Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Halloj Jag undrar om ngn av er känner till var jag kan få tag på en febertermometer till hästar där man kan hänga ett snöre i ändan, är...
Svar
11
· Visningar
1 005
Senast: Mitrolle
·
A
Hästvård Hejsan, Min häst har börjat få knölar på svansen. Från början fanns det bara en men nu blir de fler och fler i olika storlekar. Jag...
Svar
13
· Visningar
1 689
Senast: Mummelmy
·
W
Hästvård ...Som någon som vet lite mer kanske vill förklara? Så vitt jag vet skall en korrekt betslad häst ha ett lagom långt och tjockt/smalt...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Magnum
·
L
Hästvård Har lite frågor angående min häst. Hon rullar sig i hagen varje dag. Ligger ner och vilar/sover ca en natt i veckan ser det på täcket...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Panikie
·
J
Foder & Strö Kan någon vara jätte vänlig och berätta priserna på kraffts foder.. Sitter och klurar en foderkostnad för mina hästar.. vad kostar...
Svar
4
· Visningar
1 610
Senast: Pauling
·
R
Hästvård Arbete i Skolan och jag ska skriva om kloning... :confused: japp, men iaf, tänkte sriva om d inom hästvärlden.. jag vet INGENTING...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: Aggepagge
·
K
Hästvård Min häst fick för snart 2 veckor sedan en spark på utsidan av hasen. Såret är ganska stort och har varat mycket. Första dagarna var...
Svar
6
· Visningar
923
Senast: Kerplunk
·
V
Foder & Strö Finns det någon som vet skillnaden förutom att det sistnämnda är dyrt/V:confused:
Svar
18
· Visningar
4 729
Senast: Tacitus
·
Foder & Strö Har sett flera hästar skvätta ur foder ur krubban när de äter. De liksom kastar iväg foder åt sidorna med huvudet så det flyger ur...
2
Svar
30
· Visningar
2 441
Senast: Paradis
·
S
Hästvård Mitt fullblod har återigen fått ett överben! Denna gången visar han lite hälta pga det och är en vecka efter att det kom fortfarande...
Svar
12
· Visningar
9 744
Senast: Lillaloppan
·
M
Hästvård Japp en kort och enkel fråga. Är det lämpligt att använda individer mer Hovbroskförbening i avel? MVH M
Svar
7
· Visningar
1 315
Senast: evis
·
Foder & Strö Ni som har erfarenheter av fodring utomlands, skiljer foderstaterna sig mycket från vad vi "generellt" ger i Sverige? (Tex har jag hört...
Svar
10
· Visningar
1 113
Senast: Lucy
·
L
Hästvård Har lite funderingar angående vaccinering och avmaskning. Om man skulle missa att vaccinera hästen mot hästinfluensa så att man måste...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: **Lina**
·
P
Hästvård Vet inte om jag lägger denna på fel forum nu. Min ponny blev friskförklarad från kotledsinflammation den 13 januari. Har sedan satt...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: Emmainc
·
G
Hästvård Förra veckan var jag hos veterinären med min häst eftersom att hon blev helt halt efter att kiropraktorn "knäckt" loss hennes bog +...
Svar
11
· Visningar
1 167
Senast: tretjak
·
Hästvård Min häst har troligen fått en kotledsvrickning och har haft boxvila i 1 vecka och är inte riktigt bra än, han står inne med Back On...
Svar
17
· Visningar
8 046
Senast: Colombia_Girl
·
Hästvård Min islandsvalack har under alla vintrar sedan jag köpte honom haft eksem på sidorna av kroppen, vilket blommar upp i januari och håller...
Svar
9
· Visningar
1 303
A
Hästvård Min häst har under säkert nästan tio års tid käkat hösilage och i början hade jag honom vaccinerad mot botulism, på senare tid har dock...
2
Svar
23
· Visningar
2 148
Senast: lizzie
·
M
Hästvård Jag har ett nordvsvenskt sto som har konstaterad tuppspatt. Min fråga är nu, är detta ett fel som enbart sätter sig i rörelserna, och...
Svar
11
· Visningar
1 797
Senast: Mia_R
·
L
Foder & Strö Jag köpte lusern hack och ger henne 1.2 kg av det...men nu när jag skickade iväg en pers att köpa så vart det lusern mix ...gör det nått...
Svar
4
· Visningar
920
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama