Alla dessa färdigfoder

Sv: Alla dessa färdigfoder

men hippo har inte lika stora kulor som tex krafft

Och är inte alls lika dammigt.

har provat både hippo, mustang och dynavena.
har märkt så stor skillnad av dynavenan på hovar och päls så har fastnat på den. dessutom är det rejäla påsar och musli så blir aldrig nåt spill.

Krafft har mycket grövre pellets, alltså mer "mat" som är sammanpressat. När det sväller så blir det automatiskt mer av det om man jämför med tex Hippo som har mycket mindre pellets. Jag har också en mycket nära vän vars häst fick rejäl förstoppning av Kraft. Kraft var ju också väldigt omtalat för några år sen då en häst gav positiva besked på doping efter att den hade ätit Kraftfoder. Vete gudarna vad dom hade stoppat i det fodret:crazy:

Pontevecchio skrev:
Och är inte alls lika dammigt.

har provat både hippo, mustang och dynavena.
har märkt så stor skillnad av dynavenan på hovar och päls så har fastnat på den. dessutom är det rejäla påsar och musli så blir aldrig nåt spill.

jag har också funderat på dynavena.. vart kan man köpa det?

Lusern-pellets brukar vara billigast och bäst för hästen när man behöver ett proteintillskott.
Krafft protein är också bra och prisvärt, det innehåller ju mycket lysin.
Annat fullfoder som är bra och mycket prisvärt är JohanHanssons Edel-sortiment.
Hela tiden litet bättre än Krafft och ganska så ordentligt mycket billigare.
Åsebro är också mycket prisvärt.
Och så har de en bra havrefri pellets, Åsebro Cool, som är både billig och jättebra.
Det är ju annars svårt att hitta ett bra havrefritt fullfoder till rimligt pris.

Liknande trådar

Övr. Hund Vill börja med att skriva, att detta är bara en diskussionstråd, inte, vilket foder är bäst. Det finns ju en uppsjö av foder av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
13 489
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Katt Mina katter äter nu Royal Canin Indoor longhair 35 och verkar må förhållandevis bra på det fodret. Min ena katt har under våren...
Svar
8
· Visningar
1 540
Senast: fluffig
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 969
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar