Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Tror att jag vill börja kompletera min hästs foderstat genom att lägga till lusern! Hur mycket av det kan man ge? Vilken lusern skall...
2
Svar
21
· Visningar
2 391
Senast: Miloo2
·
D
Hästvård Idag har tandläkaren varit här hos hästen, och gjort en ordentlig undersökning. Han verkade väldigt proffsig och använde munstege med...
Svar
5
· Visningar
997
Senast: Dundret
·
Hästvård Hur stretchar man hästen? Är det svårt? Är det lätt att typ sträcka för hårt? Någon bild eller instruktion på hur man gör??? När...
2
Svar
28
· Visningar
1 671
Senast: Dundret
·
Foder & Strö Jag har stallat mitt varmblodssto hos en gubbe i närheten, då hon inte har nåt sällskap annars. Felet ä'r att gubben kan inte ta varken...
2
Svar
30
· Visningar
2 501
Senast: lundborg
·
L
Foder & Strö Hej! Tänkte höra hur ni gör på sommaren. Ni som är noggranna med att räkna ut foderstater. Jag ska få föl nu och vill att både sto och...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: Zavaana
·
S
Hästvård En fråga... Har någon nångång blivit nekad att tävla (på clear round o klubbtävling) p.g.a. att det gått över tiden i vaccinpapprena...
2
Svar
26
· Visningar
2 998
Senast: chrysler
·
Hästvård Funderar på om man kan klippa hästarna nu? Skulle behöva det med mig. Han är havklippt just nu och ha fällar lite på rumpan där han inte...
Svar
7
· Visningar
836
Senast: Halifaxen
·
Foder & Strö Har två hästar, varav den ena "jämt" varit lite knölig i magen, fasta kottar men "eftersås"... Nu sista månaderna har han fungerat...
Svar
9
· Visningar
1 048
Senast: carinah
·
L
Hästvård Jag har nu hittat min drömhäst som tyvärr hade ett rönkenfynd i en kota. Säljaren menar att det är utan betydelse, men är det värkligen...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Splittan
·
Hästvård Min häst kan ibland (efter hårdare träningspass) bli gallig eller svullen - jag vet inte vilket - mitt fram på framkotorna. Alltså...
Svar
1
· Visningar
1 926
Senast: Camilla_H
·
B
Foder & Strö Hej. Jag skulle vilja ha hjälp med att reda ut en fråga... Det råder delad mening om det är bra att blanda hö och hösilage till...
Svar
9
· Visningar
3 038
Senast: goamarie
·
B
Hästvård Vi har två föl hemma som nu är 9 månader, det ena fölet har väldigt sköra hovar. De går givetvis barfota och verkas var 4-6 vecka. Nu...
Svar
17
· Visningar
1 131
Senast: Bodbäckspålle
·
P
Hästvård Min häst halta när jag kom upp till stallet i fredags och var svullen på 3 ben och fick stå inne med lindor. Hon hade 37,9 i temp och...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: Prick
·
Hästvård :( Min häst är 26 år och klarar inte längre att äta hö/ensilage/hösilagehack mm. Jag har provat det mesta, tänderna är i ett obefintigt...
Svar
13
· Visningar
3 515
Senast: lytesout95
·
Hästvård Huh, blir helt svettig av att åka förbi hästhagar där hästarna går med tjocka vintertäcken + helhalsar på sig, det är plusgrader för dom...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 419
Senast: emelie_r
·
A
Foder & Strö Jag får min nya häst nästa vecka (:banana: ) men kruxet är att hon kommer direkt ifrån Holland, hur ska jag vänja in henne på maten vi...
Svar
9
· Visningar
1 185
Senast: Arsozah
·
C
Hästvård Min "halvfoderhäst" har haft hosta under en längre tid, vet. har kollat på honom och vi har fått både Fabriol(??) slemlösande och nått...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 644
Senast: lindux
·
S
Foder & Strö Undrar bara en kort fråga som om man ska och om det är viktigt att man ger hästern tillskott av vitamin B nu när de fäller? En i mitt...
Svar
8
· Visningar
1 122
Senast: mumin
·
C
Hästvård idag när jag & kompisen skulle ut & rida så betedde hennes häst sej ganska så konstigt åt. först ville hon inte gå in i stallet från...
2
Svar
21
· Visningar
1 969
Senast: cerrox
·
Foder & Strö Om man ger hästen 4 kg hö hur mycket hösilage ska man ge för att få 4 kg hösilage? Deyt är ju rätt mycket vatten så de väger ju mer...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka