Bild på snygg, välryckt man?

Sv: Bild på snygg, välryckt man?

1479901.jpg

Har tyvärr ingen bättre bild på denna datorn.

Aningens ojämn och kort kanske men jag tycker den är fin, dock så rycker jag inte utan klipper med trimsax! Lättare och ser minst lika bra ut.
IMGP3920.jpg

apocalypsze skrev:
Het häst lr ? :angel:

Du tänkte på bettet va?

Jupps hon var riktigt het och innanhoon kom till mig hoppades hon på kandar.

De var en rolig häst att rida det hände alltid något;)

jag rycker snyggast man. :D

avslöjande: den är inte ryckt, utan jag har använt en kapare från öb, en gul grej som ser ut som en sorts plastkam man kan "hugga" av manen med. fungerar utmärkt på hästar som inte gillar att man rycker, eller de som redan har tunn man. gör man det klokt så är det ingen som kan se att manen inte är ryckt.

(bilden jag postade är på en utväxt man.. inte nyligen ryckt.)

Jag är nog den ända i denna värld som tycker det är så fult med korta manar på hästar, gräsligt när den är kort och rak... tycker det är mycket finare när de har längre och lite vildare frisyr..

Jag tycker inte heller att det är så snyggt med korta manar... Jag har rätt lång man på min häst men håller den snygg med ryckning och trimkniv. Dotterns ponny, som är hälften islänning har så klart tjock, lång man! Jättefin!!!

Till de som har en åsikt om hur en hästs man ska se ut...

Smaken är som baken! hur man väljer att ha sin hästs man är helt upp till en själv. oavsett om din häst har en välryckt man eller lång å ojämn så är hästen värd lika mycket för det! bara för att en häst har lång man så är den inte ovårdad. och det är heller inge fel att rycka manen på sin häst om man tycker det är fint!
fast jag förstår inte riktigt varför det ska vara "förbjudet" med sax när man snyggar till manen på sin häst..?? :confused: om man tex har en häst som är väldigt öm och känslig så kan det vara svårt att rycka manen. då är det bra att kunna ta till hjälpmedel. även om du har en häst som har väldigt tjock man.. jag antar att de flesta använder sax när de snyggar till svansen på hästen.... finns inget fel med att använda sax eller annat redskap för att snygga till sin häst.
smaken är som baken, som sagt. alla får vi göra som vi vill! så länge man inte plågar sin häst på något vis, bör alla få göra på sitt vis utan att få dumma kommentarer!
:banana:

manlissen.JPG

bild på min gamlings man.. har i alla år jag haft honom både klippt å ryckt hans man.. har inte varit nå fel på den! har även haft lång man på honom, men jag tycker att han passar bäst i kort man..
på bilden så är manen vid manken avskavd (är efter sommarbetet).
:rofl:

Malin_84W skrev:
Till de som har en åsikt om hur en hästs man ska se ut...

Smaken är som baken! hur man väljer att ha sin hästs man är helt upp till en själv. oavsett om din häst har en välryckt man eller lång å ojämn så är hästen värd lika mycket för det! bara för att en häst har lång man så är den inte ovårdad. och det är heller inge fel att rycka manen på sin häst om man tycker det är fint!
fast jag förstår inte riktigt varför det ska vara "förbjudet" med sax när man snyggar till manen på sin häst..?? :confused: om man tex har en häst som är väldigt öm och känslig så kan det vara svårt att rycka manen. då är det bra att kunna ta till hjälpmedel. även om du har en häst som har väldigt tjock man.. jag antar att de flesta använder sax när de snyggar till svansen på hästen.... finns inget fel med att använda sax eller annat redskap för att snygga till sin häst.
smaken är som baken, som sagt. alla får vi göra som vi vill! så länge man inte plågar sin häst på något vis, bör alla få göra på sitt vis utan att få dumma kommentarer!
:banana:

Men hjälp!! :eek: Vad skrev jag som var så hemskt?? För det är ju mitt inlägg du svarat på så jag antar det är mig du menar... Jag skrev ju bara att jag inte tycker korta manar är så snyggt, att jag föredrar långa, tycker det framgick att det var min egen åsikt och inget om vad andra får ha för åsikt eller inte.

var inte menat just till dej.. utan mest till alla som svarat på inlägget.. jag menar bara, på ett lugnt å sansat sätt utan att vilja uppröra någon, att var och en får tycka som de vill om hur en hästman ska se ut. oavsett om man tycker det är finast med kort eller lång man.
ber om ursäkt om du tog illa vid dej! :bow:

många skriver sina inlägg på ett sådant sätt som att de vill ändra på vad alla andra tycker.. det är det jag ogillar...

CeciliaW skrev:
Jag håller på med operation ryckning av Girls man, vilket tar lite tid eftersom hon inte är van att bli ryckt tidigare så jag tar lite varje dag. Skulle dock gärna vilja ha bild på en häst där man tydligt ser en vad du anser vara snygg, välryckt man så jag får lite tips på vad jag ska tänka på :)

Någon som har en bild på en välryckt man?

Varför vill du göra så? Det är ju skitfult. En häst ska ha lång man...

Malin_84W skrev:
var inte menat just till dej.. utan mest till alla som svarat på inlägget.. jag menar bara, på ett lugnt å sansat sätt utan att vilja uppröra någon, att var och en får tycka som de vill om hur en hästman ska se ut. oavsett om man tycker det är finast med kort eller lång man.
ber om ursäkt om du tog illa vid dej! :bow:

många skriver sina inlägg på ett sådant sätt som att de vill ändra på vad alla andra tycker.. det är det jag ogillar...

Okej! Ursäkten godtas! Jag blev bara fundersam, läste mitt inlägg om och om igen och kunde inte förstå vad i det som var upprörande... Men då förstår jag! Självklart måste ju alla få tycka som dom vill! Jag gillar lång man, andra gillar kort! Helt okej för min del! Bara ingen kapar manen på min häst! ;)

Impala skrev:
Varför vill du göra så? Det är ju skitfult. En häst ska ha lång man...

Tycker det beror helt på hästen, min pålle skulle se ut som en vildåsna i långman, o tänk dressyr pållarna dansa in på banan med lång tråkig spikrak hlb man, blä....

Bison skrev:
Tycker det beror helt på hästen, min pålle skulle se ut som en vildåsna i långman, o tänk dressyr pållarna dansa in på banan med lång tråkig spikrak hlb man, blä....

Det har du rätt i.. Det beror ju faktiskt på vad hästen har för man... En fjording tycker jag INTE ska ha lång man!! Det ser vanvårdat ut. Har hästen jättetunn man, som en del varmblodiga hästar har så är det heller inte så snyggt när den blir för lång... Kallblodiga hästar med mer man däremot, den tycker jag är finast lång och härlig!!! Min varmblodiga travare har fin man, lagom tjock och lite vågig så den har jag "halvlång".

mazarein skrev:
haha, ni skrämmer livet ur mig med sånnahär bilder!:D :D ;) Själv har jag islänning med världens längsta och tjockaste man, och ser inte så mycket korta manar:p Tycker faktiskt inte att det är så snyggt, utom på vissa kanske..hihi:D

ÅÅÅ:love: :love: Det är bara såå fint med långa tjocka manar!:D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 746
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: tara
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 710
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar