Nu är jag arg!!

Sv: Nu är jag arg!!

Aha!:idea: Det är kanske just därför som så många här i Skåne har frimärksstora hagar till sina hästar?:angel:

Allvarligt talat, jag önskar att de som ställer så tvivlande till vad vi berättar, kommer och gör ett studiebesök. De bör åka runt i Skåne under en vinter och se vad som händer när snö övergår till blötsnö och regn dagen innan det fryser till och blir -10 i några dagar. Visst kan man sanda en dag, men när man nästa dag kommer ut och isfläckarna är täckta med 5 cm vatten, vad gör man då? Sandar igen? För att senare samma dag notera att det är minusgrader igen, och att snön inte kommer uppifrån utan horisontellt och lägger sej i drivor.....

Immer

Men redan i januari föreslog jag att vi ska glasa in skåne och sätta på en värmefläkt. EU verkar dock inte hörsamma mitt förslag.:angel:

Jag ska göra frimärkshagar till nästa vinter, jag lovar.

Jisses, vad du kommer att bli anklagad för djurplågeri här på Bukefalos då... Men det kanske inte är lika populärt då att starta djurplågeritrådar (de har duggat tätt på sistone)

Immer

Immer skrev:
Aha!:idea: Det är kanske just därför som så många här i Skåne har frimärksstora hagar till sina hästar?:angel:
Den var klockren :D :D

Att jag aldrig tänkt på det . Självklart är det så.
Tur vår hage är kuperad så bara in/utsläppet blir isigt annars hade det tagit sin lilla tid att sanda 13 ha .varje dag dessutom eftersom denna vinter har bestämt sig för v.a.d.s väder dvs snöstorm ,regn ,tö och sen frost .

Jag bor i Göteborg istället... klimatet känns sådär pålitligt här också, det töar på dagen och fryser på natten och så lite snö på det... Jättemysigt :D eller inte...

Släpper du ut dem svettiga i minusgrader också? utan att det torkat?

Självklart så skrittas dom rejält efter! Men dom står inte inne och torkar utan går ut direkt!

Det tycker jag inte att man skall diskutera här. Alla gör som dom vill med sina hästar. //bonny

Jo, men om nu folk påstår att det inte är en ursäkt att det är glashalt överallt så kan väl den/de som är av denna åsikt tala om det för oss andra, för jag sällar mig till Snuffsan, Immer och Fred i den åsikten...

Hela tråden har gått ut på hur hemskt det är att hästar måste stå inne ibland och att is minsann inte är någon ursäkt.

Då tycker jag att min följdfråga är helt naturlig. Kom med förslag på hur vi ska lösa det i stället för att anklaga oss för djurplågeri.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 466
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 064
Senast: Trott
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är lite märkligt hur veckorna fyllts på sistone. Varje vecka är det alltid något utöver jobb som ska göras. Det har varit diverse...
Svar
1
· Visningar
1 209
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama