A
ankans
Sv: får man ta med sig hästen till himmlen
de hästar jag mött med skador på inre böjsenan (travare) har inte kunnat återgå till travet, vi gav big cat 2 år, och operation, han var 4 i kungapokalen så han behandlades som porslin..... det blev aldrig bra.. har aldrig sett en högpresterande häst med skada på inre böjsenan bli bra.... så facit är olika för alla
Linda L skrev:En häst som har haft en skada på djupa böjsenan blir bra. Har haft många sådana o har fått ALLA friska. Tog emot galopphästar från banan förut o dom flesta hade ju haft senskador.
Senan har inget med böjprov att göra så det kan ju hända att dom går igenom bes med detta.
Man måste räkna med att det tar minst 1 år innan det läker ut o sen är det HÅRT underlag som gäller under en tid. Skritt o trav helst på asfalt. Verkar vara en otroligt oseriös o okunnig veterinär du haft ut. Man kan inte bara döma ut en häst utan att prova behandla el dylikt. Åk in till klinik o ultraljuda senan så ser man hur det läker.
Ringkota har jag ingen erfarenhet av däremot men vet flera som rids med det.
de hästar jag mött med skador på inre böjsenan (travare) har inte kunnat återgå till travet, vi gav big cat 2 år, och operation, han var 4 i kungapokalen så han behandlades som porslin..... det blev aldrig bra.. har aldrig sett en högpresterande häst med skada på inre böjsenan bli bra.... så facit är olika för alla