Mint till hetsig häst?

Sv: Mint till hetsig häst?

Vimsan skrev:
Det är inte receptbelagt, men man måste nog köpa genom en veterinär (det heter Tryptovit, innehåller tryptofan). Man får tävla, det är inte dopingklassat.

Jag har skrivit en tråd tidigare här på foder (fodertillskott till heta hästar) då jag frågade om just Tryptovit. Min veterinär rekommenderade nämligen det till min häst som lätt blir stressad i vissa situationer. Hon sa att det inte var dopingklassat, precis som du. Men i min tråd (lär gärna den) var det en som svarade och sa att Tryptovit är dopingklassat :confused:

Sv: Mint till hetsig häst?

Då går man in på STC och tittar på karensbelagda medel, finns det med på den listan så är den dopingklassad annars inte.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
505
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 870
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
883
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30