Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Jag har en valack uppstallad hos mig som har hosta sedan en tid. Ägaren har haft honom på lösdrift senaste året och det är (trots det)...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: knyttet
·
C
Foder & Strö min häst får 6 dl en sorts músli o 3 dl en annan storts músli....o sen så får hon ½dl majs olja....det får hon varje kväll o morgon...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: marti130
·
Hästvård vad kostar det å raspa tänderna? På klinik?? Veterinär som kommer hem??
2
Svar
20
· Visningar
10 448
Senast: MaRomer
·
Hästvård Min 3-åring har förmodligen problem som kommer inifrån. Hon är pigg, glad och fin i hullen och pälsen är blank och len. MEN... Hon...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Corax
·
M
Foder & Strö Jag brukar kika runt i det här forumet lite då och då för att jag finner att det finns mycket intressant och för att man kan lära sig en...
Svar
5
· Visningar
1 491
Senast: Mummelmy
·
T
Foder & Strö Hämtar min nya häst i morgon :bump: och hon ger honom idag 2kg kornkross och 1kg havre men jag föredrar ju att fodra med Krafft. Mitt...
Svar
9
· Visningar
1 138
Senast: AnnikaH
·
A
Foder & Strö Jag undrar om det finns nån som har provat nån ört till sin häst med goda resultat....?? Jag är lite inne på att istället för att ge min...
Svar
4
· Visningar
1 158
Senast: Anelly
·
Hästvård Nu har min älskling fått jättesnygga täckessår och jag undrar om hon inte kan gå utan täcke om dagarna åtminstone! :confused: Är inte...
2
Svar
37
· Visningar
3 017
Senast: AnnikaH
·
Foder & Strö Hur ofta får era pållar mat? Räknar inte med stråfoder! 3 Åringen har tillgång till lite halm och hö i hagen och han rids ca 3-4 ggr...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: sky_fly
·
F
Foder & Strö Hejsan! Hur skulle Ni reagera om den som har t.ex. middagsfodringen i stallet glömmer att ge Er häst foder? Om alla andra hästar får...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 199
Senast: SessCa
·
Foder & Strö Var köper man vanligt koksalt (utan jod) som billigast? Gärna större förpackingar. //Z
Svar
11
· Visningar
1 890
Senast: fälttävlansnörd
·
Foder & Strö Linfrökross; hur behandlar man det innan utfodring? Hur länge står sig en öppen säck? Hur mycket ger man om man bara vill åt "de goda...
Svar
6
· Visningar
2 077
Senast: milly
·
Foder & Strö Vi har precis köpt hus med ca 2 ha mark till. Uppskattningsvis är 1.5 ha av dessa en äng. Hur mycket hö skulle ni gissa att den...
Svar
7
· Visningar
3 436
Senast: tgd
·
Hästvård Har sett tidigare i gamla trådar om att vissa använt klorin och väteperoxid till sega gula svansar, men ingenstans står om vilken styrka...
2
Svar
28
· Visningar
4 704
Senast: Alkemisten
·
F
Hästvård Om en häst är varm i ett bakben ibland när den har stått inne i boxen några timmar, är det något att oroa sig över? Eller orolig är man...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Koppen
·
Hästvård tyckte att den förra "vad ser ni?"-tråden var intressant så nu får ni spåna, gissa och berätta era spontana reaktioner av dessa...
2
Svar
35
· Visningar
2 472
Senast: megin
·
T
Hästvård Hej! Jag har en ponny som jag tävlar i hoppning.Han har snubblat omkull flera gånger under jullovet.Den första gången han gjorde det...
Svar
12
· Visningar
1 310
Senast: Taina
·
B
Hästvård Vad är det första veterinären gör när hon kommer ut till en häst med symptomen kolik? har aldrig haft en kolikhäst är bara intresserad...
Svar
10
· Visningar
972
Hästvård Min lilla gumma har senaste dagarna börjat klia sig väldigt mycket. :crazy: När jag kom till stallet i dag så upptäcker jag att hon...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: Gnist
·
Hästvård på en tävling förra helgen fick en häst avlivas pga brutet ben. det visade sig att kotan hade "sprängts". kan det verklingen hänga och...
Svar
12
· Visningar
3 632
Senast: hovis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka