Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö PÅ anlaysen vi fick tillbaka stod det att 40 g/kg var det men ville ha, men att vårt bara har 28, vilket tillskott ska man använda...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: Notorius
·
Hästvård Så var det dags igen för den årliga vaccineringen av hästarna. Som vanligt kommer man att fråga veterinären om det är lämpligt att låta...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: Targa
·
B
Foder & Strö Hej! Jag undrar hur mycket kraftfoder ni ger era åringar (födda 05) så här dags på året. Våran förstföling (8 mån) får i princip fri...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: sofflan82
·
Hästvård Är det någon som vet skillnaden mellan luftvägsinflammation och luftvägsinfektion? :angel:
Svar
8
· Visningar
1 522
Senast: Flummflicka
·
Foder & Strö Mitt shetlandssto (106cm, ca 250kg) följer regelbundet med mig 2-5gr/vecka på långa jogging/spring/promenader (dock inte under vintern...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Alazan
·
Hästvård Hästen åkte på en hovleds inflammation i höstas, och har blivit behandlad en gång i leden och sedan en kur med butta. Sista besöket hos...
Svar
6
· Visningar
2 577
Senast: remember_
·
Hästvård I går när jag tog in hästarna så hade min vita springare blod i pälsen. Utsmetat över ljumsken. Självklart fick jag en omedelbar...
Svar
3
· Visningar
1 030
Senast: kazam
·
C
Hästvård Jag håller på med operation ryckning av Girls man, vilket tar lite tid eftersom hon inte är van att bli ryckt tidigare så jag tar lite...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 305
Senast: shining
·
Hästvård Lillfian har ju senaste året (sen vurpan) mer eller mindre frekvent ställt frambenen långt under sig (vilket ju avlastar bak) när hon t...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 377
Hästvård Efter att min häst kliat sig extra mycket nu i någon vecka så har hon börjat fått mjäll i pälsen och kliar sig numera ännu mer! Hur kan...
Svar
14
· Visningar
5 373
Senast: Zebung
·
H
Foder & Strö Någon som har använt sig av detta foder? Och så hittar jag inga priser på Eggersmans hemsida..? Någon som har lust att berätta lite?:)
Svar
5
· Visningar
974
Senast: corno79
·
Foder & Strö Hej. Jag skulle vilja ha hjälp med vilket färdigfoder jag ska ge min häst, alltså inte givan nu utan bara vad för slags foder. Han är...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: Alazan
·
L
Foder & Strö Hej jag har ett fullblodsföl på månader. Undrar bara om vår foderstat är tillräclig.. Morgon: Uppblött havre 0,5kg krafft nya...
Svar
14
· Visningar
1 059
Senast: zeus
·
Hästvård Vet inte riktigt vart den här tråden ska ligga men testar här o stämmer d inte får den gärna flyttas :) Vart kan man köpa billig...
Svar
4
· Visningar
1 628
Senast: cerrox
·
Hästvård Jag har nu köpt häst och känner att jag vill ha full koll på allt det där med avmaskning, och vaccinationer också såklart, men jag...
Svar
13
· Visningar
1 425
Senast: Zebung
·
Foder & Strö Har lite problem! Hästarna hemma har snart käkat upp var enda påle i hagen! :d Funderar på om de saknar något änme eller om de helt...
2
Svar
26
· Visningar
1 969
Senast: BeastieBabe
·
F
Hästvård Ja vad tror ni om det här? Det som jag alltid trott vara det vanliga trâkiga "vinterskavet" pâ ryggen skulle bero pâ en störning i...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: fnorr
·
Hästvård Kan man säga med bestämdhet att hästen är max 14 år i stället för tex 17? En bekant har en häst som sades vara 17 år. Nu har den...
Svar
6
· Visningar
2 894
Senast: shampiz
·
U
Foder & Strö Hej! Jag har en korsning Connemara/fullblod som är ca 10 månader. Han är fin i hullet för tillfället, men eftersom han växer kan ju...
Svar
2
· Visningar
797
Senast: marti130
·
C
Foder & Strö hur mycket betalar ni för erat hö??
2 3
Svar
44
· Visningar
2 538
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar