Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Dessa bilder är tagna ca en månad emellan, tycker ni att det ser bätte ut eller ser det sämre ut? Här hade han varit riden lätt med...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 815
S
Foder & Strö Tjenixen! Har liksom så många andra funderingar kring vad jag ska utfodra min gamla häst med. Hon är en snart 24-årig f.d travare med...
Svar
11
· Visningar
1 202
Senast: squarepants
·
Foder & Strö Fodrar med lucern hackat strå , men det är slut och butiken får inte hem förrän tidigast Torsdag . Några förslag?
Svar
9
· Visningar
948
Senast: moonlightgarden
·
S
Hästvård Har nu fått höra att man brukar operera sånt här vilket veterinären inte ens la fram som ett alternativ för mig. hästen är ett 4årigt...
Svar
6
· Visningar
5 938
Senast: sunsets_nattviol
·
N
Foder & Strö Eftersom min häst får så lite kraftfoder vill jag ge han något bara för att han ska få nått i krubban. Köpte en 25 kilos säck med...
Svar
15
· Visningar
1 263
Senast: Immer
·
I
Foder & Strö Jag undrar vad rekommendationen "minst 1 kg ts grofoder/100 kg häst" bygger på? Är det fysiska eller psykiska behov som ligger bakom? Är...
Svar
6
· Visningar
917
Senast: Iccic
·
N
Hästvård Jag har en kompis som ska ut och tävla sin islänning här i vår/sommar. Hennes häst har dock lindrig eksem som tar ork och kraft från...
Svar
8
· Visningar
1 574
Senast: Boj
·
N
Hästvård Skriver denna tråd åt en kompis. Hon har en varmblodsvalack på 9 år. Han har fått en knöl precis bakom ganaschen vid strupen på höger...
Svar
11
· Visningar
1 357
Senast: Akleya
·
Hästvård I morse hostade min häst rejält, samt hade gult snor och "rosslade" vid andning...Ingen feber.. Jag lät henne gå ut och tänkte ringa...
Svar
3
· Visningar
1 047
Senast: lady sun
·
Hästvård min häst vrider höger knä utåt när han går och lägger bakdelen till vänster. det syns tydligt nu när det är snö, de högra hovspåren...
Svar
11
· Visningar
1 319
Senast: megin
·
Foder & Strö Jag tillhör själv de som fodrar mina hästar efter det jag kan och lär i kombination med att titta på hur hästen mår, ser ut och arbetar...
2
Svar
25
· Visningar
1 658
Senast: shampiz
·
Hästvård Stallkompisens arab har dessa på båda bak. alltså på utsidan av bägge hasleder så är det en stor bubblig mjuk galla - ca 3 cm i...
Svar
8
· Visningar
5 634
Senast: mackan
·
J
Foder & Strö Jag skall skicka efter hösilage, skall jag kryssa för ensilage då? Kan även passa på att fråga om dessa värden är bra för hösilage...
Svar
11
· Visningar
984
Senast: Hjartagna
·
Hästvård Nu har det gått ca två veckor sedan Loppans öga togs bort. Läkningen har gått väldigt bra och på onsdag åker stygnen. Loppan är pigg o...
Svar
1
· Visningar
1 713
Senast: mimus
·
A
Foder & Strö Hej allihopa! Jag sökte på fångnacke och läste gamla bekanta inlägg om fångnacke. Frågan har för mig aktualiserats igen då: mitt...
Svar
3
· Visningar
1 928
Senast: Alanis
·
Hästvård Idag blev min häst skodd och tydligen så hade det blött en del när höger bak skulle skos.. Det var ett pyttehål men blödde en massa så...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 397
Senast: sweep
·
Hästvård Min häst har något slags problem med ryggen. Han kan vara öm i ryggen innan ridtur och mycket mycket bättre efter ridtur, speciellt om...
Svar
15
· Visningar
1 922
Senast: Messy
·
V
Hästvård Är det möjligt att banta en ponny som har nästan fri tillgång till hösilage? Anledningen till att hon har det är att hennes hagkompis...
Svar
7
· Visningar
985
Senast: axel
·
Hästvård pålle har bara skitit pyttelite inatt, bara en hög. Hon brunstar rejält (om det har någon betydelse). Hon är jättepigg och precis som...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: fragansia
·
Y
Hästvård Ni med erfarenhet av ledskador, har ni lust att berätta för mig hur det gått för er? Jag är lite orolig nu då min häst fn står på...
Svar
10
· Visningar
3 891
Senast: JHANA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama