Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Stallkompisens arab har dessa på båda bak. alltså på utsidan av bägge hasleder så är det en stor bubblig mjuk galla - ca 3 cm i...
Svar
8
· Visningar
5 711
Senast: mackan
·
J
Foder & Strö Jag skall skicka efter hösilage, skall jag kryssa för ensilage då? Kan även passa på att fråga om dessa värden är bra för hösilage...
Svar
11
· Visningar
984
Senast: Hjartagna
·
Hästvård Nu har det gått ca två veckor sedan Loppans öga togs bort. Läkningen har gått väldigt bra och på onsdag åker stygnen. Loppan är pigg o...
Svar
1
· Visningar
1 714
Senast: mimus
·
A
Foder & Strö Hej allihopa! Jag sökte på fångnacke och läste gamla bekanta inlägg om fångnacke. Frågan har för mig aktualiserats igen då: mitt...
Svar
3
· Visningar
1 928
Senast: Alanis
·
Hästvård Idag blev min häst skodd och tydligen så hade det blött en del när höger bak skulle skos.. Det var ett pyttehål men blödde en massa så...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 412
Senast: sweep
·
Hästvård Min häst har något slags problem med ryggen. Han kan vara öm i ryggen innan ridtur och mycket mycket bättre efter ridtur, speciellt om...
Svar
15
· Visningar
1 922
Senast: Messy
·
V
Hästvård Är det möjligt att banta en ponny som har nästan fri tillgång till hösilage? Anledningen till att hon har det är att hennes hagkompis...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: axel
·
Hästvård pålle har bara skitit pyttelite inatt, bara en hög. Hon brunstar rejält (om det har någon betydelse). Hon är jättepigg och precis som...
Svar
6
· Visningar
771
Senast: fragansia
·
Y
Hästvård Ni med erfarenhet av ledskador, har ni lust att berätta för mig hur det gått för er? Jag är lite orolig nu då min häst fn står på...
Svar
10
· Visningar
3 894
Senast: JHANA
·
G
Hästvård Älskade hästen är snorig ur höger näsborre. Illaluktande gulvitt snor som luktar F_N! Luktar lite ruttet. Jag upptäckte det igår när...
Svar
5
· Visningar
5 942
Senast: krambanan
·
F
Hästvård Hej. Vad säger ni. Jag funderar på att ha min häst utstallad halva året (vintertid, ca okt-mars) där hästen får gå ute i hagen endast...
Svar
3
· Visningar
608
Senast: FridaWidell
·
M
Foder & Strö Fick idag reda på lite från analysen, tyvärr suger jag på det men stallägaren sa att det var 27smp per nånting ts. Så ja? Jag ska få...
Svar
13
· Visningar
982
Senast: Marika
·
Hästvård Under vintern har jag lagt märke till att det klickar i hästens vänstra bakben, verkar komma från höften/knät. Har också hört att det...
Svar
11
· Visningar
1 617
Senast: Nickelodion
·
Foder & Strö Jag har två ponnier, en knubbig liten bponny och en smäcker dponny = svårt med hö i samma hage! Det betyder att den stora får mer inne...
Svar
2
· Visningar
1 494
Senast: milly
·
Foder & Strö om man lägger betfor i blöt i en hink utan lock och förvarar den i ett rum (ca +5), hur länge står den sig då? alltså, hur länge efter...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: squarepants
·
C
Hästvård har en häst som har haft lite diffusa gallor/svullnader till & från i vänster bakben i hasen & kotan. har aldrig visat någon hälta eller...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 249
Senast: cerrox
·
M
Foder & Strö Jag har hittills räknat på mitt hösilage per kg foder. Det är ju väldigt torrt ca 65-70%ts. Men är det fel att göra på detta viset...
Svar
3
· Visningar
1 877
Senast: milly
·
Hästvård Har en valack som är 4 år och som troligen har lite bekymmer med tandfällning, han har börjat tugga på hästarnas svansar och det är...
Svar
9
· Visningar
1 182
Senast: Flummflicka
·
Hästvård Är orolig för hästen! Idag när vi kom hem från skogsturen blödde det ur hans ena näsborre. Jag märkte det då han drog näsan mot den...
Svar
17
· Visningar
12 989
Senast: Ellinor *
·
H
Foder & Strö Hej ! Jag håller på att ta fram en ny automatisk foderbehållare och undrar hur mycket i kilo din häst äter. Det jag vill veta är hur...
Svar
11
· Visningar
1 756
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023