Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har en diskussion med pojkvänenn angående mängd grovfoder våra hästar ska ha. Jag kör med så nära fri tillgång på min häst ett travarsto...
2
Svar
22
· Visningar
2 839
Senast: milly
·
M
Foder & Strö Ibland får min häst stora gallor på bakbenen. Har försökt forska i vad som gör dem. Har nu en osäker teori om att det är betfor som ger...
Svar
4
· Visningar
842
M
Foder & Strö En i mitt stall har en häst som bara står nästan. Är new forest och troligen en stor c-ponny eller liten d. Nu har ägarinnan fått för...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: marti130
·
S
Foder & Strö Jag vill helst blötlägga pållans lusernpellets men hon verkar inte gilla det lika mycket som torra pellets tyvärr. Ska jag byta till...
Svar
8
· Visningar
1 319
Senast: Sentenced
·
H
Foder & Strö Liten "fundring" angående nya EU-förordning. Hörde på radion att alla som tar eget foder till livsmedelproducerande djur, dit tyvärr...
Svar
5
· Visningar
814
Senast: Masse
·
Hästvård ... att ridas i djupsnö? Det går ju inte att undvika!!! Här är det ca 5 dm snö på gärdena, 2,5 dm snö i skogen, 2 dm snö i paddocken...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: Undret
·
T
Foder & Strö Hur gör ni när ni behöver fodra extra med grovfoder när det är extra kallt och blåsigt ute? Räknar ni med det i foderstaten? Mitt hö är...
Svar
12
· Visningar
908
Senast: Thora
·
Hästvård Min tre-åring ska få frampjucks för första gången. Har nu lite tankar kring detta och vill gärna ha reflektioner. Hur pass stor...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Naggur
·
Hästvård vad ska jag göra? jag står handfallen med mitt högdräktiga sto, hon är beräknad till 26/4. I torsdags fick jag ett telefonsamtal kl...
Svar
12
· Visningar
1 352
Senast: bondmoran
·
S
Foder & Strö Ja ni... Jag läser och läser men inget verkar fastna. Min häst är ngt svår att hålla i hull (fullblodsgener) men verkar få lagom med...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: Pepson2
·
Hästvård Skulle man kunna tvätta hästen i jodopax utan att spola av det? Minns att vi tvättat med jodopax nån gång men jag tror vi spolade av...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 866
Senast: Masse
·
Hästvård Hej! Snabb fråga.. när tar ni träckprov nu på våren? Har ingen aning om när och hur så tips vore trevligt.. Pållan faller alltid ur...
Svar
11
· Visningar
874
Senast: Madick
·
Hästvård Någon som har bra, fungerande beprövade tips om hur man bäst behandlar eksem. Allt från dyra smörjer och krämer till hemmakurer. Alla...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: Saybia
·
Foder & Strö Har jag tänkt på idag... De flesta hästar står ju uppstallade på kvällen/ natten, dvs kanske 12 timmar eller i vissa fall mer. Om man...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 850
Senast: Alazan
·
M
Hästvård Scenario: Du har två stallplatser att välja på. Ponera att ekonomi inte spelar någon roll (;) Högst osannolikt, jag vet, men bara som...
2
Svar
24
· Visningar
1 811
Senast: Alazan
·
A
Foder & Strö Är Bio Glucosamin bra på förebyggande vis eller måste man veta att hästen har problem och endast ger den då? Kan immunförsvaret...
2
Svar
30
· Visningar
2 982
Senast: suisyola
·
R
Foder & Strö Upptäckte idag att jag har helt slut på mitt ponnykraft. men jag har tänkt på att köpa nå "starkare" med mer energi (färdigfoder). Vill...
Svar
16
· Visningar
1 359
W
Hästvård Hur ser man om en häst är dräktig? Har ett sto som folk i stallet misstänker är dräkig men vore bra att veta :crazy: (flytta frågan...
Svar
1
· Visningar
1 001
Senast: cerrox
·
A
Foder & Strö Erfarenheter och åsikter angående gödning på betesmark??? Sådde nytt i höstas och skulle behöva skjutsa på det lite!!! Hur funkar det...
Svar
4
· Visningar
2 008
Senast: CK
·
G
Foder & Strö Vad ska man bäst ge för extra tillskott när hästarna fäller? Eller är det onödigt att ge nåt extra över huvudtaget?
Svar
4
· Visningar
912
Senast: cajsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama