Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Snabb fråga.. när tar ni träckprov nu på våren? Har ingen aning om när och hur så tips vore trevligt.. Pållan faller alltid ur...
Svar
11
· Visningar
875
Senast: Madick
·
Hästvård Någon som har bra, fungerande beprövade tips om hur man bäst behandlar eksem. Allt från dyra smörjer och krämer till hemmakurer. Alla...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: Saybia
·
Foder & Strö Har jag tänkt på idag... De flesta hästar står ju uppstallade på kvällen/ natten, dvs kanske 12 timmar eller i vissa fall mer. Om man...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 858
Senast: Alazan
·
M
Hästvård Scenario: Du har två stallplatser att välja på. Ponera att ekonomi inte spelar någon roll (;) Högst osannolikt, jag vet, men bara som...
2
Svar
24
· Visningar
1 811
Senast: Alazan
·
A
Foder & Strö Är Bio Glucosamin bra på förebyggande vis eller måste man veta att hästen har problem och endast ger den då? Kan immunförsvaret...
2
Svar
30
· Visningar
2 982
Senast: suisyola
·
R
Foder & Strö Upptäckte idag att jag har helt slut på mitt ponnykraft. men jag har tänkt på att köpa nå "starkare" med mer energi (färdigfoder). Vill...
Svar
16
· Visningar
1 359
W
Hästvård Hur ser man om en häst är dräktig? Har ett sto som folk i stallet misstänker är dräkig men vore bra att veta :crazy: (flytta frågan...
Svar
1
· Visningar
1 001
Senast: cerrox
·
A
Foder & Strö Erfarenheter och åsikter angående gödning på betesmark??? Sådde nytt i höstas och skulle behöva skjutsa på det lite!!! Hur funkar det...
Svar
4
· Visningar
2 009
Senast: CK
·
G
Foder & Strö Vad ska man bäst ge för extra tillskott när hästarna fäller? Eller är det onödigt att ge nåt extra över huvudtaget?
Svar
4
· Visningar
912
Senast: cajsa
·
M
Foder & Strö Läste precis på Kr**fts hemsida att om hela hästens näringsbehov täcks av högivan och hästen ändå får krafft så blir den bukig. Ungefär...
Svar
8
· Visningar
973
Senast: Alfa
·
O
Hästvård Hej! Jag undrar när man ska börja m eksem täcke, vilken månad? När knotten är som värst bör man hålla sin häst inne då el är natten...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: riffan
·
Foder & Strö Såg att det var väldigt olika svar i tråden av milly (sök på fort under foder) så nu undrar jag, ser ni ngra liknelser mellan hur...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: mackan
·
Hästvård Valacken är kritvit skimmel. Under alla lager av smuts, just nu ståtar han med en äckligt vaniljgul nyans. Normalt så badar jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 746
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Två av mina halvblodshästar - vuxna valacker - reagera på betfor genom att bli rinniga i magen. De blir inte speciellt lösa i "tollarna"...
Svar
14
· Visningar
1 261
Senast: Something2be
·
R
Foder & Strö Fick höra för någon dag sedan att om man ger hästen ensilage så måste man ge hästen en spruta. Men är det verkligen sant? Och i såfall...
Svar
2
· Visningar
630
Senast: Immer
·
Hästvård Jag har en pålle som äter på stolparna i hagen som besatt. Kan det vara så att hon har brist på något? Hon har kompisar och träd...
2
Svar
29
· Visningar
3 998
Senast: meodeo
·
N
Hästvård Nu när de e så dj**la mycket snö överallt drar jag mig för att rida på ängarna å i sommarhagarna då jag fått för mig att de är enormt...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: Maxmax
·
S
Hästvård Hästen kom in pigg och glad som vanligt från hagen igår med två sår på bakbenet varav det ena var ca 4 cm lång. Så jag tänkte att det...
Svar
3
· Visningar
1 144
Senast: sunsets_nattviol
·
N
Foder & Strö Med bakgrund av info här på trådarna att hästen blir stressad av att få för lite grovfoder i varje giva, undrar jag nu : Om man tar en...
2
Svar
32
· Visningar
2 073
Senast: Nicke
·
Foder & Strö Vet ni hur lång tid det tar för era hästar att äta upp t ex 1kg hö? Tyckerd et verkar var en sån himla variation mellan olika raser...
2
Svar
38
· Visningar
2 810
Senast: Naggur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar