Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Vi flyttade hästen för en vecka sedan, från en ridskola till grannens stall. Underbart för mig, kortare restid och mindre mysigare...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Coffeaclub
·
F
Hästvård Vad heter en sådan undersökning där man går ner med kamera i andningsvägarna? Någon här vars häst har gjort en sådan undersökning?
Svar
19
· Visningar
1 540
Senast: Fjunet
·
B
Foder & Strö när jag kom upp med hästen efter lektionen så ska dom ha fått mat, men jag är nästan helt säker på att hon inte fått nåt. så jag sa...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård Nån som kan berätta vad det är och varför/när man ger det till hästar?
Svar
4
· Visningar
1 207
Senast: Tussemaja
·
Foder & Strö nu ringde min foderrådgivare och hon hade fått en foderstat till min häst ifrån krafft. Enligt Krafft så ska hon gå på ca.9-10 kg...
2
Svar
24
· Visningar
1 933
·
F
Foder & Strö Han vi brukar köpa hösilage av lovade oss lite för mkt i höstas för nu säger han att han inte kan sälja mer helt plötsligt o då står vi...
Svar
10
· Visningar
1 000
Senast: fjordinghanna
·
Foder & Strö Min veterinär tipsade mig om att komplettera mina vanliga hästmineraler med järnpellets för smågris (från www.lactamin.se ) pga alla...
Svar
7
· Visningar
2 144
Senast: Äska
·
Hästvård Ja.. Crussidullen hade ju ÄNTLIGEN gått och blivit ganska ok efter att ha fått sina PG på. Han har gått att börja skritta igång...
Svar
8
· Visningar
896
Hästvård Min foderponny har under den senaste tiden fått vita hudfläckar under svansen. Han har förut alltid haft svart hud där, med undantag för...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: Smallgot
·
R
Foder & Strö Hm..mitt minne e inte d bästa efter graviditeten. vad heter d som liknar hö men som e lite fuktigare? (tänker inte på hösilage)
Svar
12
· Visningar
880
Senast: robin z hingst
·
Hästvård Har fuskat med vaccinationerna och måste börja om från början med dem. En annan tjej i stallet ska ta ut veterinär till sin häst snart...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: mumin
·
Foder & Strö Några i stallet vill sätta ut en ensilagebal i hagen så vi ska slippa slänga ut morgon och lunch-hö till dem. Jag vet inte vad jag...
Svar
2
· Visningar
943
·
Hästvård En bekant till mig har nu haft inne sina ponnier i 50 timmar i sträck! Inte nog med det, de står uppställa i spiltor dessutom!!:mad...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
8 316
Senast: Snuffsan
·
B
Foder & Strö Har tittat i trådarna för kolik och hittat väldigt många bra tips men är ändå lite förvirrad. Min häst har mycket gaser och ofta hård...
Svar
9
· Visningar
2 441
Senast: Boyen
·
S
Hästvård Stavas kanske inte så... Men har funderat på att börja ge min häst det, då det sägs vara bra för lederna.. Vill veta vad ni har för...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Myy
·
S
Foder & Strö har provat lite av varje, men svårt att bestämma mej.. ger min arab kornkross nu och vetekli . men han blir så tjock, trots att jag...
Svar
11
· Visningar
1 056
Senast: sandriie
·
S
Foder & Strö Jag har vbl sto på snart 8 år och jag ska börja sätta igång henne från vinter vilan, hon är 150 och "lätt i typen" (om ni fattar vad jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 943
Senast: tess91a
·
L
Foder & Strö Ville bara höra vad ni ger era 1 åriga russ..eller inte bara russ! Jag har ett 1 årigt russ hingst:love: som ska användas till trav...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: marti130
·
S
Foder & Strö Skulle vilja höra vad ni har för erfarenheter av det. Hur mycket äter de per dygn? Klarar de att inte bli för överviktiga? Jag menar...
2
Svar
29
· Visningar
5 016
Senast: Itchie
·
M
Foder & Strö Vad för foder skulle ni rekomendera till mitt b-ponny sto? Hon rids 6 dagar i vecka. Just nu får hon 1kg ponnykraft & 4kg hö / dygnet...
Svar
13
· Visningar
1 061
Senast: Panikie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30