Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har troligt vis fått en spark i hagen i går eftermiddag. Såg det i går kväll när jag skulle rida en sväng på honom. Han har...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Halifaxen
·
Hästvård Mitt fullblodssto får väldigt ofta liggsår på haserna bak. har mycket strö så dte beror inte på det bara att hon har känslig hud.. har...
Svar
8
· Visningar
1 175
Senast: hillevie
·
Hästvård :) Ja det har min ena lilla skrutt fått. Så att ingen börjar gorma, ja han är röntgad och står på behandling ;) Men jag funderar...
Svar
6
· Visningar
1 907
Senast: skogstomten
·
B
Foder & Strö Om man har ett hösilage med en torsubstans på 67%. Hur mycket hösilage ska man då räkna per kilo kropps vikt på en häst. Håller på att...
Svar
11
· Visningar
864
R
Foder & Strö Sitter och försöker göra en foderstat där Spillers Conditioning Mix ingår men jag hittar ingenstans vad det är för analysvärden i den...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: Ryttarsmurfen
·
S
Foder & Strö Jag har precis börjat fodra med hösilage och funderar nu på att ställa ut en hel bal i hagen. När det är minus grader bör man lägga ut...
Svar
9
· Visningar
1 598
Senast: Sock
·
Hästvård Är lite nyfiken på att höra från er andra... Känner mig aningens förvirrad.:confused: Min häst (12-årigt sv hbl) är exportröntgad två...
Svar
1
· Visningar
1 133
Senast: Linda L
·
A
Hästvård Köpte för ett par veckor sedan ett bogskydd till min häst. Hur välsittande täcken han än har får han alltid lite skav när han börjar...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: AnnikaH
·
Hästvård Jag är lite nyfiken på det där med tuppkam i blodet. Vad jag har förstått så söker sig tuppkammen till det sjuka området och gör nytta...
2
Svar
35
· Visningar
11 530
Senast: Soffan74
·
A
Foder & Strö Jag ska äntligen hämta min mya häst på söndag :rofl: , men har en liten fråga . Han äter nu havre, betfor och vitaminpellets. Men dom...
Svar
4
· Visningar
659
Senast: åke
·
Hästvård Finns det någon lista över Sveriges (nästan) alla veterinärer på internet? Adress?:bow:
Svar
3
· Visningar
1 053
Senast: Constance
·
U
Hästvård vilket linement ska man använda och som e bra mot gallor? hört att blue lotion ska vara bra? kan man använda de för mycket?
2
Svar
20
· Visningar
3 020
Senast: hillevie
·
B
Foder & Strö Jag har börjat sätta igång och omskola min travare efter att han stått och lugnat ner sig från travet lite. Han skrittas på långa tyglar...
Svar
4
· Visningar
776
Senast: milly
·
Foder & Strö Hur många av hästen mål om dagen har ni betfor i? Jag har i alla tre... Finns det några för-nackdelar med att ge mycket/lite betfor...
Svar
11
· Visningar
1 058
Senast: Hot Shot
·
Hästvård Har ni använt laser på era hästar ? Mot vad? Vad blev resultatet?
2
Svar
20
· Visningar
2 766
Senast: Alkemisten
·
Foder & Strö Jag ger min häst ca 0,5 liter fibergi om dagen uppdelat på morgon och kväll. Hon får ca 9 kilo hö som är analyserat och i en sån bra...
Svar
7
· Visningar
980
Senast: MikaTela
·
V
Hästvård har en häst som jag varit inne med till kliniken 2 gånger nu. första gången blev han sprutad i hovleden, och idag blev han sprutad med...
2
Svar
29
· Visningar
1 859
Senast: vickan
·
T
Hästvård Kan någon räta ut frågetecknen kring ultrajlud? Hittar man ev fel i mjukdelar, ledbandsskador etc m hjälp av denna metod?
Svar
9
· Visningar
3 692
Senast: Zandrah
·
C
Hästvård Vad ska jag göra med min häst? Hästen har fungerat till och från sen jag köpte henne (2.5 år sedan). Nu senast har det varit värre än...
2
Svar
24
· Visningar
1 878
Senast: Zandrah
·
Hästvård Jaha, nu har vi fått reda på att min tjej på 7 månader (idag:love: ) har bärrandsröta. Det hela började med att hennes ena framhov...
Svar
9
· Visningar
1 357
Senast: sofflan82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tjockistråden 4
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur