vad skulle ni tro

Sv: vad skulle ni tro

ja, det ska man!;) men olika typer av värmekameror visar olika färger!

om jag ändå kunde säga det... känns knackig ser halt ut på höger fram tycker jag.. men det kan väl bli diagonalt?

Väremkamera är rätt lurande. Man kan få sjutton olika resultat om tar 17 olika fot på samma ställe.
Värmen minskar om hästen tex stått och vilat ett bakben, medan det ökar i det ben den står på.
Ett opålitligt sätt att diagnosticera på.

har förstått att man inte ska lita så mycket på bilderna utan att det är mer ett hjälpmedel.. tittade på honom idag, och jag tycker fortfarande att han tar bra steg bak men ser dålig ut fram... och ska man följa värmekameran så borde det väl varit tvärtom?:confused:

Vänster bog är varmare än höger bog... åsså de vita fläckarna på hasen. Annars kan jag inte se nått annat å inte vet jag vad det kan va för fel heller. Inflammation i bogmuskulatur / sträckning?

det är för att vi landade på vänstersidan, och de två fläckarna är sår, det är därför det ser ut som det gör.. hästen har haft problem med det bakknät innan, men är nu ok. bogen är han fortfarande inte ok i. väldigt spänd i hals och nacke, går dåligt fram ser det ut som. men det jag är orolig för är som sagt hasen. men glidlederna, sitter ite de lite längre ner och framåt mot frambenen typ, eller är jag helt ute och cyklar? vad är det som finns i hasen där den ser dålig ut på bilderna? nån som har en bra hasbild så man ser hur den ser ut inuti?

Vis av egen erfarenhet, vet jag att detta kan även handla om avlastning. Vilket gör att problemet om sådant finns kanske sitter någon annanstans än vad bilderna visar.

jaha, då får jag dina åsikter i denna tråden oxå!;) det var även vad min E.T trodde. kommer inte ihåg om det var till dig jag skrev att han haft problem med bakknät på samma sida under lång tid, plus bog hals och nacke? skulle det kunna vara något av det tror du? när du ändå är i denna tråden så kan jag ju berätta att galligheten och värmen hade gått bort igår när jag var ute i stallet. ( hade på kyllera dagen innan) det kanske bara var nåt tillfälligt?

Jag kan inte nåt om värmekameror men vad jag kan se så är det inte samma vinkel på bilderna på dom olika benen och jag tror inte att man kan lita på vad bilderna visar om du inte har exakt samma vinkel och avstånd på båda benen för att kunna jämföra. Lycka till på tisdag!

var till kliniken i går kväll. blev sprutad i hovleden och ska gå på butta i 9 dagar. det var inget med haserna som tur var!:)

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
524
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 277
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
223
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
769
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30