Vad tycker ni om dessa bilder?

Sv: Vad tycker ni om dessa bilder?

Att han är tunn tror jag dels beror på ridningen (eller icke ridningen)och för lite protein.

Han kan ju vara som min är hittils, han höjer sin bakre del av ryggen massor, men manken hänger inte med ännu i höjningen.

Skulle börja med 50/50 i den mängd du ger nu 0.25 av varje nån vecka och sedan smyga över helt till halvkg K+G istället för grooven och se vad som händer. Det brukar visa sig fort åt vilket håll det går.

Varför övergav du Clicen? För den fungerade väl bra?

Clicen växte han ur för över ett år sen...... Den funkade från april/maj till dec 2004. Det är ett tag sen... Har letat sadel sen dec 2004. Gjorde ett uppehåll mellan jan 2005 och mars 2005 men sedan började jag igen... Kan tillägga att han gick på bete från maj till typ sista aug 2005, och 2 mån vilade han i princip helt och hållet. Ändå musklade han sig så mkt. Från april (då vi provade ut sadeln, sadeln kom dock inte förrän ett par veckor senare då vi blev tvungna att beställa) till dec breddade han sig från knappt 95 grader till 108. Han kunde innan ha en Stubben 30 bom (inte helt en Stubben 30, den var något smal, men 31 var för vid, detta var i april) och i dec behövde han xw, alltså 33,5. Globusen var alldeles för vid, men hästen gillade den.

Vad beror det på om de inte höjer främre delen av ryggen?

Senast ändrad:

Hade du clicen 38? Eller är inte det en lösning tänker jag?

Tittar jag tillbaks på mina andra hästar som också sett ut så som flaskor som yngre (utom nordisen) så beror det lite på min ridning + fodret. Jag kom på att min ridning hade brister och jag började om lite med träningen så hästen fick mer balans och blev mer starkt och smidig samt började röra sig på ett bättre vis så kom också den främre överlinjen. Är ingen tävlingsryttare men hittade AR som var grejen för min skalle att utvecklas åt rätt håll som hobbyryttare.

Nu har jag inte ridit på ca två år i väntan på ynglingen, så jag får se hur han tar sig bara jag hittar en sadel, är för gammal att rida in barbacka helt och hållet och tror inte på den varianten för ryggens skull.

Jag hade Clicen i stl 34. Jag ville beställa en 38, men det tar 3 månader och det var inte säkert att det skulle bli rätt. De sa att jag kanske skulle få en 17,5 38 eller en 18" 36 bom, så jag lät det vara. (De har inte en sadel i 18" och 38 bom, av någon idiotisk anledning)

Vad ändrade du på i din ridning? Vad gjorde du för fel? Vad är så speciellt med AR som fick dig att göra rätt?

Aha var det så det var.

Jag kännde att jag under en längre tid stått still och stampat och inget positivt hände både jag och hästen hade tråkigt. Eftersom jag inte är nån tävlingsryttare och aldrig satt min fot på ridskola utan lärt mig själv så vet jag inte vad jag direkt gjorde för fel.

Felen kanske inte var så stora rörelsemässigt men därmot så hade jag ingen röd tråd och ingen koll på varför eller vad jag gjorde samt att jag gick för fort fram utan att ha lagt en fast bra grund, den röda tråden som jag saknat men inte kunde sätta fingret på hittade jag i AR och den fick mig och hästen att bli lyckliga och framåt. Allt blev så mycket enklare och det gav ett annat reslutat.

Jag tycker om att utbilda och komma framåt men inte tävla så därför kändes det rätt med AR för min del i kombination med lite eget tänkande som jag tycker känns bra.

Senast ändrad:

Okej...

Min häst och jag ska nog på träningsläger till påsken, kan se vad min tränare säger då. (han bor en bit bort, så jag kan inte be honom komma hit) Han kanske kan ge mig konkreta exempel på vad jag isf gör fel. Får se vad han säger om att bli tvungen att rida i en bomlös :D

Kul. Rid väl!

Själv har jag som mål att ha en sadel i Juni då vi ska på kurs.

Ja, nu får jag bara hoppas att tränaren inte har värsta väntetiden. Tänkte att jag skulle ringa den här veckan och kolla om Nasse får plats. Jag har ju ändå lov då, och d¨kan jag lämna iväg hästen en vecka först, och sedan pendlar jag och rider lektion varje dag i en vecka. Fast jag får hoppas att jag får körkortet på torsdag, annars blir det nog inte så mkt pendlande för min del med tanke på att tränaren bor mitt i ingenstans. Även kallat Skåne :D :p Bussar hittar inte dit ;)

Liknande trådar

Äldre jag har sett massvis av personer dammsuga sina datorer, både stationära och bärbara flera gånger. När jag gjorde det straxt innan jul...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: emlem
·
Övr. Katt Tänkte ta och presentera Cáhppa (hon fick namn efter omröstning på ett annat forum). Huskatt, ca 8 veckor, hittad under en trapp. Hon...
Svar
11
· Visningar
1 120
Senast: MsLuna
·
Övr. Katt ....växer så det knakar om honom.....han som bara vägde lite över 800 gr när jag fick hem honom då var han ca 10-12 veckor . Nu är...
Svar
2
· Visningar
989
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Tänkte det kunde vara kul med en tråd för oss som lever med Rasen Cane Corso. Jag vet ju att det finns ett par till här på forumet...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
46 649
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar