snösulor & x-tra broddhål

Sv: snösulor & x-tra broddhål

850:- för vanlig skoning, 100:- per par sulor 100:- för "extra" arbetet så det blir 300:- utöver vanlig skoning så att säga, broddar skaffar jag själv o skruvar i, men när hovis byter skor så flyttar han givetvis över dom. Han tar ut extra pengen endast en gång.
:p

batalar 200 kr extra för vinterskoningen.

Skämtar ni eller?? Jag blir helt paff...
Jag tar 800 för helskoning inkl söm och skor med två broddhål
200:- per par för snösulor inkl inpassning och fastsättning. Jag kör med Mu**ads snösulor. Lite dyrare men håller lätt minst en hel vinter.
Broddhål i tån tar jag 120:- för (runtom) Jag borrar själv och försänker hålen för lättare och bekvämare broddning.
Broddar tar jag 7.50:- för och då blir de ditskruvade och klara.

Summa sumarum för en helskoning med 4-broddat och snösulor=1440:- inkl moms.

900 för skoning inkl remontskor 2 hål och söm
80 kr extra för fyrhål
200 kr paret för snösulor
brodd 6 kr
= 1476

Min hovslagare skor vanligt om vintrarna med skor med 2 broddhål.
Vill man ha snösulor måste man säga till innan och ska han borra extra broddhål får man säga till nån vecka innan så han har tid till att fixa det.
Snösulor runt om, såna sko formade som inte täcker hela hovens sula och som kan användas mer än en skoning, kostar 200:- för alla 4. Extra broddhål tror jag inte han tar betalt för, eftersom han inte tar betalt för att svetsa skorna som det behövs på min häst, och broddarna är gratis och en gång fick vi tom en liten låda med broddar med ca 20 st.
Så med 2 broddar i varje sko + sulor blir det 900:-, vill man ha kvitto blir det 160-180:- dyrare.
Han brukar dock skämta om att det blir 3000:-

Senast ändrad av en moderator:

jag betalar för en valig skoning. broddar skaffar jag själv och sulorna är återanvända! :idea:

Jag har två hästar. Förra gången hovslagaren var här och fixade till hovarna så gick allt på 1100:- -för båda hästarna. Då var det fem nya skor med 4 broddhål i varje, tror det blev nya brodd i dem också. Tre skor gick att använda igen. Jag står för snösulorna, billigare så. Återanvänder dem så länge hovslagaren tycker de är okej. Brodd köper jag själv.:)

//Zsara

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 528
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: ryujaneiro
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 925
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?