Sv: Vad tycker ni om dessa bilder?
Ja, det är dumt att han musklar sig för att jag måste byta sadlar så ofta. Jag vet inte om du ahr följt mina trådar, men när jag måttbeställde Passieren så ändrade de den en gång till för hästen hade musklat sig jättemkt varje gång den kom. Efter att jag hade fått hem den en andra gång bestämde jag mig för att skita i Passier, för det skulle nog aldrig bli bra ändå. Under 3 månader gick han från att behöva 29,5 (vid måttagningen) i Passier till mer än 31 bom. Vi beställde den så den var för stor (30,5) och gången därpå beställde vi 31 bom, som också var för smal när den kom.
Därför har jag inte köpt en bomsadel, för han kommer muskla sig mer, och jag har inte pengar eller lust att byta så ofta som det förmodligen kommer behövas.
Jag vill ju givetvis ha din åsikt, om du tycker att han ahr blivit tunnare, men jag håller bara inte med dig när du säger att han är urgröpt. När du beskriver honom låter det som att han är som ett tunt hbl över ryggen, takformad med en spetsig manke och ryggraden en bra bit över musklerna, vilket jag inte håller med om alls.
Nu har jag som sagt ökat fodret till 0,5 kg/dagen och fortfarande får han 8 kg hö. Ska jag öka på höet till 9 kg? Snart kommer han börja fälla rejält så det är väl bra om han får lite mer nu. Jag ökar hellre grovfodret än kraftfodret.