Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård :devil: Har några av hästarna fått, Unghästarna.. Men inte mitt sto som är klippt på hals och bog. Har inte sett något på henne än...
Svar
5
· Visningar
1 492
Senast: Shaggy
·
C
Hästvård vad tycker ni? det är så att jag har en konstig känsla i magen som säger att det ÄR något fel med min hästs ena ben. han har vart...
Svar
10
· Visningar
896
Senast: Centaur
·
M
Hästvård .......som har röntgat hovarna. Min häst fick 4,5 på höger fram och 4,7 på vänster fram. Det var väldigt lindrigt sa hovslagaren men...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: kicki13
·
Hästvård Min Isläning, på 21 år, ville här om dagen inte alls äta. Han va väldigt trött, hängig och ställde sig bara i boxen och stod där... Han...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Alfakrulls
·
C
Hästvård någon här som har haft en häst som har/haft det? hur visade det sej? vad gav det för symtom? berätta. om man röntgar en häst i...
Svar
6
· Visningar
1 026
Senast: cerrox
·
Foder & Strö Har en fråga Vad är foderknutor, varför uppkommer de och från vad. Alltså vad är det som är fel i foderstaten?
Svar
4
· Visningar
1 269
Senast: Kell
·
Foder & Strö Jag ahr för mig att jag hört att en häst inte "kan" bli tjock av att äta mycket hö? Har en kompis, som höromdagen frågade hur mycket hö...
2
Svar
22
· Visningar
2 875
Senast: suisyola
·
R
Hästvård Hej! Undrar bara om det är vanligt att hästen är halt lite d och då och då men sen bara försvinner det? Idag när jag kom till...
Svar
10
· Visningar
1 767
Senast: Rebby
·
Hästvård Min foderhäst fick för ett tag sen bara fler och fler kala fläckar på halsen, och nu har vi upptäckt ohyra i hennes päls. Dom var...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: SabinaOchSara
·
Hästvård För ca 3 veckor sedan fick min hingst-åring en spark på hasen, vilket resulterade i ett litet sår (av en brodd). Han var lite svullen...
Svar
8
· Visningar
8 482
T
Foder & Strö Vi fick inte hösilaget från samma vall att räcka till alla våra hästar vilket resulterat i hösilage utan analys, att skicka in analys nu...
Svar
17
· Visningar
1 039
Senast: mackan
·
Hästvård vilka olika symtom kan hästen ha vid lösa benbitar/osteochondros? finns det andra symtom än gallighet och/eller rörelsestörning/hälta...
Svar
18
· Visningar
9 883
Senast: Kassiopeja
·
K
Foder & Strö Hej! Jag är ny i detta forum och har ingen aning om ni redan har haft min undran uppe tidigare, men jag undrar om någon vet hur hästar...
Svar
8
· Visningar
2 777
Senast: gejsa
·
Foder & Strö Någon som har koll på vikten av Kraffts foder? Jag använder Rehab, vet inte hur mycket ett kilo är volymmässigt. Alla deras pelleterade...
Svar
6
· Visningar
1 297
Senast: pompelina
·
Foder & Strö Usch, sitter här och skäms. Man försöker sitt bästa och ändå blir det så fel. Har bytt stall och folket i nya stallet har uträknade...
Svar
5
· Visningar
1 237
Senast: vickis-pajala
·
Z
Hästvård Hej Vad tycker ni, är det försent att klippa hästen nu? Dom är spårklippta december förra gången, och det lika dant dom ska klippas nu...
Svar
13
· Visningar
1 200
Senast: zemra
·
R
Foder & Strö Har köpt nytt hö, med analys endast på smrp och Mj. Nu är det så att analysen är tagen på det första höet som sködades- och det jag köpt...
Svar
2
· Visningar
636
Senast: marti130
·
Foder & Strö Varför ger man hästen matolja i fodret?? Varför ger man majsolja? Vad har de för positiva effekter??
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: jinx
·
B
Foder & Strö Är det farligt att ge hästar för mycket kalk? jag har inte analyserat hö så jag är inte säker på om han får för mycket eller för lite...
Svar
14
· Visningar
1 405
Senast: marti130
·
Foder & Strö Vad tycker ni om denna foderstaten, till ett amerikanst varmblod på 9 år. Rids inte så hårt pga lång viloperiod men har börjat sätta...
Svar
7
· Visningar
606
Senast: attempt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama