Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

X
Hästvård I går morse upptäckte jag att min annars så matglada häst, inte hade ätit upp sin kvällsmat! Efter att ha tempat honom, visade det sig...
Svar
6
· Visningar
5 499
Senast: Xanthine
·
C
Hästvård Jag har fått problem med min häst vars bakben blir mer och mer svullna under natten. Dom är jämntjocka och svulnaden är fån kotan upp...
Svar
8
· Visningar
900
Senast: Tinen
·
C
Foder & Strö För sysselsättning i hagen, vilka trädslag rekommenderar ni och vad ska man absolut INTE ge? Har inte full koll...
Svar
10
· Visningar
4 119
Senast: Alazan
·
Foder & Strö :mad: min mamma sköter ju om mina och pappas hästar nu när pappa är sjuk. Jag får inte flytta den dräktiga för då kanske hon kastar...
Svar
4
· Visningar
934
Senast: fjordinghanna
·
W
Hästvård Igår kväll, hittade jag mitt minishetlandsto död inne i lösdriften. Hon var dräktig, o beräknades föla i mitten av juni. Vi hade varit...
2
Svar
27
· Visningar
4 259
Senast: Mickis2003
·
C
Hästvård tänkte höra med er om hur ni har det med veterinärer. vore tacksam om ni skulle vilja svara på lite frågor angående detta: hur många...
2
Svar
28
· Visningar
2 757
Senast: CallMeAce
·
Foder & Strö Vet inte om jag lägger denna tråd rätt men men.. Jag har tänkt att ha min lilla häst hemma över sommaren (hon står i ett...
2
Svar
36
· Visningar
5 334
Senast: Mynta2
·
B
Foder & Strö hörde ett rykte om att mint ska lugna ner hästar som är väldigt hetsiga.. nån som vet om det stämmer? te.x ni som fodrar med kraftfoder...
2
Svar
21
· Visningar
2 469
Senast: Boj
·
F
Foder & Strö vad är rimligt att ett sto på 17 år av typen kallblods trvare med gott om energi som är under igång sättning/inridning på nytt som...
Svar
15
· Visningar
840
Senast: Coffeaclub
·
A
Hästvård Fick igår reda på av ägaren till hästen jag har på foder att han inte bör vaccineras, för att han när han var två år och detta skulle...
2
Svar
21
· Visningar
1 843
Senast: nöjd
·
C
Hästvård undrar just om framsidan (eller vad man ska säga) av hasen heter något speciellt? vad isåfall? det är lite svårt att förklara vad jag...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: cerrox
·
Hästvård Min pålle har fått nått i pälsen som kliar. Han har haft det ganska länge och för ett bra tag sen hade jag vet ute. Hon skrev ut...
Svar
9
· Visningar
853
Senast: Pia
·
S
Hästvård Jag kör på torvbädd, då jag tycker det är enklast att hålla rent och fint och dessutom bäst för mina hästar. (en hostar lätt) Men...
Svar
6
· Visningar
1 479
Senast: lilith
·
T
Hästvård vet inte riktigt var jag ska ställa denna fråga men då jag har travhästar i åtanke så provar jag här... finns det något annat än...
Svar
10
· Visningar
1 672
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej! Jag vill ha så mycket bra tips som möjligt för sommareksem. Hur förebygga??? :bow:
Svar
7
· Visningar
1 107
Senast: bsmx
·
M
Foder & Strö Mitt sto har ätit med mycket god aptit,tills i går kväll!? Hade hela givan hö/havre kvar i morse..druckit halva hinken vatten!Hon...
Svar
9
· Visningar
905
Senast: Miloo2
·
M
Hästvård jag har 2 stora ekar precis utanför hagen, och har gått och plockat ekollon efterhand de ramlat ner, den del av dem som hamnar inne i...
2
Svar
23
· Visningar
4 105
Senast: Nicke
·
J
Hästvård Hej! På ridskolan där jag rider finns det en jättesöt "medelålders" ponny av rasen New forest. Han har alltid varit barnens favorit då...
Svar
0
· Visningar
1 475
Senast: Jo_bo
·
H
Foder & Strö Hej!!! Jag har en fråga till alla er som är duktiga på foder!! Kan en häst bli lös i magen av att få ganska mycket morötter varje dag...
Svar
15
· Visningar
5 196
Senast: HumleMumlan
·
Hästvård Hur länge ska man ha det på? Beror förstås på vad det är för skada osv så mkt förstår jag :) ..min pålle har blivit svullen på...
Svar
1
· Visningar
1 524
Senast: Lillaloppan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025