Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Kan ngn hjälpa mig? Har beräknat foderstat på hippocampus men jag är lite seg och hänger inte riktigt med... jag har fått svar från...
Svar
14
· Visningar
1 248
Senast: marti130
·
V
Hästvård vad kan det bero på? vad finns det i hasen som kan göra att det blir så? :confused:
Svar
11
· Visningar
3 343
Senast: vickan
·
V
Hästvård att problemet är med denna häst om ni utgår från bilderna från värmekameran? hela albumet finns i en länk nedan! någon som har några...
2
Svar
31
· Visningar
1 966
Senast: vickan
·
Hästvård Skulle ju kastrera min hingst (2år) idag men veterinären kunde bara känna en kula nere och den andra tyckte han låg för långt upp men...
Svar
10
· Visningar
1 406
Senast: Mount Never Rest
·
P
Hästvård Hejsan , Jag har hört att man kan göra pälsglans av barnolja och vatten?(i en sprajflaska) Är det "sant" ? Brukar inte andvända...
2
Svar
20
· Visningar
3 547
Senast: Snurran
·
N
Foder & Strö Om man med teknikens hjälp skulle kunna fodra 4 ggr/dygn, skulle man då fördela det med 6 tim. mellanrum över hela dygnet, eller finns...
2
Svar
22
· Visningar
1 402
Senast: Eskita
·
T
Hästvård Snälla, läs det här! Det är bråttom, hästen ska avlivas nästa vecka! Det är långt men jag behöver verkligen mångas åsikter om detta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 514
Senast: guzzi my love
·
Hästvård Har fått i uppdrag av min ET att blistra min häst en gång i veckan på hovleden. Då jag är novis inom detta tänkte jag be om lite råd...
2 3
Svar
42
· Visningar
9 213
Senast: lizzie
·
Hästvård En häst i stallet har fått blodförgiftning. :( Igår hade han 42 i feber och höger bak var lika stort som ett elefantben. Vad kommer...
Svar
3
· Visningar
1 501
Senast: Koppen
·
C
Hästvård Så här är det - jag har en 16 år gammal arab, distanshäst som för snart ett år sen fick en senskada, men som nu är helt bra igen. Nu när...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: anhe
·
Hästvård Min unghäst har lyckats fixa ett ordentligt sår idag. Ska nu stå på boxvila tills stygnen är borta plus att hon fått penicilin. Så nu...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 321
Senast: Ankan
·
Hästvård min häst har nyligen varit inne i skara för konisk hosta.. han har varit bra i några veckor nu, utan att ha hostat något, men nu har...
Svar
5
· Visningar
2 862
Senast: rocki
·
Foder & Strö Ni som har sänt hö på analys hur länge fick ni vänta på svar?
Svar
5
· Visningar
727
Senast: plumpen
·
C
Hästvård när eran hovslagare är ute & skor om era hästar & då med 2 x-tra broddhål i varje skor - 4 broddhål per sko med andra ord & desutom...
2
Svar
26
· Visningar
2 153
K
Hästvård Jag har en valack uppstallad hos mig som har hosta sedan en tid. Ägaren har haft honom på lösdrift senaste året och det är (trots det)...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: knyttet
·
C
Foder & Strö min häst får 6 dl en sorts músli o 3 dl en annan storts músli....o sen så får hon ½dl majs olja....det får hon varje kväll o morgon...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: marti130
·
Hästvård vad kostar det å raspa tänderna? På klinik?? Veterinär som kommer hem??
2
Svar
20
· Visningar
10 441
Senast: MaRomer
·
Hästvård Min 3-åring har förmodligen problem som kommer inifrån. Hon är pigg, glad och fin i hullen och pälsen är blank och len. MEN... Hon...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Corax
·
M
Foder & Strö Jag brukar kika runt i det här forumet lite då och då för att jag finner att det finns mycket intressant och för att man kan lära sig en...
Svar
5
· Visningar
1 491
Senast: Mummelmy
·
T
Foder & Strö Hämtar min nya häst i morgon :bump: och hon ger honom idag 2kg kornkross och 1kg havre men jag föredrar ju att fodra med Krafft. Mitt...
Svar
9
· Visningar
1 138
Senast: AnnikaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?