Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Kna man tex lämmna kornkross i lite vatten under natten tro? eller ska man hellre gör så man heller lite vatten över fodret på morgonen...
Svar
3
· Visningar
601
Senast: Ylva86
·
Hästvård Ja, ni ser frågan; vad finns det för antiinflammatoriska medel som kan vara till hjälp vid muskel- och/eller ledinflammationer ? Vad...
2
Svar
36
· Visningar
12 863
Senast: Lickety
·
J
Foder & Strö Hejsan! Vi håller på att byta från hö till hösilage nu och med hösilaget fick vi en analys, men UTAN mineralvärden:mad: Det känns...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: Juvelflickan
·
Hästvård Jag har börjat fundera på att ha skydd eller lindor på min häst i hagen. Anledningen är helt enkelt att hon är fummlig med benen och var...
Svar
13
· Visningar
1 444
Senast: Super Tom
·
S
Foder & Strö Chevinal Plus innehåller ju varken fosfor eller kalcium men om jag även utfodrar med BioMag så får jag väl ändå med kalciumet och...
Svar
1
· Visningar
920
Senast: Boj
·
Hästvård Ni som har varit med om lösa benbitar i bakknäna. Kan ni berätta hur era hästar funkat efter operation. hur lång konvalecens ?
2
Svar
23
· Visningar
2 152
Senast: nexxa
·
T
Hästvård Vet inte om jag lagt detta inlägget under rätt kategori men iaf.. Min 19 åriga gamla pålle har konstaterats hjärtfel, (förstorat och...
Svar
7
· Visningar
814
Senast: fossig
·
K
Hästvård Min häst har varit svullen mitt på ganacherna, båda sidorna nu ett par gånger sen i somras. De va då jag upptäckte de första gången. Det...
Svar
7
· Visningar
956
Senast: Zelma
·
Hästvård Har fått medicin och fick rännskita,, några tips??:confused:
Svar
9
· Visningar
898
Senast: lektra
·
M
Hästvård är det någon som varit med om liknande. min lille minihäst, 70 cm, och 9 månader gammal, släpar sina ben efter sig. Det började med 1...
Svar
13
· Visningar
2 185
Senast: MadickenII
·
Foder & Strö Ja, som rubriken säger. I kg. Och har ni fri tillgång eller portioneras höet ut? Och hur säkra är ni på att hästen äter just det antalet...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 152
Senast: Picazzo
·
Hästvård Hade hovslagaren ut förra veckan och H blev skodd för första gången sen i höstas, har ju varit fångkonvalescent. Vi bad att hovslagaren...
2
Svar
26
· Visningar
4 050
Senast: mackan
·
Hästvård Jag är bland dom som tycker att det är rätt hemskt att bremsa hästar, det ser så ont ut... :crazy: Och har inte alls lust att vara så...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 803
Senast: ako
·
Foder & Strö Hej! Jag ska fixa till en foderstat men har inte tillgång till varken lusernsäcken eller min foderstatsbok med värden.. Nån som...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Novelette
·
G
Foder & Strö Det finns så många giftiga växter som hästar inte ska äte.Men jag fattar inte hur hästen kan veta att det är giftiga som t.ex smörblomma...
2
Svar
21
· Visningar
9 406
Senast: Immer
·
P
Foder & Strö kan det vara skadligt med ett högt energivärde i foderstaten?
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: BeastieBabe
·
Z
Hästvård Har aldrig gjort det förut.. Tips, medhårs, mothårs.
Svar
7
· Visningar
1 007
Senast: ida.kar
·
B
Hästvård Vi avmaskade igår våra hästar med...vågar jag skriva namn? Ba...th.. Det var 1a gn som min häst fick det... Och framåt småtimmarna...
Svar
18
· Visningar
5 085
Senast: Madick
·
Foder & Strö Vet en tjej som har flera islandshästar. En av dom är överviktig och hon får bara ett kilo hö om dagen fast hon samtidigt får kraftfoder...
Svar
15
· Visningar
1 326
Senast: lundborg
·
V
Hästvård Jag håller på att träna en minishettis med usel kondition. Alltså, väldigt usel konditiopn, orkar inte skritta mer än 30min innan hon...
Svar
4
· Visningar
642
Senast: shampiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama