Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Våra shettisar rymde ur hagen igår och hittade förstås hösilagebalen. Vi vet inte hur länge de var ute och hur mycket de hade ätit...
Svar
6
· Visningar
768
B
Hästvård Jag har en häst som har 4 vita ben och en vit svans men som nu är GULA. :devil: Jag har försökt med skimmelschampo och det hjälper...
2 3
Svar
54
· Visningar
14 608
Senast: puppan2
·
N
Foder & Strö En del säger att b-vitamin inte funkar för att hästen ska släppa vinterpälsen fortare. Jag har bara provat att ge i fodret, det funkar...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: suisyola
·
U
Hästvård Hej! är Helosan Sol bra mot soeksem både i förebyggande syfte och efter att eksemen brutit ut? Vad använder ni? Om man har det i...
Svar
5
· Visningar
2 757
Senast: Lord Owen
·
Hästvård Hur var det nu igen. Varför rycker man hästens man istället för att klippa? Har det helt bara med utseende att göra (att det blir...
Svar
1
· Visningar
913
Senast: suisyola
·
Hästvård Det är en liten ryktar-tävling på min ridskola imorgon!Vad ska jag göra för att få hästen riktigt fin? har ni något bra tips?
Svar
3
· Visningar
798
Senast: Panikie
·
Z
Hästvård Vilka avmaskningsmedel kan man använda? Vet att man även ska avmaska fölet tidigt..vilka medel och när? I vårt stall får man inte...
Svar
6
· Visningar
1 230
Senast: Trissa
·
Foder & Strö Min häst ska börja äta kraftfoder nu när hon sätts igång så jag var iväg och köpte nya krafft groov idag i vår lokala foderbutik. Fick...
Svar
15
· Visningar
1 034
K
Hästvård Upptäckte imorse att nya pållen hade en svullnad på hö bak. Svullnaden låg från kotan och upp på ungefär halva skenbenet. Vad tror ni...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 868
Senast: Tinen
·
Hästvård Jag blaskar hennes ögon med koksalt varje dag, ändå slutar dom inte rinna! Hon är inte förkyld eller febrig. Reg. vaccinerad och...
2
Svar
25
· Visningar
6 432
F
Hästvård Nu har jag sådan beslutsångest så jag tror att jag blir tokig! Min häst har fram till för ett tag sedan hostat lite då och då, inte...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: Immer
·
Hästvård Jag har alltid fått lära mig att man skall avmaska alla hästar i januari/februari mot spolmask. När jag läste på lite om "modern"...
Svar
4
· Visningar
1 045
Senast: Madick
·
A
Hästvård Jag har aldrig flätat man, men skall nu rida i klubbtävling dressyr. Hur flätar man manen i "knoppar" på halsen? MVH Anna
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Anna Ek
·
Hästvård Som en sorglig följetång...... Min ena pålle har haft problem med vänster bakknä i omgångar. Blev behandlad juli -04, okt -04, sept -05...
Svar
9
· Visningar
764
Senast: Zandrah
·
A
Foder & Strö Tjejen som jag delar hage med har bestämt att hon ska dra ner på grovfodret till sina hästar. Fram tills nu har de fått 2 kg+1,5kg+1,5kg...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 261
Senast: Thora
·
P
Hästvård Vad är antiflogestan för något? Salva/liniment? Fick tips om det till min hund, men det skulle vara en salva/liniment till häst. Åsa
Svar
2
· Visningar
886
Senast: puckolina
·
Foder & Strö Har ni hört talas om att Emins B-vitamin inte innehåller det som står på förpackningen? Jag hörde detta genom en vän som hört det från...
Svar
12
· Visningar
876
P
Hästvård Vem skall man kontakta om man misstänker att hästen är sned på något sätt? Min häst är svår att logera i ena hållet, sadeln åker ofta...
Svar
6
· Visningar
862
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård För ca 1-1 1/2 vecka sen började min häst markera ömhet över ryggen. Vissa dar är det lite ömt ändå från manken bak till korset, men...
Svar
11
· Visningar
1 686
Senast: Lena
·
Foder & Strö Vi säger att din häst vilar en dag...brukar du dra ner en aning på fodret eller står den på samma giva?
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: Tribute
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern