Tillskott för ökad HÅRVÄXT??

Sv: Tillskott för ökad HÅRVÄXT??

Ah tack, men hovarna är jag inte så bekymrad över längre :)
Tack vare en mkt bra hovslagare så är hon mycket mycket finare i hovarna. Det är svansen jag gråter över nu :cry:

Det viktigaste är nog att all näring hon får i sig är av topp kvalite och har alla näringsämnen! Mina hästars "hår" växer som ogräs, även gammlingens, får frisera hela tiden. jag ger Eggersman müsli.

Centaur skrev:
Det viktigaste är nog att all näring hon får i sig är av topp kvalite och har alla näringsämnen! Mina hästars "hår" växer som ogräs, även gammlingens, får frisera hela tiden. jag ger Eggersman müsli.

Jag ger också eggersmans müsli, skit bra! :D

Jag har gett Kiselgur och jäklar vad det satte fart på hår- och hovproduktionen! Hovslagaren undrade vad sjutton jag gjort med hästen för så mycket har han aldrig vuxit innan i hovarna. :) Manen och svansen växte också bra men jag såg ingen direkt skillnad på hårremmen. Billigt är det också (beroende på vart man köper såklart, jag köpte på Eko:-).

/Linda

veronican skrev:
Aloe Vera minsann? Var köper man såna produkter då? Är de inte hemskt dyra? :o Finns det några nackdelar med Aloe Vera? Tacksam för ditt svar!! :bow:

Nu ville du väl egentligen ha tips på invärtes men... jag har smörjt med aloé-salva när min dam kliat svansroten och tyckt att det hjälpt. Jag har köpt på BodyShop - visserligen till människor, men det funkade.

veronican skrev:
hm hur länge räcker en liter då? *kan inte räkna*
Har en vän som testat mkt aloe vera-produkter, själv älskade hon dem, men jag tyckte inte personligen att de gjorde någon direkt märkbar skillnad på den hästen...

Beror ju på hur mycket du väljer att ge, men min andalusier och arab får 1 msk och b-ponnierna får 0,5 msk. Så, eh...kan inte heller räkna, men det räcker i alla fall ganska länge....:smirk: Räkna inte med att skillnaden märks efter några dagar, det tar alltid några månader innan det verkligen händer något så det märks. Vad har du testat för något? Mot vad skulle det hjälpa? Blir nyfiken....:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka