Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Jag klurar och klurar på om jag ska byta "proteintillskott" i krakens foderstat. Har under hösten och vintern använt sojamjöl, råkade...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
15 152
Senast: Jessica
·
F
Hästvård Har en häst som hostar ett par gånger i början av ridturen tills han e riktigt uppvärmd. Detta gör han alltid då det är torr luft...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Panikie
·
D
Foder & Strö Om ni ska ge kraftfoder.. vad ger ni då helst till era hästar?? Vad tycker ni e bäst? Vet att detta självklart beror på vad man har...
2
Svar
30
· Visningar
1 882
Senast: Paradis
·
N
Foder & Strö Tänkte ev. sätta min kuse på fri tillgång på halm istället för silage för att få bort lite mage, men hur stor skillnad är det egentligen...
Svar
19
· Visningar
1 174
Senast: miana
·
Hästvård En kompis häst har fått kortison utskrivet av vet. mot lös mage. (de har provat andra saker först men inget har hjälpt hittills)
Svar
8
· Visningar
1 499
Senast: milly
·
A
Foder & Strö Har fått i uppgift av vet att bygga så mkt muskler det bara går och har nu börjat grunna på foderstaten. Höets värden är: ts 84%, energi...
Svar
18
· Visningar
1 709
·
A
Hästvård Min lilla tös har skorpor i pälsen som kliar. och jag har ingen aning var det kan vara, veterinären sa att de var något virus och gav...
Svar
18
· Visningar
1 418
Senast: Thrischa
·
A
Foder & Strö Ett rop från en totalt okunnig person, vad gäller att räkna foderstater. Skall inom kort flytta till ett kollektivstall där höet har...
Svar
5
· Visningar
794
Senast: marti130
·
Hästvård Med bakdelen före framdelen efter att hon legat i boxen eller rullat sig i hagen? Visste inte om jag skulle lägga den här eller på...
Svar
10
· Visningar
894
Senast: gylle
·
  • Låst
Hästvård Skapar en ny tråd om barfotagång eftersom den befintliga inte längre fick användas för detta ändamål enligt moderatorn. Så vi som...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: Boj
·
Hästvård Vi har en häst i stallet som haft kolik i ca 1,5 dygn nu. i går eftermiddag och i natt har distriktsveterinären varit ute hos oss och...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
10 443
Senast: Camilla_H
·
Hästvård Min häst har fått diagnosen COPD, trots att han inte haft några symptom alls. Har nu fått order av veterinären att skritta mdan han får...
Svar
14
· Visningar
2 723
Senast: fruma
·
Hästvård Är det nån som har provat det och i så fall vilken sort? Ska skicka in träckprov nu i vår och tänkte prova med homeopat medel om...
Svar
19
· Visningar
2 157
Senast: Skatan
·
Hästvård Upptäckte i lördags efter att jag hämtat spån att min häst hade fått mugg på bakbenen, hon hade även ett sår, men trodde att hon gjort...
Svar
14
· Visningar
1 056
Senast: Royal_724
·
Hästvård Jag har ett sto som ska betäckas nu till våren och då undrar jag hur man ska göra med vaccinationen? Hon ska återvaccineras mot flunsan...
Svar
1
· Visningar
625
Senast: dramatik
·
Hästvård Om man gör träckprov nu, kan det då vara möjligt att det visar inget pga att maskarna är i viloläge? :crazy: Jag har för mig att jag...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: Madick
·
A
Foder & Strö :rofl: Ok, jag vet att jag är inkompetent... Men jag har aldrig skickat iväg en sådan här tidigare.. det har liksom andra gjort...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: Eskita
·
Hästvård Gjorde vet.bes. på en treårig islandshingst som jag ska köpa. Han är helt ohanterad och har bara gått på lösdrift. Jag (tycker mig) ha...
Svar
12
· Visningar
1 109
Senast: skuggi
·
Foder & Strö är det någon här som ger korn(kron? :smirk: ) jäst orginal (vanlig bakjäst) till sina hästar som b-vitamin tillskott? vi ger det till...
Svar
6
· Visningar
1 229
Senast: ch791022
·
M
Foder & Strö Jag funderar på att kanske fodra upp mitt fullblodssto med lusern. Vill att hon ska komma upp i hullet och då jag inte kan ge mer...
2
Svar
32
· Visningar
2 230
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?