Är jag usel hästägare??!!

Sv: Är jag usel hästägare??!!

Du skall veta att du inte är ensam, så här är det i många stall. Jag upplever samma sak, verkar finnas minst en besserwisser i varje stall. Ibland undrar jag var det är med just mig som gör att personer anser sig ha rätt att säga att "så här skall man göra du gör fel". Tror det är för att jag är nybliven hästägare (5 år) och inte har massa meriter och tävlingar att skryta med så då verkar det som man inte förtjänar respekt från vissa. Man kan ju tycka annorlunda och säga det men det är sättet man säger det på. Inte "jag brukar göra så här" .tex utan så här SKALL du göra. Ibland kan man ju ha en åsikt man vill förmedla i all välmening men då kan man väl linda in det lite...

Zeena skrev:
Du skall veta att du inte är ensam, så här är det i många stall. Jag upplever samma sak, verkar finnas minst en besserwisser i varje stall. Ibland undrar jag var det är med just mig som gör att personer anser sig ha rätt att säga att "så här skall man göra du gör fel". Tror det är för att jag är nybliven hästägare (5 år) och inte har massa meriter och tävlingar att skryta med så då verkar det som man inte förtjänar respekt från vissa. Man kan ju tycka annorlunda och säga det men det är sättet man säger det på. Inte "jag brukar göra så här" .tex utan så här SKALL du göra. Ibland kan man ju ha en åsikt man vill förmedla i all välmening men då kan man väl linda in det lite...
:bow:
*10*

pricken över i:et kom idag, precis vad jag behövde höra...:cry:

Personen sa till andra hästmänniskor att hon sålde sin arab för att hon ansåg att hon var för stor... och jag är större och arabägare:(

Visst det är lätt att säga att "ta inte åt dig".. men det är ju klart jag gör.. ja rider ju inte henne pga av att jag ser mig för stor (veterinär anser inte att jag är det, men jag tycker det) OCH pga av en skada som måste läka ut.

HUr kan man vara så dum och säga sånna saker? men visst nu :devil: ska jag ner!!! ska bara vänta tills vi kommer upp i huset där möjligheter för det är bättre.

"allt ont har ngt gott med sig har jag hört":smirk:

Nä, du är ingen usel hästägare. Snarare tvärtom.
Men, du har en usel "kompis" som du borde ge på käften :devil: .

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 811
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 734
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 668
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 623
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30