Sv: Skrittmaskin !
Nu var iofs inlägget om tävlingshästar inte riktat till dig som du kan se... Men, jag håller med dig, har man tävlingshästar så ska man själv ha tid att träna, MEN, även jag måste återkoppla till tidigare talare. Min unghäst är 175 cm hög, att gå ut på långpromenad med honom runt i bostadsområdet där vi bor är inte aktuellt, jag hade blivit enormt hjälpt av en skritt, trots att jag är i stallet två gånger per dag, samtidigt som jag har ett heltidsjobb om ca 50 timmar i veckan, plus att jag jobbar ideellt i min ridklubb x antal timmar/vecka. Att jag vill ha hjälp av en skritt är för att min hästs skritt ska utvecklas så bra som bara går utan att jag belastar honom med min kropp. Han rids end 4 gånger i veckan, men det går istort sett inte att hålla en så stor häst med hans blod med tre dagars vila, inte om jag vill hålla livet kärt.
Det är inte konstigt att folk här uppfattar dig som yngre än dina 35 år, eftersom du verkar resonera som ett barn, med den tidigare omtalade svartvita synen på omvärlden... (men jag kan ju ha fel...)