Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Vad har ni för erfarenhet av att använda vitlök om hästen är lite hostig? Fungerar det bra/dåligt? Om du använder det, köper du färdigt...
2
Svar
20
· Visningar
4 232
Senast: nexxa
·
T
Hästvård Nån som vet ungefärligen vad en kostar. Är det köparen eller ägaren som står för det?:confused:
Svar
7
· Visningar
857
Senast: Fidelity
·
C
Foder & Strö Japp, det har stallägaren köpt för att det håller sig bättre. Väger dubbelt så mycket som "vanlig" betfor och det tar minst 2 timmar...
Svar
5
· Visningar
1 926
Senast: arabia
·
Hästvård min stallägare har just köpt en häst som haft föl och är riktigt smal, och är därför på gödningskur. Hon får mycket kraftfoder, med...
2
Svar
23
· Visningar
2 242
Senast: arabia
·
Hästvård Igår kväll (onsdag) när jag kom till stallet vid 19.30-20-tiden så stod Pinky på tre ben i boxen, vägrade röra sig eller ens sätta ner...
2
Svar
22
· Visningar
2 441
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Om man ska odla vall till hästhage på en befintlig åker, vad för sort ska man välja ?? / Susz
Svar
4
· Visningar
847
Senast: Iris71
·
Hästvård Min häst har skadat sig och jag har skrivit om det tidigare i en tråd i början på januari. För att göra en sammanfattning 30/12 Hästen...
Svar
8
· Visningar
1 089
Senast: Shaggy
·
L
Hästvård Jag har läst att man kan "knyta" bort inkar, hur går det till? Några andra bra tips på vad man kan göra? Min lilla häst fick en ink på...
Svar
2
· Visningar
1 067
Senast: Bison
·
Foder & Strö Finns torrbetfor, som man ger torr till hästen?
Svar
2
· Visningar
614
Senast: pinky
·
Foder & Strö Har en diskussion med pojkvänenn angående mängd grovfoder våra hästar ska ha. Jag kör med så nära fri tillgång på min häst ett travarsto...
2
Svar
22
· Visningar
2 847
Senast: milly
·
M
Foder & Strö Ibland får min häst stora gallor på bakbenen. Har försökt forska i vad som gör dem. Har nu en osäker teori om att det är betfor som ger...
Svar
4
· Visningar
842
M
Foder & Strö En i mitt stall har en häst som bara står nästan. Är new forest och troligen en stor c-ponny eller liten d. Nu har ägarinnan fått för...
Svar
8
· Visningar
1 274
Senast: marti130
·
S
Foder & Strö Jag vill helst blötlägga pållans lusernpellets men hon verkar inte gilla det lika mycket som torra pellets tyvärr. Ska jag byta till...
Svar
8
· Visningar
1 319
Senast: Sentenced
·
H
Foder & Strö Liten "fundring" angående nya EU-förordning. Hörde på radion att alla som tar eget foder till livsmedelproducerande djur, dit tyvärr...
Svar
5
· Visningar
814
Senast: Masse
·
Hästvård ... att ridas i djupsnö? Det går ju inte att undvika!!! Här är det ca 5 dm snö på gärdena, 2,5 dm snö i skogen, 2 dm snö i paddocken...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: Undret
·
T
Foder & Strö Hur gör ni när ni behöver fodra extra med grovfoder när det är extra kallt och blåsigt ute? Räknar ni med det i foderstaten? Mitt hö är...
Svar
12
· Visningar
908
Senast: Thora
·
Hästvård Min tre-åring ska få frampjucks för första gången. Har nu lite tankar kring detta och vill gärna ha reflektioner. Hur pass stor...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Senast: Naggur
·
Hästvård vad ska jag göra? jag står handfallen med mitt högdräktiga sto, hon är beräknad till 26/4. I torsdags fick jag ett telefonsamtal kl...
Svar
12
· Visningar
1 352
Senast: bondmoran
·
S
Foder & Strö Ja ni... Jag läser och läser men inget verkar fastna. Min häst är ngt svår att hålla i hull (fullblodsgener) men verkar få lagom med...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: Pepson2
·
Hästvård Skulle man kunna tvätta hästen i jodopax utan att spola av det? Minns att vi tvättat med jodopax nån gång men jag tror vi spolade av...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 875
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar