Fy vilken dag *bilder*

Sv: Fy vilken dag *bilder*

Vår unghingst gjorde samma sak i våras, det blev boxvila i 2 månader!!
Pencillin i omgångar, besök och vistelse på Ultuna i omgångar.

Detta eviga lindande med Robert Jones bandage var inte heller kul, eller billigt!!

Hans försäkring, som tur var har han en utökad A**ria, och då med 100000 i veterinärvård, han utnyttjade den med 70000 kr!!

Så räkna med att det kan ta tid.

Mår din unghingst bra nu?

Inser att det kan ta tid, vet. sa att om det spricker och/eller om huden som är fastsydd igen inte överlever kommer det ta mycket tid innan det är läkt. Just nu försöker vi få henne att vara lugn och stilla för att så mycket vi kan motarbeta att det ska spricka upp (kanske ett fåfängt hopp men jag hänger kvar i det så länge jag kan).

Han mår bra nu;)

Han fick ju stå i boxvila under våren då han blev 2 år, och en halvblodshingst där hormonerna börjar ticka är inte kul, och sen inte få utlopp i en hage för sin energi, det kändes som djurplågeri.
Han skadade sig i början på april, fick gå ut i en hage i slutet av juni.
Han fick en sån där boll att leka med, lite petflaskor att bolla med.

Kämpa på, det är inte kul.

Hans ben var så hårt lindat, att det inte gick att spricka upp speciellt mkt.

Makaroner i petflaskor som man knyter fast med snören, granruskor, finmaskigt hönät (så det tar tid att pilla ut stråna)...

cilvia Då var han i samma ålder som min är nu då, fast honärju ett sto så det är nog enklare. Kommer linda hennes benmedmånga lager så hon blir klumpig och inte vill röra sig (vet. order) så får vi hoppas att det hjälper. Lyckas jaghitta på tillräcklgit kuliga saker att göra kanske hon pillar med det istället för att springa runt i boxen sen med.

Trix Tack, det med nätet har jag inte tänkt på, ska höra i stalelt om jag får sätta upp detpå väggen

Oh, stackars liten!!! :cry: Men vad fint såret ser ut när det är ihopsytt. Vad bra att hon har sällskap inne nästan hela tiden, himla schyssta stallkompisar du har! Sysselsättning inne är svårt... Jag vet bara att sådana där slickstenar med smak (äpple, päron m.fl) som man hänger upp fritt i taket INTE funkar. :crazy:
När jag har haft hästar på boxvila så har de liksom "givit upp" och lugnat sig efter några dagar. Trist men samtidigt bra för läkningen, även om det skär i hjärtat att se dem bli passiva...
LYCKA TILL!!

*knapplån*

Stackars liten :crazy:

Min lillkille kom in med liknande sår 20 maj förra året, fast precis på insidan av hasen = näst intill omöjligt att få ihop. Försökte sy men det hade spruckit upp på en dag. Nu 9 månader senare har det NÄSTAN gått ihop helt. Sedan tre månader tillbaka går han i hage som vanligt. Men "ditt" sår läker nog bätre, såg väldigt fint ut ihopsytt.

Min stod på box hela sommaren (stackarn, inge bete), varav två och en halv vecka på klinik. Han trivdes bättre på kliniken eftersom det fanns andra hästar inne och det hela tiden hände saker, så när han kom hem var han rejält otålig. Som "tur" är så är han en ganska svårfödd herre och jag hade honom på absolut fri tillgång på grovfoder. Utöver det var pyssel och mys mycket populärt, precis som grangrenar att gnaga på.

Lycka till!

Ullis

thorri Hon verkar ta boxvilan bra. Idag var hon lugn och verkade nöjd. Lite "nafsig" och extra pillig med munnen men hon har väl tråkigt förstås Står på ett sstuteri så det finns en hel del hästar som kan turas om att stå hos henne. Dom som har stallet är superbra med :bow:

superstar Jag är SÅ glad att det är vinter nu så att hon slipper stå inne på sommaren.

Såret såg fint ut idag, har bilder men dom har jag inte hunnit ladda in ännu

Bilder från idag då:

060214vantariandraboxen.jpg

Väntar i "fel" box när jag mockar

http://i2.photobucket.com/albums/y21/Ankan/Perla/060214beninnanavlindning.jpg
Gamla bandaget

http://i2.photobucket.com/albums/y21/Ankan/Perla/060214saret.jpg
Dålig bild på såret...taget med blixt så det ser underligt ut menlite ser ni kanske

Liknande trådar

Hästvård Nu skulle jag behöva lite råd från er kloka bukefaliser. Börjar från början: Pollen beslutade sig för att ragga lite på tjejorna i...
2
Svar
26
· Visningar
4 301
Senast: Giganten
·
B
Ridning Var på kurs med min "bebis", tänke att jag ville ha med henne en gång så jag VET att vi börjar rätt. Vi hade alltså eg inte gjort mycket...
Svar
13
· Visningar
1 727
Senast: Pepa75
·
B
Övr. Hund Som jag skrev i en tidigare tråd så har jag börjat på en prova på kurs i rally lydnad. Jobbade senast vårt pass var så tränaren var...
Svar
15
· Visningar
1 123
Senast: Borboleta
·
B
Övr. Hund Har en omplacerings pojke som inte var kattvan när han kom (han tyckte att katterna var helkuliga leksaker som rörde sig helkul av sig...
Svar
11
· Visningar
1 454
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30