Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Blev nyss uppringd från stallet. Min polle mår inge bra. Han äter dåligt, är jättelös i magen och har rullat sig ett par ggr. han hade...
Svar
11
· Visningar
975
Senast: Naggur
·
T
Hästvård Mitt sto åkte på en förkylning i mitten av dec. Snorig, hosta men ingen feber. Vet. kontaktades men tyckte att jag skulle avvakta...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: Madick
·
C
Foder & Strö Hej! Den här tråden finns säker någonstans men jag orkar inte leta :p Behöver lite hjälp. Håller på att göra en grovkalkyl av...
2
Svar
26
· Visningar
2 995
Senast: carinapr
·
C
Foder & Strö Hörde igår, av en bekant, att nya rön säger att man inte skall ge hästar som är yngre än 4 år korn då det hämmar tillväxten. Någon...
Svar
10
· Visningar
1 028
Senast: Äska
·
Foder & Strö Har ett varmblodssto som har svårt för att gå upp i vikt. Hon äter: 2½ kg Fibergi Elit 1 kg havre 100 g Super-G 25 g steel...
Svar
17
· Visningar
1 198
Senast: Esset
·
G
Foder & Strö ja ni som har häst på lösdrift och har HÖ och inte hösilage hur mkt hö går det åt i månaden per häst? Räknat på en fullstor häst på 163
Svar
11
· Visningar
1 462
Senast: Luna10
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av hästar som fått ett öga bortopererat. Vår ponny tog bort ett öga i tisdags och jag vill veta hur...
Svar
18
· Visningar
3 150
Senast: Egonson
·
W
Foder & Strö Det finns en snäll tant i mitt stall som går och matar hästarna med pepparkakor...... Jag har funderat många gånger på om det verkligen...
Svar
6
· Visningar
4 761
Senast: Zahlo
·
M
Hästvård Jag har ett fullblodssto, som tydligen har en senskada (köpte henne för 1 ½ månad sen, visste ej då) Hon har vilat i ca 5 mån. 1...
2
Svar
32
· Visningar
2 549
Senast: seejii
·
N
Foder & Strö PÅ anlaysen vi fick tillbaka stod det att 40 g/kg var det men ville ha, men att vårt bara har 28, vilket tillskott ska man använda...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: Notorius
·
Hästvård Så var det dags igen för den årliga vaccineringen av hästarna. Som vanligt kommer man att fråga veterinären om det är lämpligt att låta...
Svar
4
· Visningar
967
Senast: Targa
·
B
Foder & Strö Hej! Jag undrar hur mycket kraftfoder ni ger era åringar (födda 05) så här dags på året. Våran förstföling (8 mån) får i princip fri...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: sofflan82
·
Hästvård Är det någon som vet skillnaden mellan luftvägsinflammation och luftvägsinfektion? :angel:
Svar
8
· Visningar
1 522
Senast: Flummflicka
·
Foder & Strö Mitt shetlandssto (106cm, ca 250kg) följer regelbundet med mig 2-5gr/vecka på långa jogging/spring/promenader (dock inte under vintern...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Alazan
·
Hästvård Hästen åkte på en hovleds inflammation i höstas, och har blivit behandlad en gång i leden och sedan en kur med butta. Sista besöket hos...
Svar
6
· Visningar
2 577
Senast: remember_
·
Hästvård I går när jag tog in hästarna så hade min vita springare blod i pälsen. Utsmetat över ljumsken. Självklart fick jag en omedelbar...
Svar
3
· Visningar
1 030
Senast: kazam
·
C
Hästvård Jag håller på med operation ryckning av Girls man, vilket tar lite tid eftersom hon inte är van att bli ryckt tidigare så jag tar lite...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 306
Senast: shining
·
Hästvård Lillfian har ju senaste året (sen vurpan) mer eller mindre frekvent ställt frambenen långt under sig (vilket ju avlastar bak) när hon t...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 446
Hästvård Efter att min häst kliat sig extra mycket nu i någon vecka så har hon börjat fått mjäll i pälsen och kliar sig numera ännu mer! Hur kan...
Svar
14
· Visningar
5 388
Senast: Zebung
·
H
Foder & Strö Någon som har använt sig av detta foder? Och så hittar jag inga priser på Eggersmans hemsida..? Någon som har lust att berätta lite?:)
Svar
5
· Visningar
974
Senast: corno79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?