Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur mycket olja kan/bör man ge till en liten, tunn shettis? Har fri tillgång på hö med höga värden (svårt att säga hur mycket han petar...
Svar
6
· Visningar
869
F
Foder & Strö Hej! Vad och hur mycket ger ni era shettisar? Skriv gärna hur mycket motion de får också. Jag ska köpa en shettis som sällskap till mitt...
2 3
Svar
50
· Visningar
11 899
Senast: pimy
·
L
Hästvård Idag upptäckte jag att min hästs mage va konstig.. hon är platt under magen och stor på bredden.. och sen på båda sidorna är det som...
Svar
11
· Visningar
1 046
Senast: Lillajag88
·
L
Foder & Strö Jeg har sett at noen av hestene som omtales på siden her fores på "korn" Hva slags korn er "korn":confused: Undrende nordmann...
2
Svar
20
· Visningar
1 684
Senast: minternet
·
Hästvård Min häst har fått hosta och jag undrar lite vad det kan bero på. Han går på lösdrift och går utan täcke mest hela tiden om han inte är...
Svar
8
· Visningar
939
Senast: Tinen
·
A
Hästvård Kastrerade för en månad sedan min nioåriga häst. Han hade inte särskilt mkt hingstkaraktär innan, men har hela livet gått för sig själv...
Svar
10
· Visningar
1 112
Senast: thorri
·
Hästvård Kan man göra fel när man stretchar? Kan något hända om man gör fel? Jag har lärt mig att stretcha framåt med frambenen och...
Svar
5
· Visningar
779
Senast: Terja
·
E
Hästvård Nu har jag läst igenom alla "hovtrådar" jag hittade, inklusive den nålade och de äldre versionerna av den, utan att hitta ett svar på...
Svar
4
· Visningar
1 591
Senast: Egonson
·
B
Foder & Strö Betfor - varför ger ni er häst betfor? Varför skulle socker vara bra för hästen när det inte är det för oss?:confused:
2
Svar
26
· Visningar
2 096
Senast: Tacitus
·
Foder & Strö Ska börja utfodra med hösilage. Är det något särskilt jag ska tänka på när jag går från hö till hösilage? Blir de lättare lösa i magen...
Svar
12
· Visningar
1 128
Senast: Limaha
·
F
Foder & Strö ska snart flytta våran häst.:) till ett stall där vi får köpa kraft foder själva. så jag skulle vilja veta vad ni ger era hästar för...
Svar
7
· Visningar
789
Senast: AnnaVirrPanna
·
N
Hästvård En häst som har haft av gaffelbandet på bakbenet, hur blir det i framtiden? Vad skall man tänka på? Kan man rida (endast hobbyridning)...
Svar
1
· Visningar
966
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Stoet mitt har sår på svansroten. Det är ett rejält jack som varar, sen är det stora "skorv", av torr hud. Pillar man bort dem följer...
Svar
6
· Visningar
2 074
Senast: ancan
·
A
Hästvård Någon som har erfarenhet av ryggont och med det en personlighetsförändring av hästen...Min pålle har alltså närliggande...
Svar
14
· Visningar
2 154
Senast: acisej
·
G
Hästvård Brukar hästar ha ont i huvudet precis som vi, vet man det genom forskning? Eller är det bara teoretiskt möjligt/omöjligt? ....ja det är...
Svar
18
· Visningar
1 509
·
Hästvård Måste man kunna de riktiga greppen och emtoderna för massage om det ska vara positivt för hästen? Eller kan man massera som man vill...
Svar
7
· Visningar
1 282
·
Hästvård Enligt en tjej i stallet har en häst börjat få ålderskrämpor. Hästen är 14 år och nordsvensk. Hon gick på banan ett par år och har...
Svar
7
· Visningar
1 394
·
Foder & Strö Jag undrar bara om Ni tycker det är rimligt att en stallägare som söker inackorderingshästar då kräver att de äter hösilage,även att de...
Svar
12
· Visningar
851
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö Hej! Undrar om det finns någon som kan komma med lite tips om foder. Tog för cirka en och en halv månad sedan hem ett sto från Portugal...
Svar
7
· Visningar
864
Senast: Korven
·
L
Foder & Strö Har provat det på hippocampus men det funkar inte jag kommer inte längre än till första sidan .....nån som har förslag.... Skulle...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 398
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?