Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Älskade hästen är snorig ur höger näsborre. Illaluktande gulvitt snor som luktar F_N! Luktar lite ruttet. Jag upptäckte det igår när...
Svar
5
· Visningar
5 934
Senast: krambanan
·
F
Hästvård Hej. Vad säger ni. Jag funderar på att ha min häst utstallad halva året (vintertid, ca okt-mars) där hästen får gå ute i hagen endast...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: FridaWidell
·
M
Foder & Strö Fick idag reda på lite från analysen, tyvärr suger jag på det men stallägaren sa att det var 27smp per nånting ts. Så ja? Jag ska få...
Svar
13
· Visningar
982
Senast: Marika
·
Hästvård Under vintern har jag lagt märke till att det klickar i hästens vänstra bakben, verkar komma från höften/knät. Har också hört att det...
Svar
11
· Visningar
1 616
Senast: Nickelodion
·
Foder & Strö Jag har två ponnier, en knubbig liten bponny och en smäcker dponny = svårt med hö i samma hage! Det betyder att den stora får mer inne...
Svar
2
· Visningar
1 491
Senast: milly
·
Foder & Strö om man lägger betfor i blöt i en hink utan lock och förvarar den i ett rum (ca +5), hur länge står den sig då? alltså, hur länge efter...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: squarepants
·
C
Hästvård har en häst som har haft lite diffusa gallor/svullnader till & från i vänster bakben i hasen & kotan. har aldrig visat någon hälta eller...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 238
Senast: cerrox
·
M
Foder & Strö Jag har hittills räknat på mitt hösilage per kg foder. Det är ju väldigt torrt ca 65-70%ts. Men är det fel att göra på detta viset...
Svar
3
· Visningar
1 870
Senast: milly
·
Hästvård Har en valack som är 4 år och som troligen har lite bekymmer med tandfällning, han har börjat tugga på hästarnas svansar och det är...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: Flummflicka
·
Hästvård Är orolig för hästen! Idag när vi kom hem från skogsturen blödde det ur hans ena näsborre. Jag märkte det då han drog näsan mot den...
Svar
17
· Visningar
12 895
Senast: Ellinor *
·
H
Foder & Strö Hej ! Jag håller på att ta fram en ny automatisk foderbehållare och undrar hur mycket i kilo din häst äter. Det jag vill veta är hur...
Svar
11
· Visningar
1 755
Senast: linnsan
·
Hästvård En häst i stallet har fått små knottror på ryggen som kliar. Pälsen trillar av om man kliar på det, vad kan det vara?? Inga ändringar i...
Svar
1
· Visningar
944
A
Foder & Strö Nu i vinter har min häst vilat nästan helt, vi har promenerat lite och skrittat ett par gånger men det är allt. Snart hade jag tänkt...
Svar
7
· Visningar
897
Senast: _86a_
·
Hästvård ...att gå in i hagen och fixa till täckena på mina kusar(tur att jag bara har två :crazy: ) Jag vill att täcket ska ligga sådär gott...
Svar
14
· Visningar
1 138
Senast: md5krist
·
Foder & Strö Hej! Min tjej har blivit igångsatt nu, äntligen och vi har kommit till att rida ca 1 timme/dag.. När vi bara skrittade höl hon sej...
Svar
11
· Visningar
976
Senast: mirage
·
S
Hästvård :bump: Är det någon som vet vad kan man behandla ett föl med när hon har löss? Att klippa hästen och tvätta henne som man gör med en...
2
Svar
39
· Visningar
4 517
Senast: via
·
A
Foder & Strö Vad ska man ge hästen för att bäst underlätta muskelbildning! Har hört att det kan vara farligt att ge för mycket E-vitamin?
2
Svar
35
· Visningar
4 208
·
Foder & Strö Jag vill veta vilka "symptom" en häst kan få av energibrist kontra proteinbrist. Även vad stort överskott gör. Och då menar jag inte...
Svar
9
· Visningar
1 514
·
U
Hästvård har tänkt o pröva stallbandage mot gallorna min häst har. men de e de att hästarna går in kl 15.30...vet att de är tidigt men de går...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: hillevie
·
Foder & Strö vad kostar det? Eller kanske rättare sagt: Kilopris jämfört med vanlig Betfor.
Svar
2
· Visningar
850
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama