Sv: Hur klarar man av att ta bort sina bästa vänner?
Läste du inte mitt inlägg om min kompis som varit och jobbat i ett av landets största travstall? Det är FAKTA! Jag har dessutom en hovslagare som sysslar med trav som också har bekräftat att det är så.. visst, det kanske inte är så i alla travstall, det kanske finns dom som har lite hjärta med i spelet också men jag tror att många travmänniskor ändå har mer pengar än hjärta med i spelet. Jag kan inte tro annat efter allt jag hört från min vän och från min hovslagare och andra travintresserade.
Kul att höra att DU har en annan uppfattning men du kan inte neka till att det inte förekommer rötägg inom travbranschen, som bara ser hästar som maskiner som kan dra in pengar..
Rötägg finns inom alla grenar och är inget specifikt för travsporten.
Läste du inte mitt och Bitterass inlägg om att vi båda jobbat med trav länge, i stora och små stall och du har fel?
Precis som du skriver i ditt inlägg ovan att jag har fel när det gäller dig, så har jag rätt i andra fall, det finns rötägg och idioter inom ridsporten oxå.
Ditt bestämda påhopp till en användare att ni har olika syn för hon håller på med trav, är långt ifrån sanningen.
De flesta som jobbar med trav älskar sina hästar lika mycket som du och den enda skillnaden är att våra kan springa in lite pengar, något de inte gör om de inte mår bra, är friska, hela, glada och vill.
Så även om det finns pengakåta människor, så blir det inga balubas om hästen inte mår finemang, vilket då i praktiken borde innebära att pengarna är i många fall till fördel för hästen eftersom den då behandlas på de bästa sätt.
Sen tycker jag du ska ta och kolla upp hur travsporten är uppbyggd och vem som får pengarna hästen springer in, det kan vara viktigt för din grundläggande åsikt... Om du är intresserad av att bygga dina såikter på fakta vill säga.
Ditt inlägg dryper av okunnighet, fördommar och dra alla över samma kant.
Men återigen, idioter finns inom alla grenar, men bör inte tala för hela grenen, det finns bra och dåliga sidor överallt.