Sv: Cane Corso ... mkt bilder
Tiden går och vi har legat lite lågt med utställningarna i väntan på föl och annat som kräver uppmärksamhet, men senare i höst ska vi satsa på att ta sista certet för Figge så att de är färdiga champions. Istället har jag fortsatt träna och tävla lite med Fendi och för ca 2 veckor sedan gjorde vi något jag inte kan rekommendera någon, vi startade i 3 st LK2,or på lite dryga 1 vecka.
I den första tävlingen fick vi trots en 9 på platsen ( nosade lite) en 6.5 på apporten ( kunde inte låta bli att tugga och bolla lite på vägen in )
och en 0 !!!! På helhetsintrycket ( blev lite kissnödig innan apporteringen !!! ) ihop 172 poäng vilket räckte till ett 1 pris och uppflytt till lk3 och en 2 plats på pallen, tjoho!!!!! :-)
Några dagar senare var det dags för nästa lk2a, en kvällstävling och fast hon var ovanligt ofokuserad och sniffade överallt i både fria följet och mellan momenten vilket krävde ett antal dk, samt att apporten var katastrofal ( sprang nästan hela vägen till domaren med den och kastade upp den i luften ;-), så räckte poängen upp till 172.5, ytterligare ett förstapris och 2a på pallen igen :-) duktiga skruttan. Platsen 10, fritt följ 6.5, läggande 9, inkallning 9, rutan 10 ( tjoho) apport 5.5, hopp 9.5, fjärr 9 , helhet 8
Nästa morgon var det dags igen, domare Yvonne Brink och visst märktes det att Fendi var jättetrött efter att på lite dryga 1 vecka ha tävlat 3 ggr och däremellan påbörjat spåträning.
Tempot i alla momenten blev lidande och hon slog i hindret ordentligt på väg ut men hon kämpade på och tog poäng i alla momenten, fick en 9 på helheten, och till sist räckte det till, inte bara 3 raka förstapriset ( på en vecka) utan även 3 raka 2 placeringen på samma tid, så då tog hon även titeln LP2.
Vilken körare, men nu ska vi vila från tävling resten av sommaren och i lugn och ro träna in 3,ans moment för att starta LK3 senare i höst, tjoho vad min lilla skrutta kan :-)
Som sagt det var tufft att tävla så här tätt eftersom alla belöningar mer eller mindre uteblev och det märktes på Fendi att motivationen var i botten mot slutet, men jag ville vara klar med 2,an och i lugn och ro kunde träna på treans moment och slippa köra både 3,an och 2,an eftersom momenten påminner så mycket om varandra.
Och vi lyckades, nu kör vi vidare mot trean för att förhoppningsvis kunna starta senare i höst.
Målet jag satte när jag började träna var att vi skule gå från ett förstapris i ettan till att starta i Elit på under ett år, dvs februari 2013, vi är en bit på väg.
[/IMG]
[/IMG]
Vi har även börjat träna lite upplet och spår med dem, får se om vi kommer ut och tävlar i det också.