Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu har pålle fått en broddspark eller tramp över kronranden (vb), även en hovflisa rykte. Så nu har han ett 1x1 cm "hål" i hoven precis...
Svar
4
· Visningar
1 262
Senast: citronen
·
C
Foder & Strö jag har en haflingervalack som hade jättefin, tjock och lång man innan men nu så har den blivit tunn och stripig... är det något som...
Svar
6
· Visningar
803
Senast: Bubbla
·
M
Hästvård Min pålla har hållt på och hosta vid framridningen ett bra tag nu, nästan hela vintern. I början var det bara ett par ggr varje ridpass...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 992
Senast: MaLu
·
Hästvård Har nu - äntligen - fått svaren på blodprovet som togs när min häst fick förmodad korsförlamning den 3/2. Vad jag skall med dem till nu...
Svar
15
· Visningar
4 433
Senast: Prick
·
Hästvård Skrev en tråd för några veckor sedan om att min unghäst har fått hosta. Efter några dagar slutade han att hosta, men nu har han börjat...
Svar
1
· Visningar
504
Senast: hejzan
·
C
Foder & Strö Kanske är detta en jättedum fråga men frågar man inte får man ju inga svar eller hur! Jo, jag undrar huruvida det gör någon skillnad...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: cafu
·
N
Foder & Strö hej! :) undrar om det räcker med att fodra fölsto och tävlingshästar med enbart havre ,betfor och vitaminer givetvis kalk:confused nu...
Svar
6
· Visningar
893
Senast: Madick
·
S
Foder & Strö Var och tittade på lokala foderboden idag och åkte därifrån med två 20 kg säckar Eggersmann Classix Mix:) Jag sa till hon som...
Svar
12
· Visningar
1 340
Senast: Bubbaz
·
G
Hästvård Min häst har svullna näsgångar (eller vad man kan kalla det) och ögonen rinner:( . Inte så mycket, men så pass att jag alltid får torka...
Svar
1
· Visningar
2 566
Senast: ch791022
·
Hästvård Dessa bilder är tagna ca en månad emellan, tycker ni att det ser bätte ut eller ser det sämre ut? Här hade han varit riden lätt med...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 816
S
Foder & Strö Tjenixen! Har liksom så många andra funderingar kring vad jag ska utfodra min gamla häst med. Hon är en snart 24-årig f.d travare med...
Svar
11
· Visningar
1 202
Senast: squarepants
·
Foder & Strö Fodrar med lucern hackat strå , men det är slut och butiken får inte hem förrän tidigast Torsdag . Några förslag?
Svar
9
· Visningar
948
Senast: moonlightgarden
·
S
Hästvård Har nu fått höra att man brukar operera sånt här vilket veterinären inte ens la fram som ett alternativ för mig. hästen är ett 4årigt...
Svar
6
· Visningar
5 944
Senast: sunsets_nattviol
·
N
Foder & Strö Eftersom min häst får så lite kraftfoder vill jag ge han något bara för att han ska få nått i krubban. Köpte en 25 kilos säck med...
Svar
15
· Visningar
1 263
Senast: Immer
·
I
Foder & Strö Jag undrar vad rekommendationen "minst 1 kg ts grofoder/100 kg häst" bygger på? Är det fysiska eller psykiska behov som ligger bakom? Är...
Svar
6
· Visningar
917
Senast: Iccic
·
N
Hästvård Jag har en kompis som ska ut och tävla sin islänning här i vår/sommar. Hennes häst har dock lindrig eksem som tar ork och kraft från...
Svar
8
· Visningar
1 577
Senast: Boj
·
N
Hästvård Skriver denna tråd åt en kompis. Hon har en varmblodsvalack på 9 år. Han har fått en knöl precis bakom ganaschen vid strupen på höger...
Svar
11
· Visningar
1 358
Senast: Akleya
·
Hästvård I morse hostade min häst rejält, samt hade gult snor och "rosslade" vid andning...Ingen feber.. Jag lät henne gå ut och tänkte ringa...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: lady sun
·
Hästvård min häst vrider höger knä utåt när han går och lägger bakdelen till vänster. det syns tydligt nu när det är snö, de högra hovspåren...
Svar
11
· Visningar
1 320
Senast: megin
·
Foder & Strö Jag tillhör själv de som fodrar mina hästar efter det jag kan och lär i kombination med att titta på hur hästen mår, ser ut och arbetar...
2
Svar
25
· Visningar
1 660
Senast: shampiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar