Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag la in en tråd ang om att ha shettis på fri tillgång på hösilage och undrade om vilket värde på proteinet som var lämpligt. Har nu...
Svar
3
· Visningar
631
Senast: Boj
·
M
Foder & Strö Håller på att sätta igång min kille på 13 år 176cm hög och vikt ca 713kg. Han har vilat i 2 år innan. Han är idag lite i det tunnaste...
2
Svar
36
· Visningar
1 513
Senast: AnnikaH
·
H
Foder & Strö Vi har ny mark där jag vet att det växer Kabbeleka som är giftigt och som jag måste utrota. Vet ni om det finns nån lista över ALLA...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: Zavaana
·
Foder & Strö Tar upp detta igen nu.. Vårat hösilage har högt proteinvärde och det har varit lite diskussioner kring detta mellan oss i stallet. Jag...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 492
Senast: Stopek
·
Hästvård När jag visiterade mitt varmblod idag efter en tids frånvaro(bortrest)noterade jag en liten knöl på hans hals, ca 15 cm nedanför...
Svar
2
· Visningar
2 015
Senast: skuggi
·
Hästvård Ja, som det står i rubriken... valacken vill inte fatta höger galopp och är fast i vänster tygel. Det går dock att fatta höger om man...
Svar
14
· Visningar
1 236
Senast: Koppen
·
M
Foder & Strö Här är analys på vårt ensilage: Ensilage 1:a skörd Näringsinnehåll till Häst Torrsubstans 52 % L Smältbart råprotein 34 g/kg...
Svar
8
· Visningar
681
Senast: MischaMir
·
I
Hästvård Om en häst har kotledsinflamation i ett framben och början på det i andra frambenet, tycker inte ni att det är lite att den skall...
Svar
11
· Visningar
1 027
Senast: Nyrelski
·
Hästvård Vad ger massage för positiva effekter?
Svar
11
· Visningar
767
Senast: Gilette
·
Foder & Strö Läste i en bok någonstans att om man ger majsolja till hsäten behöver man även ge E-vitamin? Stämmer det? Varför? Min pojk får ca 0.5...
Svar
8
· Visningar
995
Senast: Iccic
·
G
Hästvård En häst i stallet har fått en spark på sitt ena framknä. Vi såg inte såret först eftersom han är alldeles svart och det var inget stort...
Svar
4
· Visningar
4 437
Senast: Mitrolle
·
F
Foder & Strö Jag måste på en gång erkänna - jag e nybörjar på å fodra me hösilage :) Så nu undrar ja finns de nån kloking som kan lägga in bilder...
Svar
15
· Visningar
3 136
Senast: _86a_
·
Hästvård Hej! Nu är det så att min häst (halvblods valack) har troligen fått mugg. Men detta är bara på ena benet ( vänsterbak). Hur kommer det...
Svar
19
· Visningar
1 710
Senast: Trinity
·
T
Hästvård Hejsan! I morse så kände jag att min häst var varm i hovarna (mer än vanligt) och blev lite fundersam:crazy:. Hon var inte lika varm i...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Trinity
·
Hästvård Nu är jag såå less på vissa diskusioner som dyker upp i våra kretsar emellanåt o skulle gärna önska era åsikter... En av dessa som...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 535
Senast: Casper
·
R
Hästvård ska 2 åringens hovar verkas var 6-8 vecka, som d e me alla andra? hur tidit började ni longera era hästar? jag tänkte försöka börja i...
Svar
2
· Visningar
687
Senast: Piraja
·
R
Hästvård har en liten fråga som egentligen kanske inte ska ställas här inne men iaf. vi ska få hem hästen t helgen men vi står inte för...
Svar
5
· Visningar
807
Senast: robin z hingst
·
G
Foder & Strö Undrar hur mycket stärkelse som räknas som mycket? Fibergi Bas till exempel innehåller ju 280g stärkelse, tycker det låter som mycket...
Svar
2
· Visningar
1 069
Senast: Grapewine
·
Hästvård :eek: :cry: Han är så jäkla konstig och det blir bara värre!:crazy: Iof så fäller han men såhär har aldrig varit när han fäller...
Svar
3
· Visningar
707
Senast: Mirre
·
Foder & Strö Vi sådde in en liten plätt förra året med svarthavre, alltså riktig gammeldags svarthavre. Nu funderar vi på att så in mer och kanske...
Svar
3
· Visningar
1 212
Senast: Iris71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30