Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Foder & Strö Läste precis på www.hippson.se att krossad havre endast håller sig en vecka, så har man ingen havrekross är det bättre att fodra med...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: haz
·
N
Hästvård min häst fick kolik i tisdags.. å fick ut vetrinären som gav henne olja, muskelavslappning smärtstillande osv... sen blev det bara...
2
Svar
31
· Visningar
2 124
Senast: MaLu
·
Hästvård Allt som oftast är det någon här inne som frågar efter hur man ska slippa styltor på hästen. Det kommer fram en massa förslag på hur...
Svar
11
· Visningar
1 221
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Har fått hjälp av Marti130 med foderstat , men jag får inte tag i selen . På apoteket säger dom att det är receptbelagt , finns det ngn...
2
Svar
25
· Visningar
2 187
Senast: sissu
·
Hästvård Jag håller på att bli knäpp. För några veckor sedan blev min häst plötsligt halt (oren) och det såg ut som om det skulle ha kommit...
Svar
14
· Visningar
5 367
Senast: Pauling
·
B
Foder & Strö vilken mängd är det man ska ge då? enligt uträknaren så ska Mg-mängden i gram vara 15% av MJ för hobyhästar, och för tävlingshästar...
2
Svar
32
· Visningar
2 749
Senast: BeastieBabe
·
M
Hästvård Båda våra pållar har börjat tappa vinterpälsen den senaste veckan. Ffa på halsen och bogarna.Fick ta några tag med ryktstenen idag...
2
Svar
28
· Visningar
1 731
Senast: MALINox
·
Foder & Strö Jag la in en tråd ang om att ha shettis på fri tillgång på hösilage och undrade om vilket värde på proteinet som var lämpligt. Har nu...
Svar
3
· Visningar
631
Senast: Boj
·
M
Foder & Strö Håller på att sätta igång min kille på 13 år 176cm hög och vikt ca 713kg. Han har vilat i 2 år innan. Han är idag lite i det tunnaste...
2
Svar
36
· Visningar
1 513
Senast: AnnikaH
·
H
Foder & Strö Vi har ny mark där jag vet att det växer Kabbeleka som är giftigt och som jag måste utrota. Vet ni om det finns nån lista över ALLA...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: Zavaana
·
Foder & Strö Tar upp detta igen nu.. Vårat hösilage har högt proteinvärde och det har varit lite diskussioner kring detta mellan oss i stallet. Jag...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 515
Senast: Stopek
·
Hästvård När jag visiterade mitt varmblod idag efter en tids frånvaro(bortrest)noterade jag en liten knöl på hans hals, ca 15 cm nedanför...
Svar
2
· Visningar
2 016
Senast: skuggi
·
Hästvård Ja, som det står i rubriken... valacken vill inte fatta höger galopp och är fast i vänster tygel. Det går dock att fatta höger om man...
Svar
14
· Visningar
1 239
Senast: Koppen
·
M
Foder & Strö Här är analys på vårt ensilage: Ensilage 1:a skörd Näringsinnehåll till Häst Torrsubstans 52 % L Smältbart råprotein 34 g/kg...
Svar
8
· Visningar
681
Senast: MischaMir
·
I
Hästvård Om en häst har kotledsinflamation i ett framben och början på det i andra frambenet, tycker inte ni att det är lite att den skall...
Svar
11
· Visningar
1 027
Senast: Nyrelski
·
Hästvård Vad ger massage för positiva effekter?
Svar
11
· Visningar
767
Senast: Gilette
·
Foder & Strö Läste i en bok någonstans att om man ger majsolja till hsäten behöver man även ge E-vitamin? Stämmer det? Varför? Min pojk får ca 0.5...
Svar
8
· Visningar
995
Senast: Iccic
·
G
Hästvård En häst i stallet har fått en spark på sitt ena framknä. Vi såg inte såret först eftersom han är alldeles svart och det var inget stort...
Svar
4
· Visningar
4 442
Senast: Mitrolle
·
F
Foder & Strö Jag måste på en gång erkänna - jag e nybörjar på å fodra me hösilage :) Så nu undrar ja finns de nån kloking som kan lägga in bilder...
Svar
15
· Visningar
3 147
Senast: _86a_
·
Hästvård Hej! Nu är det så att min häst (halvblods valack) har troligen fått mugg. Men detta är bara på ena benet ( vänsterbak). Hur kommer det...
Svar
19
· Visningar
1 710
Senast: Trinity
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka