Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Jag har en kallblodstravare med lång svart man, och vill gärna att manen ska bli både ännu längre och tjockare. Ni som har hästar...
Svar
16
· Visningar
1 570
Senast: MissInterpreted
·
Foder & Strö Ja, existerar det nånstans att man fodrar hästar med nötter? Om inte, varför INTE? Mig veterligen äter dom det ibland i naturen (som...
2
Svar
24
· Visningar
4 994
Senast: milly
·
B
Foder & Strö Tips till mig tack, om vad våra hästar saknar, då de börjat äta träck (vet inte vem som äter vems o de är bara 2) Min har iaf börjat...
Svar
13
· Visningar
1 217
Hästvård Ni vet sådana där som blir som en kal fläck utan päls med skär hud framme?Det är inte blodigt men påminner lite om sådana sår som man...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Jag har hört att en nykastrerad valack kan betäcka ston? Kan det rent fysiologiskt verkligen vara möjligt? Att hingstigheten kan sitta...
Svar
10
· Visningar
1 187
Senast: Nafayette
·
Y
Foder & Strö Nu börjar min säck Krafft Protein sjunga på sista versen och det är hög tid att leta efter en lämplig ersättare då min häst inte gillar...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: Ynthe
·
K
Hästvård som vanligt har min häst skaffat ett nytt efter det att det senaste har läkt.... hur skulle ni gjort i denna situationen?: ett litet...
Svar
10
· Visningar
943
Senast: suisyola
·
N
Foder & Strö Hur gör ni?:idea: Vilket är det enklaste och bästa sättet att förvara höet så det håller sig fint:confused: Det kan ju inte...
Svar
13
· Visningar
6 327
Senast: Iris71
·
M
Foder & Strö Hur gör ni? Rider ni direkt efter att hästen har ätit eller väntar ni och i såfall hur länge väntar ni. När dottern ska iväg på träning...
Svar
18
· Visningar
1 333
Senast: _86a_
·
S
Foder & Strö Vårat hö har visat sig vara dåligt. Vi har för höga halter lagringsflora och ligger även väldigt nära gränsvärdet för vattenaktivitet...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: Mia L
·
N
Hästvård Blev nyss uppringd från stallet. Min polle mår inge bra. Han äter dåligt, är jättelös i magen och har rullat sig ett par ggr. han hade...
Svar
11
· Visningar
975
Senast: Naggur
·
T
Hästvård Mitt sto åkte på en förkylning i mitten av dec. Snorig, hosta men ingen feber. Vet. kontaktades men tyckte att jag skulle avvakta...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: Madick
·
C
Foder & Strö Hej! Den här tråden finns säker någonstans men jag orkar inte leta :p Behöver lite hjälp. Håller på att göra en grovkalkyl av...
2
Svar
26
· Visningar
2 980
Senast: carinapr
·
C
Foder & Strö Hörde igår, av en bekant, att nya rön säger att man inte skall ge hästar som är yngre än 4 år korn då det hämmar tillväxten. Någon...
Svar
10
· Visningar
1 028
Senast: Äska
·
Foder & Strö Har ett varmblodssto som har svårt för att gå upp i vikt. Hon äter: 2½ kg Fibergi Elit 1 kg havre 100 g Super-G 25 g steel...
Svar
17
· Visningar
1 198
Senast: Esset
·
G
Foder & Strö ja ni som har häst på lösdrift och har HÖ och inte hösilage hur mkt hö går det åt i månaden per häst? Räknat på en fullstor häst på 163
Svar
11
· Visningar
1 462
Senast: Luna10
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av hästar som fått ett öga bortopererat. Vår ponny tog bort ett öga i tisdags och jag vill veta hur...
Svar
18
· Visningar
3 150
Senast: Egonson
·
W
Foder & Strö Det finns en snäll tant i mitt stall som går och matar hästarna med pepparkakor...... Jag har funderat många gånger på om det verkligen...
Svar
6
· Visningar
4 703
Senast: Zahlo
·
M
Hästvård Jag har ett fullblodssto, som tydligen har en senskada (köpte henne för 1 ½ månad sen, visste ej då) Hon har vilat i ca 5 mån. 1...
2
Svar
32
· Visningar
2 549
Senast: seejii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar