vart kan felet sitta?

Sv: vart kan felet sitta?

vickan skrev:
jag har redan pratat med veterinären, och han tyckte att det kunde vara en bra idé!
jo,en kiropraktor kan visst ta bort hältan om det är så att orsaken sitter högre upp. är den halt pga att det sitter i nån led tex så går det ju naturligtvis inte...
jag har en mkt erfaren hovslagare som även har varit ibla USA och skott hästar, så skoningen är det inte fel på. det sa även veterinären!
och som sagt var så är det inte hovleden som är problemet. ska jag vara helt ärlig så har jag ingen aning om varför vet behandlade där..:confused:

ska även be att få kopior på tidigare journaler för att se vad han haft problem med tidigare!

hoppasverkligen att det löser sig! kiropraktorn kommer antingen imorgon kv eller nästa torsdag.

Kiropraktorer och equiterapeuter kan göra underverk. =)
Har själv haft en ute nu, pga böjhälta nedre leden höger fram.

Problemet satt i bäckenet inte i kotan/hovleden som vet trodde.

Hoppas allt löser sig för dig och hästen =)

har du varit hos Henrik?? Blir helt chockad när jag hör att veterinärerna på denna kliniken tycker att du ska ta ut en kiropraktor, som jag nämnt förut så är eller åtminstone var de välldigt negativa till oss för ca 1 år sedan, men ingen är så glad som jag om de har börjat tänka om!

Inte helt omöjligt med låsningar i de sista hals el första bröstkotorna vid omkullridning,(även på andra ställen givetvis) vilket kan resultera i hälta.

VICKAN!
Blev inte klok på om det ens var utrett om det satt högt eller lågt?
Skulle vänta med Kiropraktorn om du inte kan se ngn direkt snedhet.
Men min häst som blev diagnosticerad till mjukdelsskada i bogen fick Pronaxen i väntan på Scint. o blev bra.
Han visade mest hälta i hö. varv (vä. ben).
Fråga din Vet. om det skulle kunna vara ngt för din.

Senast ändrad:

ja, jag har också hört väldigt positiva saker om kiropraktorer och ET, så därför känner jag att jag vill ta ut en sådan, då jag inte tycker att veterinären har hjälpt mig någonting..

på den kliniken ja, men det var inte honom jag hade.
okej, visste inte att de var negativa? men som sagt var så diskuterade jag med veterinären och vi kom överrens om att vi skulle spruta tuppkam intravenöst istället för i någon led då han inte ville bedöva mer än hoven den gången. det var inte han som sa att jag skulle ta ut kiropraktor, utan det var jag som frågade eftersom att han inte tyckte att han kunde göra något mer! det hade jag nog gjort i vilket fall, för jag tycker att de är dåliga på att se helheten där innne, de tittar bara på benen.
och jag ser efter alla möjligheter, för jag har ingen lust att ha en häst som går illa..:( men vad jag stör mig på är att hästen inte känns färdigutredd, och att han inte ville bedöva knä och kotled för att se vad som hände!
just det med halsen har han haft länge, så det är inte efter omkullridningen.
blir han inte bättre efter kiropraktorn så får jag väl åka in igen och säga att jag vill att de bedövar kot och knäled plus att jag nog tar en annan veterinär!

nej, jag känner också lite sådär.. varje gång jag åker in får jag bara fler fördomar om dem!:(

bak ser jag ingen snedhet, men det kan säkert sitta ngt någonstans där ändå.. skulle kunna tänka mig att det är något med bogen dock. det har varit krångel med den gförut, och jag har en känsla av att det finns nåt där bara, kan inte säga varför!;)

som sagt så tar jag ut kiropraktorn nu i vilket fall, har noll förtroende för dem där inne tyvärr...:crazy:
blir han inte bra så åker jag ju naturligtvis in med honom igen!
men det satt alltså i bogen på din när han var halt på vf i höger varv?

På det sista svara jag JA.
En ET kan inte fixa till en ev. muskelskada.
Det är stor skillnad på olika ET.
En del kan inte manipulera som en Kiropraktor.
Vet fortfarande inte om det satt högt eller lågt. Det måste din Vet. ha kunnat få fram.

Hade jag varit dig så hade jag åkt till en annan veterinär. Det gjorde jag med min häst. Och nu är min häst frisk!

eftersom att han ville "hålla till" nere i hoven så antar jag att han tyckte att det satt lågt. men när jag frågade om det inte kunde sitta någon annanstans högre upp så sa han att det kunde det också göra. så nej, jag fick inget svar på det. jag fick inte svar på mycket när jag var där..:crazy:

ja, får göra det om han inte blir bra! för så svårt kan det ju inte vara att hitta felet tycker man.. eller iaf att få den helt igenomkollad!

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 101
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en häst hos mig för vidare köp. "Provmånaderna" är snart förbi och det är dags för köp. Hästen var halt hos tidigare...
Svar
5
· Visningar
907
Senast: Ajda
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 847

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka