foderstat åt welsh cob

Sv: foderstat åt welsh cob

har ingen stam men ser ut som en welsch cob och har det tempramentet.. [
Vad menar du med "har det temperamentet"??????????
Mig veterligt så har alla cobbarna olika temperament.
Brudvikarnas är världens tryggaste medan min ena dam har skinn på näsan och tar gärna över osäkra ryttare, en annan cob jag haft hade nerverna på utsidan medan en tredje var snäll, lugn och arbetsvillig till tusen. Ingen av dem är lika till sättet och därav även olika i temperamentet. Vem av dem är det som är cob??????

okej tar tillbaka det där om tempramentet.. det ja ville ha fram är att han troligtvis är en welsch cob eller iaf har mkt sånt i sej..:)

Jag håller med ”Welsh”. Cobbar, ja welshar över huvud taget är alla olika. Dock kan jag tycka att det är kvicka djur och absolut inte ”kallblodiga” i sättet (nu får jag säkert någon som älskar kallblod över allt annat, på mig, men jag hoppas att ni förstår vad jag menar)
Sen kan jag tycka att 6 kg hö är lite för en stor D-ponny. Varför inte ge fri tillgång på hö och ev minska på kraftfodret. Hö finns det ingen anledning att snåla på.
Hälsningar Ragnhild

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 866
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 372
Senast: mamman
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar