Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min valack avskyr att bli tvättad vid/på skapet men jag försöker göra det minst två gånger i månaden. Det blir "geggefläckar" på...
Svar
11
· Visningar
1 249
Senast: Malin_84W
·
V
Hästvård hej hallå jag undrar lite kring detta jag har ett sto på 15 år och hon är ju sur och bitsk öronen bakåt och hotar verkligen med...
Svar
7
· Visningar
1 634
Senast: Alazan
·
M
Hästvård Vart kan man få tag i det? Att använda som strö då, annars får jag ju en del i brevlådan.. :D malu
Svar
13
· Visningar
1 313
Senast: Mysaan
·
Hästvård Finns det något annat ord för tuppkam eller heter det så? och vad är det egentligen?
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: Flummflicka
·
Foder & Strö Hej. Jag undrar om någon vet om stråfoder är inskrivet i djurskyddslagen och om det finns nån minimigiva inskriven? Om en stor häst...
2
Svar
30
· Visningar
1 808
Foder & Strö min ponny tar 1 min per dl krafft på sig när han äter..är detta bra eftersom att han inte häver i sig maten så får han ju inte lika lätt...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: linnsan
·
Hästvård Det var läääänge sedan jag hade häst med lusproblem, men nu har det hänt. Vad göra? Förr behandlade man med ett pulver som hette...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: sita
·
Hästvård Hur påverkar det hästens hållbarhet ifall den vanvårdats under år 1-3? Alltså jag är inte så intresserad av att höra om att dålig...
Svar
14
· Visningar
1 497
Senast: evis
·
L
Hästvård brukar ni göra det? min häst är otroligt smutsig i sin mun, det ser ut som att han har tandsten och han är brun på tänderna . Finns det...
Svar
13
· Visningar
2 886
Senast: Bubbla
·
Foder & Strö vad ska man göra för att få mer energi i en häst, just nu får han fibergi ca ½ liter morgon och kväll, och 5 kg hö(en islänning)...
2
Svar
35
· Visningar
1 965
Senast: Alfa
·
Hästvård Finns det några risker med att ha hö stående i stallgångarna (i påsar) ifall någon häst skulle rymma och mumsa i sig en obegränsad mängd...
Svar
11
· Visningar
1 256
Senast: lady sun
·
B
Foder & Strö Vad har ni för erfarenhet av att använda vitlök om hästen är lite hostig? Fungerar det bra/dåligt? Om du använder det, köper du färdigt...
2
Svar
20
· Visningar
4 213
Senast: nexxa
·
T
Hästvård Nån som vet ungefärligen vad en kostar. Är det köparen eller ägaren som står för det?:confused:
Svar
7
· Visningar
855
Senast: Fidelity
·
C
Foder & Strö Japp, det har stallägaren köpt för att det håller sig bättre. Väger dubbelt så mycket som "vanlig" betfor och det tar minst 2 timmar...
Svar
5
· Visningar
1 926
Senast: arabia
·
Hästvård min stallägare har just köpt en häst som haft föl och är riktigt smal, och är därför på gödningskur. Hon får mycket kraftfoder, med...
2
Svar
23
· Visningar
2 239
Senast: arabia
·
Hästvård Igår kväll (onsdag) när jag kom till stallet vid 19.30-20-tiden så stod Pinky på tre ben i boxen, vägrade röra sig eller ens sätta ner...
2
Svar
22
· Visningar
2 441
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Om man ska odla vall till hästhage på en befintlig åker, vad för sort ska man välja ?? / Susz
Svar
4
· Visningar
846
Senast: Iris71
·
Hästvård Min häst har skadat sig och jag har skrivit om det tidigare i en tråd i början på januari. För att göra en sammanfattning 30/12 Hästen...
Svar
8
· Visningar
1 088
Senast: Shaggy
·
L
Hästvård Jag har läst att man kan "knyta" bort inkar, hur går det till? Några andra bra tips på vad man kan göra? Min lilla häst fick en ink på...
Svar
2
· Visningar
1 067
Senast: Bison
·
Foder & Strö Finns torrbetfor, som man ger torr till hästen?
Svar
2
· Visningar
612
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama