Fäller inte pälsen

Sv: Fäller inte pälsen

En häst som får mkt mat o står på stall, har täcke o rids så den får upp värmen ordentligt varje dag blir inte lika långhårig.
Min häst som har bantat o vilat ser ut som en Nalle.

Sv: Fäller inte pälsen

Filippan skrev:
Min häst har börjat fälla riktigt ordentligt o har gjort så i ca en månad kanske. Andra i stallet har knappt fällt ett hårstrå...
Tycker iaf att det är bra att min häst fäller nu, han har så mycket så det kommer ändå ta tiiiid innan allt är borta, suck :p

Det är du nog inte ensam om, Filippan. Min häst har också börjat fälla som en galning, som tur var har jag en liten fiffig grej som är en borste som är bra när hästen fäller på våren. Finns att köpa på Lilhästen i Stav! Verkligen skitbra! Jag lider med dig vid tanken på hur jobbigt det är med en häst som fäller!:( :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: Cactus
·
Katthälsa Jag ger Royal Canin hair and skin idag, som komplement till blötmaten. De blir så fina i pälsen av den, fäller mycket mindre också...
2
Svar
24
· Visningar
1 594
Senast: Sonic76
·
Hästvård Min häst har slutat tycka om att bli ryktad. Hon har alltid stått som ett ljus men nu vill hon inte alls. Först trodd jag det berodde på...
Svar
15
· Visningar
1 272
Senast: Sootie
·
Hästvård Hej! Jag rider en appaloosa-korsning på 7 år, valack, import från Spanien. Bor på västkusten där det varit väldigt varmt ett tag och han...
Svar
7
· Visningar
1 314
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama