Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Capable Case skrev:Personligen anser jag att skrittmaskinerna är ett hån mot hästarna och skulle aldrig ställa min häst i en sån.. Hellre promenerar jag den tiden med honom istället.. Men jag tror inte att man kan jämföra det med longering faktiskt. Mer att det är för hästar som står i fållor och som inte rids den dagen och att de då för att den ska få röra sig lite ställs in i en sådan.. Vad jag tror!
Resonerar som du.lundsbo skrev:Önskar jag hade råd med en...
Tänk att ha hästarna i den 30 min på morgonen innan de släpps ut i hagen och sprallar. Lite uppvärmning innan buset lär minska skaderisken...
Men man får ABSOLUT inte ha en skrittmaskin istället för promenader och uteritter. Jag ser den mera som en extra rastnings möjlighet.
Fröken_Skåne skrev:*hugger knapp*
Kan hålla med om att det säkerligen kan vara bra om hästen ska röra sig en viss tid (kovalcenter mm) men ingen som har mer åsikter om hur det påverkar hästen att gå runt , runt trots varv byte?
Sarasara skrev:Jag tycker
"Har man inte tid att skritta sin häst en halvtimme om dagen borde man inte få ha häst"
Vilken moraltant jag lät som nu
phoenix skrev:Nej,men det är om du har EN häst. Tänk dig då att du har 70-80 hästar, och 6 st är konvalecenter som måste skrittas i 1 timme varje dag. Ska man ha en heltidsanstalld som traskar runt med hästarna då?
Skrittmaskinen är guds gåva till hästskötaren