Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kort resumé: Fång v 43, behandling som hon svarade bra på, boxvila i ca en månad därefter utökad hagvistelse. ÅB i början av januari och...
Svar
12
· Visningar
998
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Det känns som om jag endast lägger ut en massa skotrådar nu för tiden. Fast det är väl bättre än "sår/sjukdoms-trådar" i och för sig...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Corax
·
Hästvård :( Min systers arabsto, Bilboza, dog igår. Vi har haft hästar hela mitt liv men aldrig varit med om att en häst dött, alla är i...
2
Svar
26
· Visningar
2 801
Senast: mirage_
·
Hästvård ni som har torv... om man inte vill snåla, utan ha mycket till hästen hur tjockt lager ska man ha då? inte överdrivet alltså, men...
2
Svar
30
· Visningar
2 255
Senast: BonRaiz
·
Hästvård Igår upptäckte jag att pållan hade en bula ungefär mitt under magen, lite till vänster. Den var stor som en handflata ungefär, och några...
Svar
5
· Visningar
1 532
Senast: Filuran
·
P
Foder & Strö Har någon upplevt det? Jag vet inte om det är tillfälligheter men när jag började ge min häst jäst för några månader sedan så började...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: Boj
·
S
Hästvård Har ett sto som fått knölar på ryggen och en vid sadelstaden, min första tanke var proteinknölar, minskade ner på proteinet, så mycket...
Svar
18
· Visningar
1 263
Senast: Targa
·
V
Foder & Strö Någon som vet om det finns sockerfri nyponsoppa? Vad finns det för nackdelar med att ge vanlig nyponsoppa till en häst, kan sockret göra...
Svar
9
· Visningar
2 579
Senast: Kirasi
·
M
Foder & Strö Tror att jag vill börja kompletera min hästs foderstat genom att lägga till lusern! Hur mycket av det kan man ge? Vilken lusern skall...
2
Svar
21
· Visningar
2 386
Senast: Miloo2
·
D
Hästvård Idag har tandläkaren varit här hos hästen, och gjort en ordentlig undersökning. Han verkade väldigt proffsig och använde munstege med...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: Dundret
·
Hästvård Hur stretchar man hästen? Är det svårt? Är det lätt att typ sträcka för hårt? Någon bild eller instruktion på hur man gör??? När...
2
Svar
28
· Visningar
1 669
Senast: Dundret
·
Foder & Strö Jag har stallat mitt varmblodssto hos en gubbe i närheten, då hon inte har nåt sällskap annars. Felet ä'r att gubben kan inte ta varken...
2
Svar
30
· Visningar
2 499
Senast: lundborg
·
L
Foder & Strö Hej! Tänkte höra hur ni gör på sommaren. Ni som är noggranna med att räkna ut foderstater. Jag ska få föl nu och vill att både sto och...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: Zavaana
·
S
Hästvård En fråga... Har någon nångång blivit nekad att tävla (på clear round o klubbtävling) p.g.a. att det gått över tiden i vaccinpapprena...
2
Svar
26
· Visningar
2 996
Senast: chrysler
·
Hästvård Funderar på om man kan klippa hästarna nu? Skulle behöva det med mig. Han är havklippt just nu och ha fällar lite på rumpan där han inte...
Svar
7
· Visningar
836
Senast: Halifaxen
·
Foder & Strö Har två hästar, varav den ena "jämt" varit lite knölig i magen, fasta kottar men "eftersås"... Nu sista månaderna har han fungerat...
Svar
9
· Visningar
1 048
Senast: carinah
·
L
Hästvård Jag har nu hittat min drömhäst som tyvärr hade ett rönkenfynd i en kota. Säljaren menar att det är utan betydelse, men är det värkligen...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Splittan
·
Hästvård Min häst kan ibland (efter hårdare träningspass) bli gallig eller svullen - jag vet inte vilket - mitt fram på framkotorna. Alltså...
Svar
1
· Visningar
1 922
Senast: Camilla_H
·
B
Foder & Strö Hej. Jag skulle vilja ha hjälp med att reda ut en fråga... Det råder delad mening om det är bra att blanda hö och hösilage till...
Svar
9
· Visningar
3 000
Senast: goamarie
·
B
Hästvård Vi har två föl hemma som nu är 9 månader, det ena fölet har väldigt sköra hovar. De går givetvis barfota och verkas var 4-6 vecka. Nu...
Svar
17
· Visningar
1 131
Senast: Bodbäckspålle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama