Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Hej alla ni vetare av alla de slag. Har ni sett något sådant förut? Ser det ut som de typiska regnskållorna, hästen som har dem har...
Svar
8
· Visningar
1 288
Hästvård Jag som trodde det var ett chipsmärke. :D Tydligen ett virus, någon som vet?
Svar
9
· Visningar
1 143
Senast: skuggi
·
C
Foder & Strö Gör man skillnad på hur man utfodrar "långsamma" ,raser tex araber, och "snabba" tex travare?
Svar
7
· Visningar
984
Senast: BJÖRKIS
·
E
Foder & Strö Innehåller K*****T LUSERN HACKAD Strå nån havre??? Tacksam för svar...:bump:
2
Svar
22
· Visningar
3 651
Senast: cerrox
·
Hästvård Min pålla på 6 år är alltid svullen på morgnarna innan utsläpp. Det går ner när hon varit ute men ska man bara godta att hon redan får...
Svar
18
· Visningar
1 044
Senast: Tinen
·
M
Foder & Strö vad ger ni era hästar för mat ? mycket tillskott m.m ? berätta gärna lite hur ni rider och hur ni anpassar foderstaten efter det...
2
Svar
30
· Visningar
1 712
K
Hästvård Hej Jag känner en som har en häst som nu inte har ätit något p åflera dagar!!!!!????? Hon körde upp den till djursjukhus i måndags...
Svar
4
· Visningar
780
Senast: milly
·
D
Hästvård Min 22 åriga häst har nyligen haft en hovböld. Men nu, ett bra tag efter, är han fortfarande varm i ena frambenet och liksom lite...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: vdb
·
Foder & Strö har ett nordsvenskt sto på tio år med stora fetmaproblem när hon skulle premieras som tvååring fick hon som enda bedömning "för fet för...
Svar
8
· Visningar
2 230
Senast: milly
·
Hästvård Kanske fel forum men då får väl moderatorn flytta den. När man diskuterar det här med hästarnas utevistelse med folk så har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
7 904
Senast: marulf
·
A
Hästvård Vet inte om det är här den här tråden ska ligga men jag vet inte vart jag ska lägga den annars. Det är så att min häst börjat grisa i...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: AnnaVirrPanna
·
C
Foder & Strö Har precis fått hem en d ponny till mitt stall . Hon kom i söndags. Ser redan nu att hon är aldeles för smal och ägarna säger att hon...
Svar
16
· Visningar
932
Senast: Corban
·
B
Hästvård Min syster och jag pratade om varför vissa hästat svettas så mycket och anadra inget alls. Om det har att göra med motionen, hur...
Svar
13
· Visningar
2 275
Senast: sunnyday
·
N
Hästvård vad är fel om hoven/hovarna är varma??
Svar
4
· Visningar
730
Senast: nasdaq
·
A
Hästvård Har haft min pluttas utlånad och fått hem honom nu. Han har bara gått som sällskap och blivit riden 3 dagar/v. Han klipper jag varje år...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Genesis
·
Hästvård Jag har aldrig raspat nån häst jag haft? Vet att min häst bilivit raspad av tidigare ägare, men har inte upplevt att han har haft...
Svar
16
· Visningar
2 069
T
Hästvård Vad är bäst att använda för att tvätta sår? Jodopax, klorhexidin, väteperoxid eller vad?
Svar
12
· Visningar
2 664
Senast: jennis
·
T
Hästvård Hur vanligt är det hos hästar, har själv alldrig hört talas om att det förekommer.
Svar
12
· Visningar
922
Senast: TeamTop
·
A
Hästvård Min häst har kommit på att det är roligt att dra sin syster i svansen, dock inte lika kul för henne. Har någon nåt tips på något man kan...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: angie82
·
Hästvård har insett att det är dags att säga farväl till min gamla trotjänare :cry: men vem ska man kontakta, vill få det hela överstökat...
2
Svar
29
· Visningar
4 449
Senast: bibban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar