Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård hur länge arkiverar klinikerna journaler, röntgenbilder mm? har hört nåt om 10 år, stämmer det? vad händer med det sen?
Svar
4
· Visningar
891
Senast: megin
·
T
Foder & Strö Vad är bäst tycker ni att ha? Betfor i sk. "vanlig" riven form i "den gröna betforpåsen" eller den som finns i pellets form? Vilken av...
2
Svar
22
· Visningar
3 803
Senast: athena
·
Foder & Strö vad är det för för och nackdelar med de olika "sorterna":confused:
Svar
10
· Visningar
1 226
Senast: Bubben91
·
Foder & Strö Båda mina får för mycket protein. Blir galen för jag får inte till deras foderstat. Så vad tycker ni jag ska göra? De får bara hö...
Svar
11
· Visningar
936
Senast: Zenith
·
K
Hästvård Pållan är alltså lite svullen i ena bakkotan och hoven. Hon har varit det sen senaste hovslagningen, det var 4 dagar sen. Jag vet ju...
Svar
2
· Visningar
642
Senast: Kung Bob
·
Foder & Strö Hästen kommer flytta till ett stall med fri tillgång på hö i hagen (superbra!). Det är ett halvblod på ca. 160 cm som går 6 dagar i...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: Gazzan
·
N
Foder & Strö I vilket foder finns det aminosyra?
Svar
2
· Visningar
665
Senast: moses
·
K
Foder & Strö Cool and easy Någon som vet var man kan köpa detta fodret nåtsådär nära simrishman i södra skåne? :bow:
Svar
3
· Visningar
594
Senast: kallzon_
·
Hästvård Vet inte om detta har rätt placering. På vilken typ av mark går era hästar på vintern eller kanske året om? Har ni möjlighet att...
Svar
8
· Visningar
1 329
Senast: Alazan
·
T
Hästvård Hej nu har min d ponny fått mugg och jag smörjer med helosan salva vilket hjälper.:bump: Han har bara en liten torr "rand" vid...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: barajag...
·
S
Hästvård Hej! Är det ngn som vet vad detta uttryck betyder och vad har hästar med denna prognos för förutsättningar och vad beror det på? Kan...
Svar
2
· Visningar
1 303
Senast: Sage
·
Z
Hästvård Min häst har ett konstigt skrubbsår liknande märke på höger bak, på innersidan precis ovanför ganashcen, hon har haft liknande "sår"...
Svar
15
· Visningar
1 224
Senast: Zandrah
·
L
Hästvård Hej. Köpte min häst i december och tycker hon magrat lite sen hon kom. Nu var hon normalhull och enl foderkort 425 kg. Varit ute hela...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 855
Senast: lolly
·
M
Hästvård Vårt ponnysto ställer sig och kissar på ensilaget. Jag har sett det två gånger och undrar såklart varför? Är det ngn som har nån idé?
Svar
10
· Visningar
1 072
Senast: gylle
·
K
Foder & Strö Min och JennyE´s nordis är ca 160 i mhh, valack, medelkraftig (kallblodstravare), 10 år . Han rids ca en timme 5-6 ggr i veckan...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: Nina83
·
Hästvård hva betyr det egentlig at en hest er "triangelmerkad" ? ikke ridbar ? ikke mulig å starte med i konkurranser etc ?
Svar
7
· Visningar
1 864
Senast: rohna
·
T
Foder & Strö Jag har en häst med stressmage och efter att ha läst flera trådar här så har jag förstått att aloe vera juice kan fungera mycket bra...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: pussi
·
P
Foder & Strö hej de är så att jag har funderat på att byta till fibergi. nu äter min häst havre, betfor + vitamin och minerall. så jag undrar om...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Trissa
·
Hästvård För många är sedan hörde jag att hältor som värmer ur oftast är de farligaste. Orsak till detta påstående vet jag inte. Som ni kanske...
Svar
8
· Visningar
4 296
Senast: Stopek
·
Hästvård Har letat å letat på internet men hittar inget om Voltaren gel å hästar.. Kan man använda det? Har blivit rekomenderad Zon av vet för...
Svar
12
· Visningar
8 340
Senast: solros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama