Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Cecely skrev:Var har du fått den informationen om att det skulle göra ont?
Jag är bara intresserad av att få veta för det jag läst i hästens konvalecens så står det inget om det.
jea78 skrev:Indianerna (stavas?) uppfann bremsen.. om jag inte blivit fel informerad..
Nafayette skrev:Lånar tråd...
Själv är jag av den uppfattningen att den människan som uppfann bremsen skulle ha fått nobellpriset!
AM
Har du låtit nån annan som du litar på men som inte har samma inställning till hästen provat att vänja honom vid maskinen? Ibland kan det vara så enkelt att vi känner våra hästar för väl och hästen känner dig allt för väl. Den läser minsta lila vink du gör även om du själv tror att du går in med ett positivt tanke sätt. Att någon som inte har några förutfattade meningar gör det som hästen tycker är obehagligt kan göra att den inte alls tycker så längre eftersom människan som står där inte alls känner någon rädsla, osäkerhet eller har några tvivel på att det ska gå bra. Det är värt att prova iaf. Fast gör inte misstaget och tala om för denna person hur hästen betet sig innan för då går den personen inte in med ett öppet sinne.Centaur skrev:Tack för ditt svar men jag har försökt vänja honom i två år...... Han blir bara räddare ju mer han blir utsatt för den tyvärr.... Annars är jag helt inne på din linje om att man ska ta den tid det tar!
Mount Never Rest skrev:Kbl valacken, har vet. vridit runt bremset jätte mycket utan verkan, till slut säger hon att hon törs inte dra hårdare När hon släpper snaran måste hon massera på mulen för att den ska återta sin gamla form
Visst inte ens att det fannsGlimfeather skrev:Såna bremsar man vrider om är ju jätteläskiga, funka rnte alls på min häst. då redrar jag de som är som två pinnar som man klämmer ihop. Provat en sån?
Lazio skrev:Använde sånt endast för att vi inte hade tid att vara lugna och få dom att lita på oss. Vi var under enorm tidspress när dom skulle köras in och därefter säljas på auktion.