Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Y
Hästvård Min häst har sedan vi vaccinerade henne betett sig lite konstigt. 10/2 Vaccination; hästinfluensa, botulism, stelkramp...
Svar
2
· Visningar
610
Senast: rocki
·
Foder & Strö Som sagt ni som har ungponnyer, vad får dom att äta? Är på gång att köpa en 2årig ponnykorsn.(welsh/shettis hingst) och undrar nu vad...
Svar
3
· Visningar
577
Senast: linnsan
·
Hästvård Hästen jag är medryttare på fick behandling av en kiropraktor i måndags och vi fick intstruktioner att ta det lugnt och bara promenera...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Torill
·
T
Hästvård Hoppas nu att denna tråd ligger rätt, blev lite osäker på om den tillhör hästvård eller avel. Jag har en shettishingst född 0505 och...
Svar
5
· Visningar
1 196
Foder & Strö Vilket mineralfoder ger ni era hästar ? Har ni en uträknad foderstat som inkluderar mineralfodret eller ger ni det som "extra" ?
Svar
8
· Visningar
805
Senast: Trissa
·
Hästvård Hur mycket ströar ni i boxen, och med vad? Jag är sån som, när jag är med i kompisars stall, gärna petar lite med tån i ströet och ser...
2
Svar
27
· Visningar
1 917
Hästvård Hej! Jag har en oöppnad burk Pronutrin 3,5kg hemma som jag inte har någon användning av. Kan man sälja den vidare? Pronutrin är väl...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: Raceface
·
Hästvård Min häst ska vila tre veckor i sommar. Hur ska jag sätta igång henne efter det? Och hur långt tid tar det innan hon är igångsatt...
Svar
17
· Visningar
8 101
Senast: _86a_
·
M
Foder & Strö Har nu suttit o grubbalt en längre stund, så jag tänkte få in lite synpunkter på mitt lilla dilemma...:confused: Jag kommer nästa...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: MadickenII
·
P
Foder & Strö Hej! Är det någon som fodrar med Fibergis Musli (vet ej hur man skriver tyskt y!):o Den här färdigblandningen som man ska ge 100 g...
Svar
9
· Visningar
1 130
Senast: Jessica
·
C
Hästvård märkte för ca 2 veckor sedan att hästen min hade fått någon slags muskel(?)knuta på utsidan av ena bakbenet. den vart mjuk & då vart den...
2
Svar
27
· Visningar
3 293
Senast: cerrox
·
C
Hästvård hur ofta ni är hos tandläkaren med era hästar?
Svar
3
· Visningar
638
Senast: Moffsan
·
Hästvård Jag vet att det inte är bra att hästarna går i en lerig hage mm, eftersom det kan ge dem problem, som ex mugg. Men vad händer om de...
Svar
3
· Visningar
717
Senast: Bison
·
D
Foder & Strö Läste precis på www.hippson.se att krossad havre endast håller sig en vecka, så har man ingen havrekross är det bättre att fodra med...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: haz
·
N
Hästvård min häst fick kolik i tisdags.. å fick ut vetrinären som gav henne olja, muskelavslappning smärtstillande osv... sen blev det bara...
2
Svar
31
· Visningar
2 124
Senast: MaLu
·
Hästvård Allt som oftast är det någon här inne som frågar efter hur man ska slippa styltor på hästen. Det kommer fram en massa förslag på hur...
Svar
11
· Visningar
1 221
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Har fått hjälp av Marti130 med foderstat , men jag får inte tag i selen . På apoteket säger dom att det är receptbelagt , finns det ngn...
2
Svar
25
· Visningar
2 177
Senast: sissu
·
Hästvård Jag håller på att bli knäpp. För några veckor sedan blev min häst plötsligt halt (oren) och det såg ut som om det skulle ha kommit...
Svar
14
· Visningar
5 317
Senast: Pauling
·
B
Foder & Strö vilken mängd är det man ska ge då? enligt uträknaren så ska Mg-mängden i gram vara 15% av MJ för hobyhästar, och för tävlingshästar...
2
Svar
32
· Visningar
2 749
Senast: BeastieBabe
·
M
Hästvård Båda våra pållar har börjat tappa vinterpälsen den senaste veckan. Ffa på halsen och bogarna.Fick ta några tag med ryktstenen idag...
2
Svar
28
· Visningar
1 731
Senast: MALINox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.