Sv: Är jag usel hästägare??!!
Tack..
Det med täcken på ston som är dräktiga har jag oxå hört att fölen föds mer tåliga men jag vet inte, jag har inget att jämföra med,jag är grön inom avel.Däremot så tänker jag oxå så som ovan skrivit att tänk om hon fölar med täcket på?!
Eftersom jag är grön inom avel så kan ni ju tänka er hur hon håller på?! hon har ju haft föl på sin, och hon vet att jag tidigare aldrig själv "fött fram ett föl" (men två av mina hästar är köpta som föl), men jag läser ju böcker till tusen o frågar mig fram om det jag inte förstår.Har även frågat på buke,där man får bra svar o förklaringar

Och vet är informerad om att föl är på G.
Till det nya stället som vi ska flytta till kommer jag även där att behålla min lösdrift, fast jag kommer oxå att ha två rediga stora boxar i stallet ifall det händer ngt. Nu kan jag lösa det ändå givetvis men det är lite mer "krongel". Förutsättningarna blir bättre där.
Där har vi en sak som hon är på mig med, om folk frågar hur vi har våra hästar,lösdrift säger jag, då kan hon kantra tillbaka med "tro jag det, det är såå mkt lättare att ha det"?

Det är väl inte det minsta lättare!!!
Snarare tvärt om kan jag tycka.Dom skiter ju inne på lösdriften så där får man ju ändå mocka-vilket hon inte tror trots ja sagt det flera gånger.. men sen kan hon även säga.. "ja det är ju bra, du slipper ju iallafall stiga upp på morgonen o släppa ut hästarna"-visserligen "slipper" jag det om man nu tycker det är jobbigt men dom ska ju ändå ha sitt kraftfoder!Grovf har dom fri tillgång till.
fri tillgång säger hon oxå att det inte är jättebra för då äter dom sig för feta..suck..och eftersom jag inte kan rida en av dom+shettisen så behöver dom inte så mkt?!(dom får hösilage+halm)
Men hästar käkar ju minst 18timmar om dygnet i det fria ju så varför ska jag ta ifrån dom det?
Bara en sån enkel sak,hennes häst får inte betfor om den inte ska tävla?! varför säger jag?! han behöver ingen energi, det har han redan..(hon ger kraft å sånt "istället")
Men dom tycker det e gott oxå ju.. Mina får betfor, dom tycker det är mumsigt =)
sen har ju inte jag den nyaste transporten heller.. och det är ju inte heller bra,suck..men den duger till mig och den är besiktad.