Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård hjälp jag mår så jävla dåligt hoppas att ni kan hjälpa mig och se det lite ljusare nå jag har en häst på prov hemma hoss mig som...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 097
Senast: ainasoja
·
M
Foder & Strö Jag undrar lite om hur det är med foderrådgivare egentligen? Jag fick hjälp med en foderstat av en rådgivare från Kr**ft. Men jag har ju...
Svar
6
· Visningar
1 077
M
Foder & Strö Jag har ju haft sånna himla problem med foderstaten på min nya häst! Och ja nu förra veckan fick jag reda på analysen på hösilaget och...
2
Svar
28
· Visningar
1 924
K
Hästvård Fick idag beskedet att min pålle är dammallergisker. Så för att han ska må så bra han bara kan skulle jag vilja göra en utebox. Är det...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: Mangis
·
Hästvård Vad är det för konvalescenstid/rehabiliteringstid efter en behandling med tuppkam i blodet? Är det samma som för tuppkam i led dvs ca 3...
Svar
5
· Visningar
1 405
Senast: Antiqua
·
Z
Foder & Strö Min häst har alltid varit mer eller mindre galen på vintern. Bockig, sparkar backut etc... Rida på vintern har periodvis varit förenat...
Svar
8
· Visningar
2 228
Senast: Egonson
·
Hästvård Finns det någon lag om hur mkt spån man minst ska ha i boxen/spiltan eller bara rekomendationer? 4 hästar i mitt stall har löjligt...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 640
Senast: lordensmatte
·
P
Hästvård Min häst har haft hårda knölar över hela kroppen nu ett par månader. Främst på bog mage o rygg inte på ben eller i ansiktet. De verkar...
Svar
13
· Visningar
2 481
Senast: BonRaiz
·
Hästvård Någon som varit med om det? Min pålle är lite svullen i ett blodkärl (känns det som iaf) precis under knät börjar det och slutar vid...
Svar
7
· Visningar
4 428
Senast: sannaaah
·
C
Hästvård när bör man egentligen ta träckprov på året?? i stallet har dom nämligen redan nu börjat 'planera' årets träckprov! men ännu är det väl...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 758
Senast: Zebung
·
Hästvård Jag har en liten, mullig bponny, shettis-russ. Förra gången vi avmaskade henne blev hon dålig ca tre dagar efteråt, hon bara låg ute i...
2
Svar
33
· Visningar
7 521
Senast: Madick
·
M
Foder & Strö :confused: Finns det nån som är duktig på just hö och hur det luktar m,m, ja har en farbror som vill att jag ska köpa hans hö men jag...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: Egonson
·
M
Hästvård Såhär är det: Jag hjälper till med en häst som är av en grövre modell, därför har han rätt mycket hovskägg. När jag började rida den...
Svar
12
· Visningar
1 398
Senast: _Mimmii_
·
G
Hästvård Jag läste i en tidigare tråd att man kunde göra blodprov för att kontrollera om hästen har mask. Jag har precis köpt en tvååring som...
Svar
10
· Visningar
2 098
Senast: Zebung
·
F
Foder & Strö Jag har nyss köpt en 6 årig D-ponny som rids normalt. Jag har börjat se över lite foderalternativ nu när jag har fått analysen på...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: fejko
·
J
Hästvård Min häst har slutat dricka! Finns det nåt man kan göra, nåt man kan hälla i vattnet som gör det extra smakligt? Nån som har nåt tips...
2
Svar
32
· Visningar
12 281
Senast: fejko
·
C
Hästvård Ska till Strömsholm för en utredning om varför min häst "snubblar" och går omkull. Hade min veterinär ute idag, men hon hittade inga fel...
2
Svar
20
· Visningar
2 215
Senast: maria25
·
K
Hästvård Hur sköts era fånghästars hovar? Hur ofta verkas de? Går de barfota, skodda med sulor, beslag osv?Har ni provat olika varianter? Vad har...
Svar
2
· Visningar
986
Senast: orion_x
·
M
Foder & Strö Jag har hört att welsh cobbar är lättfödda, men de beror väl på individ! Hur många MJ får era hästar, och Vilket arbete gör dom? Hur...
2
Svar
22
· Visningar
4 624
Senast: Ragnhild
·
H
Hästvård Hej ! En 5 årig Tinker valack, får åter kommande problem med nått svart kladd som rinner ut ur skapet. Har tvättat och sköljt rent men...
Svar
7
· Visningar
1 321
Senast: Tussemaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama