Utfodringstider

Sv: Utfodringstider

Jag ger gärna mat ca 8,13, 18 och 21-24

Men mina hästar har fri tillgång på hö. Men om jag hade kännt mej tvungen att ransonera så hade jag gett dom största givan morgon och kväll.
:)

Nja det lätt som att du menade att alla hästar ska ha det så, vilket ju inte funkar det var det jag reagerade på.

Jo det är självklart bra om dom får välja, å det borde finnas ett så kallat sämre hö just nu finns det ju på marknaden men kan vara något svårt att hitta. Samm som att folk med mer svårfödda hästar letar efter ett bättre hö så att säga. Det existerar ju men oftast så får man analysera själv eller får veta analysen efter det att man har fått hem det.

Det var det jag indikerade på att man måste få välja hö efter hur mycket ens egen väljer att äta.

Japp hon tar så lång tid på sig, ibland lämnar stallägaren henne inne en extra timme när hon hade två kilo hö på morgonen å hon käkade ändå inte upp det. Häromdagen tog jag in henne å gav lunch inne för att jag skulle rida under lunchen. Så jag gav henne en normal stor kaka hö å ställde mig å gjorde iordning höet som skulle användas under närmsta dygnet. Det tog 50 minuter innan vi kom ut eftersom att jag segade lite medvetet oxå sedan fick hon stå å knappra 20 till 30 minuter när jag kom tillbaka å hon hade fortfarande inte käkat upp när jag släpte ut henne.

milly skrev:
Min nordis skulle mer än gärna glufsa i sig sisådär 20-25kg utan något stopp! :angel:
kanske MER ;)

Haha jag provade ge min nordis fri tillgång på HALM under natten i höstas, gick på bete på dagarna, han åt 15 kg utan problem :o Då fick han även hö..
Skulle bara ge honom fri tillgång om han gick på lösdrift i en stoor hage med mycket aktiviteter (klättra o gå långt mellan mat/skydd/vatten) och då med ett "dåligt" hö.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 874
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 888
Senast: Wingates
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 993
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?