klubbtävling trots missad vaccination?!?

Sv: klubbtävling trots missad vaccination?!?

Álin skrev:
Så man måste alltså ha hästen vaccinerad på en liten clear round med?

Nej jag är inte insatt och jag har faktiskt aldrig tävlat.

Vi har aldrig visat upp några papper överhuvutaget på sånna småtävlingar som clear round...endast på Lokalt o uppåt.....
Men det är ju bra att hästen är vaccinerad så klart......

Piraja skrev:
Det handlar inte om huruvida det är en clear round eller inte. Ofta har man många olika klasser varav några med inbjudningar från andra klubbar. Det är tävlingen som helhet och som Peter_Lundin säger, ring klubben och hör med dom direkt;)

Okej, ja det står ju i texten jag klippte in ovan att det gäller from. inbjudningstävlingar. Detta är ju ingen inbjudningstävling, utan enbart klubbisar som deltar och inte särskilt många för den delen.
Nej vi får se hur det blir.

Klart man ska vaccinera om man kan det, det är självklart för mig.
Men vi vill inte riskera gammelmannen så det får vara. Får vi inte tävla så tävlar vi inte, enkelt ;)

*kl*

Är det innom trav lr galopp de inte vaccinationskrav lr e ag helt ut och cycklar nu?

Och det står även i TR att :
"För klubbtävling ska reglementet gälla i alla moment som rör säkerhet, handhavande av häsen samt uppträdande mot funktionärer, medtävlnde o.dyl. Vad gäller tävlingens tekniska utförande i övrigt lämnas detta till arrangören."

Vilket innebär att på klubbtävling kan klubben välja att följa TR i bara de momenten, eller att följa ALLA moment, eller någonting däremellan.

I min klubb krävs det både vaccinationsintyg, och grönt kort, och för ponny även mätintyg på klubbtävling. Ponny kan dock få ett 'klubbmätintyg' om den inte har ett riktigt.
Förra året var det minst en häst per tävling som fick åka hem igen pga ogiltigt vaccinationsintyg.

Tack för infon från TR där, jag har bara TR för hoppning och det står nog inte i den kanske för jag hittade inget?

Men det ska väl vara halvårs sprutan oxå?efter de 2 första menar jag?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka