Bild på snygg, välryckt man?

Sv: Bild på snygg, välryckt man?

Dessa bilder är inte vad jag skulle kalla för välryckt.
Alla är "ryckta kapade " med kniv.
En riktigt ryckt man är ca.en handsbredd med ngt kortare från nacken.
Ryck manen i omgångar så blir det inte att den står upp.

OBS! inte de senaste.

Vänta ska jag också försöka hitta någon! ;)

Vart lite ont om bilder så jag slänger in en på min gamla häst. Så här såg hennes man ut. Lättknoppad och snygg till vardags...

allt057.jpg

Polly_Mulle skrev:
Vart lite ont om bilder så jag slänger in en på min gamla häst. Så här såg hennes man ut. Lättknoppad och snygg till vardags...

allt057.jpg

Ser dock Kapad ut.r

Äsch jag hittar ingen bra på Kurredutt....

nu har det ju kommit in en hel del bilder. ;)

Bild(2).jpg

Kankse ingen bra bild, men en fin man :crazy: :rofl:
:banana:

Blir galen..ingen bild kommer

Senast ändrad:

Polly_Mulle skrev:

allt057.jpg

Hur gör du för att manen ska bli sådär "slät"? Är det olika från häst till häst eller är det jag som är en kratta på att rycka man för min hästs man är så himla yvig!

För att få manen slät är det väl bara att tunna ur?

Jag rycker den försiktigt med kan eller med bara fingrarna och ger fan i det översta håret så ser den ut så...

Tackar!
Tyvärr lever inte hästen idag, men jag tycker att hon får vara med lite här och var ändå...

haha, ni skrämmer livet ur mig med sånnahär bilder!:D :D ;) Själv har jag islänning med världens längsta och tjockaste man, och ser inte så mycket korta manar:p Tycker faktiskt inte att det är så snyggt, utom på vissa kanske..hihi:D

*kl*

Jag tycker det är snyggt när den slutar precis över den här muskeln på halsen/nacken (vad det nu heter:crazy: ).

(weeannas bild tycker jag var på en snygg och välryckt man)

Jag avskyr verkligen manar som ser "kapade ut", men det kanske beror till viss del på hästens mankvalité? Ska hästen ha en kort man så är weannas bild och bilden på stoet med sitt föl på första sidan helt klart snyggast ;)

Jag klipper istället och är den för tjock så rakar jag bort den med klippmaskinen på undersidan. Får alltid beröm för hans man
:eek:

Iiiieeek!! Sax i manen!! OCH KLIPPMASKIN!! hjälp...
I min värld är en sax förbjuden ens i närheten av manen, enbart nacken är tillåten.

Jag rycker min hästs man för hand, tills det är lagom långt och tjock, hade tyvärr ingen bild som visar hur den ser ut, men en dryg hansbredd, "lagom" tjock och jämn, naggad i kanterna så att den INTE ser klippt ut..:smirk:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 746
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: tara
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 710
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet