljer till travbanan, med analys. jag har fått "garantier" på att det är tillräkligt högt slaget, för att som han sa "minimera" risken..
tycker det låter lite läskigt att du hittat "torkad gödsel" :eek:
annars är jag riktigt "grön" på det här med hösilage..

Har fodrat hela vintern med det nästan utan problem (har kasserat kanske 1-2 balar som var synligt dåliga), först nu som jag hittar jord (men det kanske varit jord i de andra balarna med utan att jag märkt det?)...:confused:

Nä, nu har jag hittat jordklumpar i de senaste 8 balarna! Har kasserat dem och måste försöka få leverantören att ersätta dessa annars räcker inte fodret. Hjälp med referenser till varför det är så farligt med jord i hösilaget mottages tacksamt!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Står inför ett dilemma med vinterns foder som jag kanske kan få lite feedback på. Jag har beställt och redan betalat för hälften...
Svar
8
· Visningar
2 730
Hästvård En av herrarna här är sedan ett bra tag rasslig i magen. Det kommer en hel del vatten i samband med avföringen, som ibland är...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 855
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Hösilaget ingår i min stallhyra men jag är fundersam. Det är väldigt lite plast på "sidorna" av storbalarna. Man kan se rutnätet som...
Svar
12
· Visningar
1 578
Senast: Boe
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama