Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Hejsan! I morse så kände jag att min häst var varm i hovarna (mer än vanligt) och blev lite fundersam:crazy:. Hon var inte lika varm i...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Trinity
·
Hästvård Nu är jag såå less på vissa diskusioner som dyker upp i våra kretsar emellanåt o skulle gärna önska era åsikter... En av dessa som...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 539
Senast: Casper
·
R
Hästvård ska 2 åringens hovar verkas var 6-8 vecka, som d e me alla andra? hur tidit började ni longera era hästar? jag tänkte försöka börja i...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: Piraja
·
R
Hästvård har en liten fråga som egentligen kanske inte ska ställas här inne men iaf. vi ska få hem hästen t helgen men vi står inte för...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: robin z hingst
·
G
Foder & Strö Undrar hur mycket stärkelse som räknas som mycket? Fibergi Bas till exempel innehåller ju 280g stärkelse, tycker det låter som mycket...
Svar
2
· Visningar
1 082
Senast: Grapewine
·
Hästvård :eek: :cry: Han är så jäkla konstig och det blir bara värre!:crazy: Iof så fäller han men såhär har aldrig varit när han fäller...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: Mirre
·
Foder & Strö Vi sådde in en liten plätt förra året med svarthavre, alltså riktig gammeldags svarthavre. Nu funderar vi på att så in mer och kanske...
Svar
3
· Visningar
1 216
Senast: Iris71
·
F
Hästvård Ni som gett Carageen: Är man tvungen att koka upp algerna under omrörning? Eller kan man slänga över kokande vatten och röra runt...
Svar
5
· Visningar
802
S
Hästvård Har hört att man kan ta bort inkar med VirkonS. Stämmer det? Hur mycket vatten ska man blanda ut med? Någon som vet?
Svar
16
· Visningar
1 524
Foder & Strö Pratade med stallkompis på msn...om att hon påstod att b-vitamin påskyndade fällningen: Jannike säger: du b-vitamin skyndar inte på...
Svar
4
· Visningar
900
Hästvård Idag var min häst varm om hoven och varm under kotan. Själva kotan och allt ovan det kändes normalt. Hon kändes lite gallig strax...
Svar
4
· Visningar
772
K
Foder & Strö har läst era inlägg :confused: hur mycket rider ni igentligen:confused: mitt sto har gått på banan och då va hon väldigt duktig ,vann...
Svar
10
· Visningar
1 055
Senast: mackan
·
L
Hästvård någon som provat massage på sin/sina hästar?? håller på med ett arbete om hästmassage och skulle hemskt gärna höra lite olika...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: fjordinghanna
·
Foder & Strö Hej! Hur mycket Fibergi kan man ge till en Shetlandsponny innan det är för mycket? Min shettis går ute tillsammans med min Islandshäst...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: Grapewine
·
N
Hästvård Hur får man pälsen glansig och mjuk utan att använda en massa pälsglans? Någon särskilld borste man kan använda? Tacksam för svar!:d
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 472
Senast: Miloo2
·
S
Foder & Strö Fick veta idag att stallet vi ska flytta till snart inte har analyserat hö.. :( Nu blir ju allt lite svårare, ville gärna räkna ut en...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: nordis
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter? Hade en kille ute idag och är supernöjd.
2
Svar
21
· Visningar
1 703
Senast: Lord Owen
·
Foder & Strö Hur går jag tillväga för att analysera stora rundbalar av hösilage? Jag vet vilket fält de kommer i från så jag gissar att jag bara...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: Äska
·
B
Foder & Strö Jag har en liten undran! Vitlöks pulver är ju så dyrt så jag undrar om man kan göra en budget variat, med att man hackar rå vitlök och...
Svar
19
· Visningar
2 964
Senast: Prick
·
L
Hästvård Tandläkaren var här i torsdags och höll på med min häst och jag fick pappret idag, men jag fattar inte vad det betyder .... nån som kan...
Svar
10
· Visningar
1 039
Senast: lady_flash
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka