Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Hej! Har lite foderfrågor som jag hoppas få svar på. Det är inga förfrågningar om foderstat till enskild häst! Min islandshäst...
Svar
5
· Visningar
909
Senast: Madeleine Nilsson
·
C
Hästvård Vad har ni fått Opticorten vet. utskrivet för slags skada/skador? Vad har Med. för läkande effekt? *nyfiken*
Svar
17
· Visningar
2 552
Senast: Toria
·
A
Foder & Strö Någon som vet vad det är för skillnad på svarthavre och vanlig havre? Någon som har prisuppgift på de olika havresorterna? Tex...
Svar
6
· Visningar
1 262
Senast: frolic
·
Hästvård Min hovslagare har rekomenderat mig att köpa ett medel till min hästs hovar, dom är katastrof dålig kvalité på. Det hette Allcin eller...
Svar
11
· Visningar
2 739
M
Hästvård I förrgår var min häst halt på ena frambenet, haltade ganska mycket vid varje steg. Han var oxå lite svullen runt kotor o en bit upp på...
Svar
4
· Visningar
1 042
Senast: Ingrid och Lukas
·
G
Foder & Strö Jag rider inte min sköthäst så mycket på vintern pga han är ganska vild ute i naturen och jag kan inte rida i padocken nu.När det är så...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: guzzi my love
·
Foder & Strö När jag frågade min kompis varför hon la foderkalk i hästarnas mat (ca ½dl per häst) så blev hon först helt ställd och sa "Tja, det är...
Svar
8
· Visningar
12 820
Senast: Björk
·
R
Foder & Strö Håller som bäst på att jobba upp pållen efter en bakbenshälta, rids ca 5 ggr/vecka, visserligen på isgata i skogen så det har blivit...
Svar
10
· Visningar
947
Senast: Rosie
·
D
Foder & Strö Vad får er gamla hästar...20+...för foder??? Hur mycket får de?? Funderar jätte mycket på detta... många tycker jag ger min gamle för...
Svar
18
· Visningar
1 276
Senast: mimus
·
Foder & Strö Hur lång hållbarhet har det? är det någon som vet? MVH/Q
Svar
7
· Visningar
737
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård Vad brukar era veterinärer rekomendera för behandling och vård? Undrar oxå vad som skiljer när man studerar blodprovet på en häst som...
Svar
9
· Visningar
3 640
Senast: HelenaHandberg
·
I
Hästvård Hej, Våran älskade Lukas (15 årigt kallblod) är halt på vänster fram sedan 1 månad tillbaka. Lite gallig ovanför kotan. Vid vila går...
Svar
16
· Visningar
1 427
Senast: Borkan
·
C
Foder & Strö Läste att det var någon här som gav sina hästar det att äta. Tänkte att nu när granriset börjar ta slut om man kan ge dom björk i...
Svar
8
· Visningar
11 745
Senast: corno79
·
Foder & Strö I det nya stallet som jag flyttat till, vägrar ägaren skaffa analys på höet för han tycker det är trams. Just nu har jag inte råd att...
Svar
17
· Visningar
1 100
Senast: Ireland
·
R
Hästvård Har en hingst som jag skulle ha kastrerat. Tänkte höra vad ni här har betalat för era kastrationer?
Svar
8
· Visningar
983
Senast: Hanna_hjm
·
B
Foder & Strö Hej Har hört att magnesium preparat funkar bra på hästar som är lite nerviga och på G... Är det någon som använder eller har provat...
Svar
16
· Visningar
3 516
Senast: AnnaVirrPanna
·
C
Foder & Strö Hej! Nu e snart vår! Ville bara fråga om ni ger b vitamin? Tar ni via foder eller via spruta? Tacksam för svar... :)
2
Svar
29
· Visningar
2 025
Senast: eldione
·
Foder & Strö Islandshästar genomsnitt 350kg i normalhull gissar jag. Två dräktiga ston (i 5:e månaden tror jag, som inte rids), normalt åt överhull...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: moli
·
Hästvård Har era ston? Tempade min idag och hon är högbrunstig samt lite seg. Äter och dricker bra och ser allmänt fräsch ut. Men liten...
Svar
3
· Visningar
5 158
Senast: Boj
·
Hästvård ..och hur hanterar ni det i så fall? Historien i vår fall: Lördag: Dressyrträning för instruktör Söndag: Vila och massage av...
Svar
5
· Visningar
6 499
Senast: emelie_r
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama