Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad är det bästa sättet att få en mager häst i hull? förutom en massa hö/ensilage för det vet jag. Vad är era tips? Mvh Hanna
2 3
Svar
53
· Visningar
2 868
Senast: Miloo2
·
K
Hästvård Har en åring som skall ställa ut i april... men han har hur mkt päls som helst, har någon något förslag på att få igång fällningen??+:idea:
2
Svar
25
· Visningar
1 848
Senast: jos
·
S
Hästvård Hej! Jag undrar vad som är lämpligast att vaccinera mot & hur ofta ska man vaccinera? :crazy: Jag har läst lite på internet om vacc...
Svar
7
· Visningar
680
Senast: sara89
·
A
Foder & Strö Hur går det till ifall man ska skicka hö på analys? Hur hanterar jag mängden hö som ska skickas, räcker det att ta från en bal, alla är...
Svar
9
· Visningar
970
Senast: Mynta2
·
E
Foder & Strö Jag undrar om det är speciellt mycket mineraler i aspar? Brukar dra in några aspar åt hästarna i hagen nu när det är kallt så de har...
Svar
3
· Visningar
644
Senast: elin_moberg
·
K
Foder & Strö Hej! Har funderat ang att blötlägga hästarnas mat, blir det lättare för hästarna att äta och få i sig all mat? (min ponny slänger med...
Svar
5
· Visningar
877
Senast: _K_89
·
Hästvård Är bronkit, kvickdrag, RAO, COPD, bronkiolit samma sak? Måste det vara kroniskt? :crazy:
Svar
4
· Visningar
886
H
Foder & Strö Har börjat fundera på att öka kraftfodret på mitt sto! Hon går c:a 3 träningar per vecka, varav en är hoppning! Känns ibland som att...
Svar
6
· Visningar
1 050
Senast: Donadoni
·
Hästvård 1-åringens hovar ser alla väldigt olika ut. Har hovslageren ute ofta för att inte något skall hinna gå snett. Ena bakhoven är mer illa...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: diamonia
·
Foder & Strö Hej! Har bara en liten fråga! vad skulle ni ge en 2 årigt halvblods sto i foder och hur mycket?
Svar
14
· Visningar
2 195
Senast: dee79
·
M
Hästvård Vill ni kolla på dessa och ge kommentarer om hur man förbättrar detta problemet? http://web.telia.com/~u41507487/hast/ Första...
Svar
18
· Visningar
1 437
Senast: mysis
·
R
Foder & Strö Jag har funderat att köpa en mjölkvarn där men oxa kan krossa havre mm själv. Tänkte att det skulle vara smart sa haller det längre...
Svar
5
· Visningar
3 512
Senast: Masse
·
Foder & Strö Fan.. nu.. nu har dom gjort det. Släppt ut en höbal i hagen, bara för de inte orkar dra loss hö till hästarna.. fan! Hon kommer bli...
2
Svar
31
· Visningar
4 429
Senast: Anelly
·
Foder & Strö Jag har hört att det är bättre att ge hästen vanlig havre/korn och kanske betfor + mineraler som kraftfoder istället för färdigfoder...
Svar
8
· Visningar
1 760
Senast: BeastieBabe
·
M
Hästvård Kan någon tipsa mig om en lättförståelig bok om hur man stretchar sin häst efter träning? Tacksam för tips!
Svar
2
· Visningar
955
Senast: acisej
·
S
Hästvård Min arab brukar vara tjock och svullen i benen (mest bak) på morgonen om hon har stått i boxen, men inte om hon är ute. Hon är inte halt...
2
Svar
21
· Visningar
2 590
Senast: acisej
·
C
Foder & Strö Har funderingar på att ge mina 2 hästar som går på lösdrift fri tillgång på hösilage utomhus - men samtidigt som jag helst vill att de...
Svar
13
· Visningar
2 956
Senast: AnnaKarinA
·
W
Foder & Strö hej alla! Min häst fick tyvärr kolik för 2 veckorsen. han var uttorkad, och hade fått i sej för lite vatten.:crazy: ..fick inte ge honom...
Svar
1
· Visningar
583
Senast: milly
·
T
Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt! Men hur mycket spån i månaden förbrukar man ungefär på en box. Inte med bädd då.
2 3
Svar
57
· Visningar
3 665
Senast: milly
·
I
Foder & Strö Jag skulle helst vilja ge vitaminer i naturlig form i den mån det är möjligt, ger B-jäst istället för flytande B-vitamin. Men finns det...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: marti130
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30