Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Hej. Köpte min häst i december och tycker hon magrat lite sen hon kom. Nu var hon normalhull och enl foderkort 425 kg. Varit ute hela...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 856
Senast: lolly
·
M
Hästvård Vårt ponnysto ställer sig och kissar på ensilaget. Jag har sett det två gånger och undrar såklart varför? Är det ngn som har nån idé?
Svar
10
· Visningar
1 075
Senast: gylle
·
K
Foder & Strö Min och JennyE´s nordis är ca 160 i mhh, valack, medelkraftig (kallblodstravare), 10 år . Han rids ca en timme 5-6 ggr i veckan...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: Nina83
·
Hästvård hva betyr det egentlig at en hest er "triangelmerkad" ? ikke ridbar ? ikke mulig å starte med i konkurranser etc ?
Svar
7
· Visningar
1 870
Senast: rohna
·
T
Foder & Strö Jag har en häst med stressmage och efter att ha läst flera trådar här så har jag förstått att aloe vera juice kan fungera mycket bra...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: pussi
·
P
Foder & Strö hej de är så att jag har funderat på att byta till fibergi. nu äter min häst havre, betfor + vitamin och minerall. så jag undrar om...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Trissa
·
Hästvård För många är sedan hörde jag att hältor som värmer ur oftast är de farligaste. Orsak till detta påstående vet jag inte. Som ni kanske...
Svar
8
· Visningar
4 335
Senast: Stopek
·
Hästvård Har letat å letat på internet men hittar inget om Voltaren gel å hästar.. Kan man använda det? Har blivit rekomenderad Zon av vet för...
Svar
12
· Visningar
8 347
Senast: solros
·
Foder & Strö Hur länge ungefär brukar en 2 kg saltsten räcka för eran häst? min häst slickar upp sin på ca 1 1/2 vecka.
2
Svar
24
· Visningar
5 043
V
Hästvård jahajaaaaaaaaa nu har tornedalingen problem :) hur bygger man muskler bak på hästen hmm jag har ett 14 årigt sto som är jätte...
2
Svar
31
· Visningar
2 285
Senast: sasucatu
·
B
Foder & Strö Hej jag har en fråga gällande min häst och en till i samma stall. Deras nyans på bajset är så ljusgrönt, så det ser ut som om de går...
Svar
5
· Visningar
1 393
Senast: biven
·
M
Hästvård Någon här som använder MSM till sin häst? (MSM är likt Glucosamin, för lederna, men ska vara mer effektivt och har även en...
Svar
9
· Visningar
1 829
Senast: Lillaloppan
·
Hästvård När kan man misstänka att hästen har en meniskskada? Upprepade ledinflammationer eller?
Svar
2
· Visningar
1 250
Senast: Totti
·
Hästvård Skulle ni låna ut eran häst till en ET underutbildning, för att känna på leder mm?
Svar
10
· Visningar
866
Senast: Totti
·
E
Hästvård Undrar om någon har haft erfarenhet av ärt-stora knölar i öronen(på en häst)Annars är hästen i ett bra skick. Hur ska det behandlas...
Svar
3
· Visningar
1 783
Senast: Lintu
·
Hästvård Ursäkta alla mina trådar angångde COPD, men jag har några funderingar till... :angel: Vad ÄR egentligen COPD, vet att det är...
Svar
14
· Visningar
2 448
W
Hästvård I tisdags dog mitt dräktiga minishetlandssto, (se tidigare inlägg) vilket är en av de värsta sakerna jag upplevt, men i morgon kommer...
Svar
3
· Visningar
964
Senast: zillax89
·
G
Hästvård hur länge rider ni??Jag brukar rida 1 timma eller mer.Ibland har jag ridit 2 timmar.En gång red jag 4 timmar me det var en...
2
Svar
26
· Visningar
1 480
Senast: zillax89
·
Hästvård Usch! Vet har just skrivit ut slemlösande medicin till min hostande lilla pålla - 987 kr kostar kalaset:devil: ! (Licenspreparat som...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 767
  • Låst
Hästvård Diskussioner i ämnet barfotametoden, alla är välkomna att diskutera problem och problemlösningar. Diskussionen kan omfatta de som...
43 44 45
Svar
886
· Visningar
72 735
Senast: Zora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Utreda för allergi eller inte