Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har haft långvariga problem med våran hästs mage , för 4 veckor sedan tog jag bort mineralerna ( miner blå 60g) och började ge...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: marti130
·
L
Foder & Strö Min häst ska flytta till ett nytt stall o det vore smidigast om han lärde sig att dricka ur vattenkopp som han aldrig gjort tidigare...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Korven
·
K
Foder & Strö Ska linfrö pellets blötläggas eller kan man ge det "som det är"? Om det ska blötläggas-är det kokande vatten som gäller då eller? Min...
Svar
5
· Visningar
795
W
Hästvård Hey! Min newforestkorsning har drabbats av ngt som liknar skorv på bakkotorna.. Han har två vita kotor bak så det kan ju ha att göra...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: miss_Ellie
·
I
Hästvård Har en häst som just nu liknar en köttbulle med ben. Under vinterpälsen döljer sig en ganska elegant häst, men eftersom den inte varit...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: BeastieBabe
·
Y
Hästvård Hade kiropraktiker hos pållen igår 1. gången, behandlade och sa att pållen hade låsning h.b. knä samt i bäckenet i båda sidorna. Idag...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: yazmin
·
A
Foder & Strö Jag ger min häst hela linfrön, och jag läste i en bok att man skulle blötlägga linfrökakor i varmt vatten...gäller detta oxå hela linfrön?
Svar
8
· Visningar
3 025
Senast: milly
·
Hästvård Har blivit trassel i vårat stall. Stallägaren och jag är ense om att avmaska våra hästar nu. Men inte den andra inhyrningen. Hon...
Svar
10
· Visningar
1 009
Senast: Orkan
·
Hästvård Vilket underlag är att rek?? Spån? Halm? Torv? Jag vill kunna ha bädd och gärna tips på detta!
Svar
8
· Visningar
1 367
Senast: syrran
·
B
Hästvård En av mina två hästar har blivit liiiite lös i magen. Har aldrig (så vitt jag vet) haft problem med magen tidigare. Är en lugn och cool...
Svar
1
· Visningar
1 070
Senast: Boj
·
Hästvård I vår hage finns det ett plommonträd som hästarna fått smak på. FUnderar mest på om det är nån fara om de gnager på barken?! Trädet lär...
Svar
4
· Visningar
3 249
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Någon som har/haft en häst med COPD? Min häst har tydligen fått den diagnosen. Har pratat med veterinären på kliniken som först sa...
Svar
13
· Visningar
1 592
Foder & Strö Hej! Jag skulle vilja ha era åsikter om hur min medryttarhäst sköts. Lite om henne: hon är 16 årigt sto som går på lösdrift och är...
2
Svar
32
· Visningar
2 701
Senast: Filippan
·
Hästvård hallojsan... kan man tvätta svansen nu mitt i vintern...med kallt vatten och sedan fläta den efter...ellerblir det inte bra?:confused:
Svar
9
· Visningar
2 351
Senast: Bull Dozers Am. Bulldogs
·
T
Hästvård Måste bara ta hjälp och höra om det är någon annan som har råkat ut för att hästarnas svansar "försvinner"??? Först svor jag över...
Svar
17
· Visningar
1 615
Senast: axel
·
T
Hästvård Jag undrar vad man behöver vaccinera sin häst mot och när gör man det? Behöver man veterinärundersöka innan för att få veta det eller är...
Svar
4
· Visningar
755
Senast: pimy
·
B
Hästvård Jag har fått order av veterinär att slå på skor fram, jag förstod det som att det är för att det visade sig på röntgen att sulorna är...
2
Svar
27
· Visningar
5 530
Senast: milly
·
J
Hästvård Hur viktigt är det att en häst är skod ...? om den ändå går på lösdrift?? Och när ska man börja sko sin åring/unghäst som går på...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: minimi
·
Foder & Strö Var kan jag köpa probimin (för magen) och ungefär vad kostar det?
Svar
12
· Visningar
4 494
S
Foder & Strö I min stallhyra ingår hö men det är inget vidare bra varken närings eller hygieniskt. Det värsta är det hygieniska, höet började damma...
Svar
11
· Visningar
2 042
Senast: svinto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama